سرگرم کردن بچه

کرونا و سرگرم کردن بچه ها در خانه

در این روزهای کرونایی که تقریبا تمام مراکز تفریحی تعطیل است و فضای مناسبی برای سرگرم کردن کودکان در خانه‌ها فراهم نیست، باید به فکر یک سری فعالیت‌ها بود که بازی و مطالعه را از زندگی کودک حذف نکرد. والدین اگر بیشتر به این موضوع توجه کنند می‌توانند راهکارهای ساده‌ای برای این روزها انتخاب کنند. بازی‌ها و فعالیت‌هایی که در داخل خانه قابل انجام است و هزینه زیادی هم ندارد.

در مورد فعالیت کودکان، از آنجا که پیدا کردن سرگرمی‌ای که یک کودک را حداقل یکی دو ساعت میخکوب کند و مانند آشپزی و آزمایش‌های علمی دردسر زیاد نداشته باشد،  کمی سخت است. بهترین گزینه استفاده از محتواها و بازی های آموزشی است که در چند سال اخیر توسط برخی موسسات آموزشی تهیه شده است. این بازی‌ها با هدف افزایش شناخت، افزایش قدرت تمرکز و برقراری ارتباط موثر کودک با همسالان و بزرگسالان تهیه شده است و با برندهایی از قبیل هوپا، زینگو و … در بازار و سایت‌های اینترنتی در دسترس است.

سرگرم کردن بچه

در مورد سرگرمی کودکان هم بهترین گزینه آشنا کردن کودکان با دنیای کتاب است. کودکان از طریق رویاسازی شروع به تخیل می‌کنند و این فضاسازی به رشد شخصیت کودک کمک چشم‌گیری می‌کند. کتاب های کودک هم که در انواع و اقسام متفاوت در همه جا قابل تهیه هستند.

سرگرم کردن بچه

البته قیمت بالای محصولات و محتواهای آموزشی در این سال‌ها دغدغه اصلی والدین می‌باشد که با کمی سرچ در فضای اینترنت و اینستاگرام امکان پیدا کردن سایت‌هایی که با هدف آموزشی، این محصولات را با تخفیف بالا ارائه می‌دهند را خواهند یافت.

یکی از این  وبسایت‌ها، فروشگاه اینترنتی موبیدو می‌باشد که با ارائه تخفیفات بالا برای همه محصولات و همچنین ارسال رایگان آنها قصد کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها را دارد.

در ادامه بعضی از کتاب‌ها و بازی‌هایی که در این ایام به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کنار فرزندانتان اوقات خوبی را سپری کنید برایتان معرفی می‌کنیم. امیدواریم که کودکان در کنار شما کمترین میزان آسیب ناشی از کرونا را تجربه کنند.

1: کتاب داگلی بغلی

تا حالا شده که دلتان یک بغل خیلی بزرگ بخواهد؟ داگلی دلش می‌خواهد، و دنبال یک بغل گرم و نرم حسابی می‌گردد. این کتاب از مجموعه کتاب‌های پرفروش داگلی بغلی نوشته دیوید ملینگ است که سعی می‌کند برخی مفاهیم و مهارت‌ها را در قالب داستان به کودکان آموزش دهد.

2: کتاب آقای زیرتختی

وقتی جیم با مهربانی اجازه می‌دهد آقای زیرتختی روی تختش بخوابد، فکرش را هم نمی‌کند مهمان‌های ناخوانده‌ی دیگری از راه برسند و همگی بخواهند به تخت او بیایند… کریس ریدل یکی از مشهورترین تصویرگران بریتانیا است. تنها هنرمند جهان که موفق شده سه بار جایزه‌ی کیت گرین‌اوی را ببرد. ریدل این کتاب را که اولین کتاب تصویری اوست، بازنویسی کرده و با تصویرگری دوباره‌ی آن، اثری متناسب با سلیقه‌ی کودکان امروزی خلق کرده است.

3: مهمان های وقت خواب

جدا کردن اتاق و تخت کودکان به خصوص موقع خواب می‌تواند با دشواری همراه باشد. به ویژه این که کودکمان تخیل خوبی هم داشته باشد. در این داستان روش والدین در برخورد با این موضوع باعث حل این مشکل می‌شود. این والدین تخیل کودکشان که موقع خواب موجب ترسش می‌شود را به رسمیت می‌شناسند و سپس با ابراز همدردی و بیان جملات مناسب سعی می‌کنند این مشکل را حل کنند.

4: سیبیلوها

حواست رو جمع کن! سیبیل هم رنگ یا هم شکل خودت رو دیدی زود بچسبون! بازی سیبیلوها یک بازی شاد و خانوادگی است که باعث تقویت سرعت عمل، دقت و تمرکز، تطبیق الگوها، هماهنگی ذهن و چشم و دست، هماهنگی حسی و حرکتی می‌باشد.

5: معمای جنگل

برای انجام این بازی، شما بايد برای حل هر معما چهار قطعه پازل را به نحوي روي صفحه بازي که با تصاوير حيوانات پوشيده شده است بگذاريد که فقط حيوانات مشخص شده معما، در جنگل انبوه پيدا باشند. آسان به نظر مي‌رسد؟ شما براي موفق شدن، نیاز به هوش و برنامه ریزی منطقی خواهید داشت. براي هر معما صدها ترکيب مختلف با استفاده از قطعات بازي ساخته مي‌شود، ولي تنها يک راه حل صحیح است. هدف اصلی بازی افزایش هوش و مهارت برنامه ریزی منطقي می‌باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*