گوشی شیائومی می 12

گوشی شیائومی می 12 با رم LPDDR5X و اسنپدراگون 898 معرفی خواهد شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی شیائومی می 12 – Xiaomi Mi 12 به تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 898 و رم LPDDR5X مجهز خواهد شد. البته اینها تنها ویژگی‌های جذاب این گوشی نیستند.

روز گذشته سازمان JEDEC از حافظه رم LPDDR5X رونمایی کرد. این حافظه جدید نسخه بهبود یافته LPDDR5 است و از حداکثر سرعت داده ۸۵۳۳ مگابیت بر ثانیه بهره می‌برد. این میزان دو برابر سرعت LPDDR4X است و نسبت به سرعت ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای نسخه ۵ نیز بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد. امروز اخبار جدیدی منتشر شد که شیائومی می‌خواهد در گوشی شیائومی می 12 از این حافظه رم استفاده کند.

گوشی شیائومی می 12 / LPDDR5X

شیائومی یکی از اولین شرکت‌های تولید کننده گوشی خواهد بود که می‌خواهد این حافظه رم را در کنار تراشه اسنپدراگون 898 به کار گیرد. تراشه‌های قدیمی‌تر کوالکام (اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 865) تنها از مدل معمولی LPDDR5 پشتیبانی می‌کردند و احتمالا باید در اسنپدراگون 898 شاهد پشتیبانی از نسخه X نیز باشیم.

این تراشه همچنین اولین عضو خانواده اسنپدراگون خواهد بود که از معماری جدید ARMv9 و هسته‌های پردازشی کورتکس ایکس 2، A710 و A510 بهره می‌برد. از دیگر شایعات منتشر شده درباره گوشی شیائومی می ۱۲ می‌توان به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژ ۲۰۰ وات (بیشتر برای مدل اولترا) اشاره کرد.

البته هنوز مشخص نیست چه میزان از شایعات منتشر شده درست باشند؛ شیائومی در دی ماه سال گذشته از سری می 11 رونمایی کرد و اگر امسال نیز بخواهد همان برنامه زمانی را دنبال کند، یعنی باید چند ماه دیگر تا اعلام شدن مشخصات شیائومی می 12 صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*