لپ تاپ RedmiBook 15 Pro

شیائومی از لپ تاپ RedmiBook 15 Pro و یک محصول دیگر رونمایی کرد

شرکت چینی شیائومی از لپ تاپ RedmiBook 15 Pro پرده برداری کرد. این لپ تاپ از نسل 11 پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند و انحصاری بازار هند است.

شیائومی از دو لپ تاپ جدید بر پایه محصولات سخت افزاری Intel و با هدف عرضه در بازار هند رونمایی کرد. لپ تاپ RedmiBook 15 Pro مدل قوی‌تری است که از نسل 11 پردازنده‌های سری H اینتل استفاده می‌کند. مدل دیگر مخصوص دانش آموزان طراحی شده و RedmiBook e-Learning نام دارد. باید در نظر داشته باشید که این مدل Pro با مدل همنامی که اوایل سال جاری برای بازار چین عرضه شده بود، متفاوت است.

مشخصات فنی RemiBook 15 Pro

این لپ تاپ دارای صفحه 15.6 اینچی با کیفیت 1080p نمایشگر است که با بدنه پلی کربنیک و لایه متالیک پوشیده شده است. این مورد باعث می‌شود تا با محصول باریک و سبکی رو به رو باشیم که وزن 1.8 کیلو گرمی و ضخامت 19.9 میلی متری دارد. لپ تاپ RedmiBook 15 Pro از باتری 46 وات در ساعتی استفاده می‌کند و قادر است در یک بار شارژ تا 10 ساعت مورد استفاده قرار بگیرد. شارژر این دستگاه از نوع آداپتور 65 واتی است.

 لپ تاپ RedmiBook 15 Pro

 

قدرت پردازش این لپ تاپ برعهده Intel i5 11300H است که یک چیپ 10 نانو متری از نوع SuperFin با TDF حداکثر 35 واتی است. این پردازنده شامل 4 هسته فیزیکی (8 هسته مجازی یا Thread) می‌شود و فرکانس 3.1 گیگا هرتزی را تولید می‌کند که در حالت توربو مکس به 4.4 GHz می‌رسد. برای کارت گرافیک هم RedmiBook 15 Pro از محصولی مربوط به شرکت اینتل با نام Intel Xe استفاده کرده که شامل 80 واحد عملکردی می‌شود و از لحاظ قدرت، معادل کارت گرافیک Nvidia MX330 است.

پردازنده i5 با 8 گیگا بایت رم از نوع DDR4 معادل 3200 MHz و 512 گیگا بایت حافظه SSD از نوع NVMe همراه شده است. این SSD به قدری سریع است که بوت کامل را در کمتر از 12 ثانیه ارائه می‌دهد. تایم روشن شدن از حالت Sleep، کم تر از 2 ثانیه اعلام شده است.

لپ تاپ ردمی بوک 15 پرو درگاه‌های مناسبی دارد که شامل 2 ورودی USB A 3.2 نسل 1، یک پورت HDMI با سایز کامل و یک ورودی gigabit Ethernet می‌شود. در طرف دیگر این دستگاه، یک پورت USB A 2.0، یک ورودی SD card Reader و یک ورودی مخصوص هدست 3.5 میلی متری قرار دارد. متاسفانه هیچ ورودی مخصوص USB C در نظر گرفته نشده است.

برای اتصال بی سیم، این لپ تاپ به سیستم 0.Wi Fi 5 و Blutooth 5.0 مجهز شده است. برنامه اختصاصی Mi SmartShare به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه نصب شده است تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات خود را بین تلفن هوشمند و لپ تاپ خود منتقل کنند.

سیستم عامل ویندوز 10 به صورت پیش فرض بر روی این لپ تاپ نصب شده است و البته قابلیت پشتیبانی از Windows 11 هم دارد. پس به محض انتشار ویندوز جدید می‌توانید به صورت رایگان، سیستم عامل خود را ارتقا دهید.

کیبورد QWERTY بر اساس مکانیزم قیچی (Scissor) با قدرت انتقال 1.5mm طراحی شده و ضمنا یک ترک پد (موس مجازی) با ابعاد 100 سانتی متر مربع طراحی شده است که ویژگی‌های چند لمسی دارد.

برای تماس های تصویری، وب کم با کیفیت 720p در بالای میکروفن قرار داده شده است. برای سرگرمی و تماشای فیلم هم از اسپیکرهای استریو 2W به همراه سیستم پردازش صوتی DTS Audio استفاده شده است.

لپ تاپ Redmibook 15 Pro از 6 آگوست (جمعه) در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد و قیمت آن حدود 675 دلار تعیین شده است. شما می‌توانید این محصول را از وبسایت رسمی شرکت شیائومی تهیه کنید.

مشخصات فنی RedmiBook eLearning Edition

این لپ تاپ هم شامل صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت تصویر 1080p می‌شود، با این حال برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و به همین دلیل ارزان‌تر است (565 دلار). این محصول هم تا حد زیادی مشابه مدل Pro است، به جز پردازنده که قیمت پایین‌تر در این مورد خود را نشان می‌دهد.

این لپ تاپ هم پردازنده نسل 11 اینتل استفاده می‌کند اما مدل انتخاب شده، ارزان تر است و i3 1115G4 نام دارد که همچنان از نوع 10 نانو متری SuperFin است. با این تفاوت که تنها دو هسته فیزیکی (4 ترید) دارد. سیستم TDP (طراحی حرارتی) قادر است تا 28 وات افزایش پیدا کند و حداکثر فرکانس 4.1 GHz را به ارمغان بیاورد.

 لپ تاپ RedmiBook 15 Pro

دو نسخه از eLearning در دسترس قرار دارد که هردو مجهز به رم 8 گیگی DDR4 هستند. نسخه پایه از SSD با حافظه 256 گیگا بایت از نوع SATA استفاده می‌کند. اما نسخه گران قیمت‌تر، سرعت بهتری را ارائه می‌دهد که به لطف SSD از نوع NVMe با حافظه 512GB حاصل شده است.

بقیه موارد این لپ تاپ هم مشابه مدل Pro است و شامل باتری 46WHr می‌شود که می‌تواند تا 10 ساعت دوام بیاورد و به کمک آداپتور 65 واتی‌اش در 33 دقیقه به 50% شارژ می‌رسد (80% در 53 دقیقه).

لپ تاپ RedmiBook e-Learning Editon هم از تاریخ 6 آگوست 2021 از سایت mi.com قابل خریداری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*