اشتراک گذاری صفحه نمایش در گوشی‌های همراه

نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در گوشی‌های همراه

با آمدن کرونا برای کار در منزل و برگزاری جلسات کاری آنلاین، افراد بایستی با قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش در گوشی‌های همراه آشنا باشند.

این که بگوییم جهان پس از همه گیری کرونا تغییر کرد کاملا واقعی و بدون اغراق است. با شیوع این بیماری خانه‌ها به دفتر کار تبدیل شدند و ما علی رغم میل باطنی به سرعت خود را با محیط جدید کارمان وفق دادیم. کار کردن در دفاتر خانگی به یک امر عادی تبدیل شد و ما مجبور به یافتن روش‌هایی برای انجام کارهای روزانه‌مان شدیم.

در شرایط عادی انجام بخش‌های ساده‌ای از زندگی کاری مثل کمک کردن به یک همکار یا شرکت در بحث‌های تیمی کار ساده‌ای است. بعد از کرونا یکی از روش‌های غلبه بر این چالش استفاده از ابزار اشتراک گذاری صفحه در نرم افزارهای ویدیو کنفرانس مثل Zoom، Skype و Google Meet است.

اشتراک گذاری صفحه نمایش در گوشی‌های همراه

در حال حاضر، اکثر ما با نحوه عملکرد اشتراک گذاری صفحه نمایش در دسکتاپ و لپ تاپ‌ها آشنا هستیم، اما در برخی موارد شما باید برای انجام این کار از گوشی همراه خود استفاده کنید و این کارها را از طریق آن انجام دهید. بنابراین، اگر در فرآیند و انجام آن با مشکل روبرو هستید، این مطلب را مطالعه کنید. در این پست روش اشتراک گذاری صفحه نمایش در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اسی را برای شما توضیح داده‌ایم.

اشتراک گذاری صفحه نمایش در iOS

برای استفاده از اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری نمایشگر، ابتدا باید چند دستورالعمل ساده را انجام دهید:

  1. به تنظیمات دستگاه خود بروید. برای رفتن به تنظیمات گوشی خود می‌توانید به سادگی روی برنامه Settings ضربه بزنید یا در در قسمت جستجوی صفحه هوم گوشی کلمه Settings را تایپ کنید.
  2. روی کنترل سنتر ضربه بزنید.
  3. در قسمت More Controls گزینه‌ی Screen Recording را بیابید و بعد روی آیکون سبز رنگ + ضربه بزنید تا این گزینه به کنترل سنتر گوشی شما اضافه شود.

نکته: اگر قبلا Screen Recording را به کنترل سنتر گوشی خود اضافه کرده‌اید، دیگری نیازی به انجام موارد فوق ندارید. اما در غیر این صورت مراحل بالا را انجام دهید، پس از اتمام کار شما می‌توانید با مطالعه موارد زیر نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در برخی از نرم افزارهای ویدیو کنفرانس محبوب را یاد بگیرید.

Zoom:

  1. هنگامی که در جلسه هستید، روی گزینه‌ي Share Content ضربه بزنید. شما می‌توانید آن را در قسمت پایین مرکز کنترل‌های جلسه بیابید.
  2. روی Screen ضربه بزنید.
  3. در پایین Screen Options روی Zoom ضربه بزنید.
  4. سپس گزینه‌ی Start Broadcast را لمس کنید.
  5. برای اشتراک گذاشتن صدا، پس از انتخاب Start Broadcast یک بار دیگر روی آن ضربه بزنید و بعد Share Device Audio را لمس کنید.
  6. هنگامی که می‌خواهید اشتراک گذاری متوقف شود، روی ساعت قرمز رنگ که در سمت چپ بالای صفحه واقع شده است، ضربه بزنید و بعد گزینه Stop را لمس کنید.

نکته: برای آنکه به جلسه بازگردید، می‌توانید مجددا روی علامت ساعت قرمز ضربه بزنید.

Skype:

  1. روی صفحه ضربه بزنید و بعد سه نقطه را لمس کنید.
  2. گزینه Share screen را لمس کنید.
  3. Skype را انتخاب کنید.
  4. سپس روی Start Broadcast ضربه بزنید.
  5. برای توقف پخش، یکبار دیگر روی گزینه screen sharing ضربه بزنید.

Google Meet:

  1. روی صفحه ضربه بزنید و بعد سه نقطه را لمس کنید.
  2. گزینه Share screen را لمس کنید.
  3.  Gmail را انتخاب کنید.
  4. گزینه‌ی Start Broadcast را لمس کنید.
  5. در صفحه تماس ویدیویی خود، روی Stop sharing ضربه بزنید و بعد OK را لمس کنید.

اشتراک گذاری صفحه نمایش در Android

برخلاف iOS، در اندروید نیازی به تغییر چیزی در تنظیمات گوشی خود ندارید. در اینجا نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در نرم افزارهایی که در بالا ذکر شد را توضیح خواهیم داد، اما این بار توضیحات در رابطه با دیوایس‌های اندرویدی است:

Zoom:

  1.  در قسمت مدیریت جلسه روی Share ضربه بزنید.
  2. Screen را لمس کنید. در سیستم عامل اندروید نوتیفیکیشنی را به شما نشان خواهد داد تا به شما اطلاع دهد که اشتراک گذاری صفحه نمایش به چه مواردی دسترسی دارد.
  3. برای تایید روی Start Now ضربه بزنید. به این ترتیب اشتراک گذاری نمایشگر شروع می‌شود و Zoom در پس زمینه به کار خود ادامه می‌دهد.
  4. برای اشتراک گذاری صدا، روی گزینه‌ی Share Audio که بین گزینه‌های Annotate و Stop Share قرار گرفته است، ضربه بزنید.
  5. برای غیر فعال کردن آن مجددا روی Share Audio ضربه بزنید.
  6. برای توقف اشتراک گذاری روی Stop Sharing ضربه بزنید و به قسمت مدیریت جلسه بازگردید.

Skype:

  1. روی صفحه ضربه بزنید و بعد سه نقطه را لمس کنید.
  2. روی گزینه screen Sharing ضربه بزنید
  3. برای توقف اشتراک گذاری مجددا روی Screen Sharing ضربه بزنید.

Google Meet:

  1. روی صفحه ضربه بزنید و بعد سه نقطه را لمس کنید.
  2. گزینه‌ی Share Screen را لمس کنید.
  3. سپس گزینه Start Sharing را لمس کنید.
  4. در صفحه تماس ویدیویی خود، روی Stop Sharing ضربه بزنید تا اشتراک گذاری متوقف شود.

اگر تاکنون از طریق تلفن خود مکالمات یا جلسات ویدیویی داشته و صفحه نمایش خود را با همکارانتان به اشتراک گذاشته‌اید، تجربه خود را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. اگر قبلا این کار را انجام داده‌اید، موضوع آن چه بوده و در صورت تمایل بگویید که چند وقت یکبار از این ویژگی استفاده می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*