تبلیغات مبتنی بر کلید واژه

تبلیغات مبتنی بر کلید واژه چگونه است؟ سئو بهتر است یا تبلیغات؟

اگر که شما می‌خواهید در موتورهای جستجو مانند گوگل در نتایج جستجو ظاهر شوید، باید بازاریابی کلمات کلیدی را شروع کنید. به عبارتی بازاریابی با کلمات کلیدی یک استراتژی ارزشمند برای نمایش سایت شما در نتایج جستجو است، خواه استراتژی شما ارگانیک باشد یا از تبلیغات پولی استفاده کنید.

می‌توانید برای ارتقای کسب و کارتان از GOOGLE ADWORDS استفاده کنید چرا که تبلیغات آن توسط گوگل قابل اجرا می‌باشد. از این رو شما می‌توانید در موتورهای جستجو گوگل سرمایه‌گذاری کنید. گوگل آگهی شما را در بالاترین جستجوها به نمایش می‌گذارد و در ازای هر کلیک مبلغی را از هزینه شما برای تبلیغات کلیکی (PPC) کم می‌کند.

۱. نحوه تبلیغات کلمات کلیدی به چه صورت است؟

تحقیق کلمات کلیدی به این معنا است که ما درک کنیم مشتریان ما و یا مخاطبانی که ممکن است در آینده مشتری ما باشند برای پیدا کردن محصولات و یا خدمات ما به دنبال چه عبارات و کلماتی هستند!

تبلیغات مبتنی بر کلید واژه

لازم است بدانید که تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از شروع تبلیغات خود انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که پیش از شروع کسب و کارتان کلمات کلیدی و مرتبط با کارتان را جست‌وجو کنید تا به این نتیجه برسید که آیا کسب و کارتان بازار خوبی برای فروش و ارتقا دارد یا خیر؟

ابزارهای مختلف و حرفه‌ای زیادی مانند استفاده از ابزار Keyword Planner و ابزار KWFinder برای این کار وجود دارد که به شما کمک کند. به عبارتی گوگل این ابزار را منحصرا با هدف پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ شما طراحی کرده است.

در واقع می‌توانیم بگوییم وقتی صحبت از ابزار برای کلمات کلیدی می‌شود اغلب افراد در جستجوی ابزارهایی مثل کیورد پلنر گوگل یا KWfinder هستند. اما اگر حتی یک بار هم لاگین کرده و استفاده کرده باشید متوجه تفاوت‌های آنها با همدیگر می‌شوید. این ابزارها اولین و کاربردی‌ترین ابزارهای یک متخصص سئو به حساب می‌آید، با این تفاوت که یا باید زبان آنها را تغییر دهید یا کار کردن با آنها دشوار است.

سئولب ابزار رایگان و در عین حال ساده‌ای را به شما برای تحقیق کلمات کلیدی به شما پیشنهاد می‌کند. اما این ابزار کوچک چطور کار می‌کند؟ در واقع کلمات کلیدی مرتبط و پیشنهادات گوگل را به شما معرفی می‌کند. سرعت مطلوبی دارد و ۳ تا از بهترین کلمات کلیدی مرتبط را برای شما لیست می‌کند. با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به گوگل کردن کیوردها نیست و تا تعداد محدودی کلمات کلیدی مرتبط را نمایش می‌دهد. https://www.seolab.ir/keyword-suggester

سئولب برای بررسی رتبه‌های کلمه کلیدی نیز ابزاری طراحی کرده است که به شما اجازه می‌دهد روند بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت خود را در نتایج گوگل به راحتی رصد کنید. اگر متخصص سئو هستید ابزار بررسی جایگاه کلمات کلیدی سئولب می‌تواند خیلی مورد استفاده شما قرار گیرد. https://www.seolab.ir/rank

تبلیغات مبتنی بر کلید واژه

۲. تمرکز خود را روی کلمات دنباله دار بگذارید

وقتی کلمات کلیدی تبلیغاتی را جستجو می‌کنید، روی کلمات کلیدی دنباله دار تمرکز کنید. کلمات کلیدی دنباله دار اصطلاحی است که شامل سه یا چند کلمه است، این کلیدواژه‌ها حداقل ۳ سیلابی بوده و جست‌وجوهای خاص را پوشش می‌دهند. ویژگی‌های این کلیدواژه‌ها عبارتند از:

  • حجم جست‌وجوی بسیار پایین
  • رقابت کم
  • کمترین هزینه برای هر کلیک

کلمات کلیدی دنباله دار برای بازاریابی کلمات کلیدی و تبلیغات کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارند. هنگامی که برای بازاریابی کلمات کلیدی از کلمات کلیدی long-tail استفاده می‌کنید، به شما کمک می‌کند ترافیک واجد شرایط را به سایت خود هدایت کنید.

۳. گروه بندی کلمات کلیدی

زمان برنامه‌ریزی تولید محتوای خود باید از کلمات کلیدی اصلی شروع کنید. اما لازم است بدانید که گروه‌بندی کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد که فهرست مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید تا بتوانید محتوایتان را آماده کنید. این کلمات کلیدی مرتبط کمک می‌کند مشخص شود محتوا درباره چه موضوعی است؟

۴. تبلیغ در گوگل بهتر است یا سئو؟

لازم به ذکر است بدانید که شما با تبلیغات در گوگل طی مدت زمان کوتاهی از طریق کلمات نامحدود در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت. در صورتی که در بهینه سازی سایت یا سئو به این شکل نیست، چرا که برای سئو کردن کلمات کلیدی به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارید. از دیگر موارد مثبت تبلیغات کلیکی گوگل این است که نتایج تبلیغات گوگلی در بالای سرچ اصلی گوگل قرار می‌گیرد و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

تبلیغات مبتنی بر کلید واژه

۵. استفاده از شاخص‌های عملکردی کلید واژه‌ها

شما می‌توانید به وسیله برخی از داده‌ها مانند پلتفرم سرچ ادز پلی استور کلید واژه‌ها را مورد بررسی قرار دهید. این داده‌ها عبارتند از:

  • داشتن محبوبیت تبلیغات زمان جست و جو: به عبارتی امتیاز این معیار بین ۵ تا ۱۰۰ می‌باشد. هرچه این مقدار برای یک کلیدواژه بیشتر باشد، ترافیک بیشتری برای شما دارد.
  • رتبه‌بندی در جستجو: همانطور که در گزارش‌های سایت همیار وردپرس بیان شده است این معیار نشان می‌دهد رتبه اپلیکیشن برای هر کلیدواژه چقدر است، در واقع هر چه رتبه اپلیکیشن بیشتر باشد، کلیدواژه از نظر منطقی و تکنیکی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.
  • مجموع نتایج جستجو: نشان دهنده معیار تعداد نتایج جست و جو برای هر کلیدواژه است. اگر مقدار این معیار عدد بالایی باشد، کلید واژه در میان کاربران محبوبیت زیادی دارد.

منبع : وب سایت آموزش سئو seolab

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*