پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان 2022 فیس لیفت با پیشرانه قدرتمندتر معرفی شد

پورشه ماکان 2022 فیس لیفت معرفی شد. قدرت پیشرانه تمام مدل‌های ماکان در نسخه فیس لیفت افزایش پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات این کراس اوور پرفروش پورشه آشنا می‌شویم.

ماکان به عنوان یک کراس اوور پرفروش برای پورشه محسوب می‌شود و این شرکت نیز با هدف افزایش فروش برای مدل 2022 آن یک فیس لیفت در نظر گرفت که قدرت تمام مدل‌های ماکان در این فیس لیفت افزایش پیدا کرده است، اما به دلیل این که طراحی اولیه این کراس اوور در سال 2014 در سطح بسیار مناسبی قرار داشت، در ظاهر پورشه ماکان 2022 فیس لیفت شاهد تغییرات ظاهری بزرگی نیستیم.

مشخصات پورشه ماکان 2022 فیس لیفت

پورشه ماکان 2022

نسخه GTS به عنوان مهم‌ترین بخش در مورد این نسخه فیس لیفت محسوب می‌شود که موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربوی آن اکنون نسبت به قبل حدود 60 واحد اسب بخار قدرت بیشتری را به تولید می‌رساند. در واقع اکنون پیشرانه پورشه ماکان 2022 نسخه GTS می‌تواند قدرتی برابر با 440 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر را تولید کند. ماکان GTS جدید به کمک پیشرانه قدرتمندتر خود می‌تواند ظرف مدت 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نسبت به قبل حدود 0.4 ثانیه سریع‌تر شده است. حداکثر سرعت این نسخه نیز 272 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که از GTS قبلی حدود 11 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری دارد.

پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان S به عنوان یک نسخه میان‌رده اکنون به جای موتور 3 لیتری از موتور ۲.۹ لیتری GTS قبلی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 380 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن‌متر را به تولید برساند. با وجود چنین تغییری، اگر برای این نسخه پکیج Sport Chrono سفارش داده شود، این مدل می‌تواند ظرف مدت 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که از قبل حدود نیم ثانیه سریع‌تر شده است.

پورشه ماکان 2022

پورشه قدرت نسخه پایه ماکان را نیز افزایش داده است و اکنون قدرت پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو این نسخه از 250 به 265 اسب بخار افزایش پیدا کرده و گشتاور تولیدی آن نیز از 370 به 400 نیوتن‌متر رسیده است. این افزایش توان باعث بهبود 0.3 ثانیه‌ای شتاب این خودرو شده است؛ یعنی این نسخه اکنون ظرف مدت 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تمام مدل‌های پورشه ماکان 2022 فیس لیفت اکنون به شکل استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه بهره می‌برند.

پورشه ماکان 2022

بازطراحی سپر جلو و تغییر مکان دی‌لایت‌ها به عنوان تغییرات بزرگ ظاهر پورشه ماکان 2022 فیس لیفت محسوب می‌شوند. همچنین اکنون دیفیوزر این خودرو بلندتر از قبل شده و توانسته بخش زیادی از سپر را بپوشاند. پورشه برای نسخه فیس لیفت ماکان تصمیم گرفته تا چراغ‌های جلوی LED و آینه‌های جانبی اسپرت دیزاین را به شکل استاندارد ارائه کند. علاوه بر این رینگ‌ها نیز در تمام مدل‌های این کراس اوور بزرگ‌تر از قبل به نظر می‌رسند؛ در واقع ماکان پایه نیز اکنون از رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره می‌برد. پورشه ماکان 2022 فیس لیفت اکنون در 7 طرح رینگ جدید و 14 رنگ بیرونی جدید قابل سفارش است.

پورشه ماکان 2022

نسخه GTS جدید ماکان اکنون به رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی براق RS اسپایدر مجهز شده و مهندسان سیستم تعلیق بادی تطبیقی این نسخه را نسبت به قبل حدود 15 درصد سفت‌تر کرده‌اند. از سایر ویژگی‌های این نسخه می‌توان به سر اگزوزهای مشکی‌رنگ، چراغ‌های عقب بی‌رنگ و رکاب‌های اسپرت دیزاین اشاره کرد. همچنین مشتریان می‌توانند برای این نسخه پکیج GTS اسپرت را سفارش دهند که پکیج Sport Chrono مواردی چون تزئینات فیبر کربنی در داخل، صندلی‌های اسپرت تطبیقی با تنظیم ۱۸ جهته و سیستم کنترل گشتاور برداری پورشه را به همراه دارد.

پورشه ماکان 2022

طراحان کنسول این خودرو را با الهام از تایکان کاملا از نو طراحی کردند که از ویژگی‌های آن می‌توان به دکمه‌های لمسی، دسته‌دنده کوتاه‌تر و محفظه اشیا بزرگ‌تر اشاره کرد. علاوه بر این، برای پورشه ماکان 2022 فیس لیفت غربیلک فرمان جدید GT Sport مشابه پورشه 911 برای این خودرو در نظر گرفته شده که مشتریان می‌توانند برای این کراس اوور پکیج‌های داخلی جدیدی را نیز سفارش دهند. تمام نسخه‌های این خودرو به شکل استاندارد از نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی با ناوبری و اپل کارپلی و همچنین هشدار خروج از خط و کمک پارک جلو و عقب بهره می‌برند. همچنین برای مشتریان امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و دستیار حفظ حرکت میان خطوط نیز فراهم شده است.

پورشه ماکان 2022

با توجه به این که پورشه برای فیس لیفت ماکان تغییرات متعددی به ویژه افزایش قدرت پیشرانه‌ها را در نظر گرفت، قیمت مدل‌های مختلف این خودرو نیز حدود 2800 تا 7800 دلار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. از این رو قیمت نسخه پایه از 54 هزار و 900 دلار، قیمت نسخه S از 65 هزار و 400 دلار و قیمت نسخه GTS نیز از 79 هزار و 900 دلار شروع می‌شود. پورشه ماکان 2022 فیس لیفت از ماه اکتبر به خریداران اروپایی تحویل داده خواهد شد، اما مشتریان آمریکایی این خودرو باید تا ابتدای سال 2022 میلادی منتظر بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*