دستگاه استخراج بیت کوین

هزار دستگاه استخراج بیت کوین توسط پلیس مالزی معدوم شد

پلیس مالزی بیش از هزار دستگاه استخراج بیت کوین را به دلیل فعالیت غیر قانونی و استفاده غیر مجاز از برق شهری معدوم کرد.

این روزها بسیاری از مردم سراسر جهان به حوزه ارزهای دیجیتالی ورود پیدا کردند و در همین راستا برخی از افراد در کشورهای مختلف برای استخراج بیت کوین و کسب سود بیشتر به صورت غیر قانونی از برق شهری برای ماینینگ استفاده می‌کنند. در همین راستا پلیس هر کشور نیز پس از شناسایی این دستگاه‌ها آنها را جمع‌آوری کرده و به مزایده می‌گذارد، اما پلیس مالزی راهکار معدوم‌سازی دستگاه‌های ماینینگ را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا پلیس این کشور به تازگی پس از کشف 1069 دستگاه استخراج بیت کوین، تمام آنها را روی آسفالت قرار داد و با غلتک آنها را معدوم کرد.

معدوم کردن 1069 دستگاه استخراج بیت کوین

دستگاه استخراج بیت کوین

پلیس مالزی در خصوص معدوم‌سازی این ماینرها اعلام کرد به دلیل این که این دستگاه‌های استخراج بیت کوین حدود 2 میلیون دلار برق را به شکل دزدی و غیر مجاز استفاده کرده بودند، تصمیم بر آن شد تا 1069 دستگاه ماینر کشف شده معدوم‌سازی شوند. این اقدام بخشی از همکاری مشترک بین مقامات تولید برق و پلیس منطقه میری در مالزی بوده است تا بتوانند با مراکز غیر قانونی استخراج بیت کوین مقابله کنند.

دستگاه استخراج بیت کوین

پلیس کشور مالزی تا به امروز چندین دستگاه ماینر را به ارزش 1.26 میلیون دلار کشف و تخریب کرده است. همچنین پلیس مالزی یک گروه که برای ماینینگ برق دزدی می‌کردند را دستگیر کرده و اعضای این گروه به ۸ ماه زندان و ۱۹۰۰ دلار جریمه محکوم شده‌اند. طبق اعلام مقامات پلیس منطقه میری مالزی، فعالیت غیر قانونی و برق دزدی ماینرهای بیت کوین تا به امروز باعث سوختن سه خانه در این شهر شده است، اما اقدامات پلیس باعث شد تا دیگر در این شهر هیچ فعالیتی برای استخراج بیت کوین صورت نگیرد.