جمع بندی اخبار و شایعات منتشر شده درباره اندروید M

همانطور که در مطالبی متعدد به آن اشاره کرده ایم ، گوگل تا چند روز دیگر در جریان کنفراس توسعه دهندگان خود موسوم به Google I/O قرار است از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود با نام اندروید M رونمایی کند.تا امروز اخبار  و شایعات بسیاری از ویژگی های نسخه بعدی اندروید شنیده ایم و اکنون قصد داریم در آستانه رونمایی رسمی از این نسخه ، اطلاعات منتشر شده از آن را جمع بندی کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

اندروید M – طعمی تازه

android-m-name

گوگل به طور سنتی، عنوان نسخه‌های مختلف اندروید را از میان اسم‌های شیرینی و شکلات انتخاب می‌کند و آخرین نسخه‌ی اندروید، همان طور که همه می‌دانیم، Lollipop یا آب‌نبات‌چوبی نام دارد. از آنجایی که گوگل عنوان‌های اندروید را بر اساس حروف الفبا انتخاب می‌کند، می‌توانیم بگوییم نسخه‌ی بعدی اندروید، اندروید M خواهد بود.

عنوان نهایی هم می‌تواند یکی از این‌ها باشد: Muffin، Marshmallow، Milky Way یا M&M. در مورد عدد نسخه‌ی اندروید بعدی هم باید بگوییم در حال حاضر آخرین نسخه‌ی اندروید، اندروید ۵٫۲ است و اندروید بعدی اندروید ۶٫۰ خواهد بود.

طراحی متریال باقی می‌ماند

google-material-design

از لحاظ طراحی ظاهری، قرار است اندروید ام پیشرفتی حسابی نسبت به اندروید آب‌نبات‌چوبی داشته باشد، گرچه این تغییر و تحوّل، انقلابی نخواهد بود. به عبارت دیگر تمرکز این ویرایش جدید، روی تقویت ویژگی‌ها و امکانات موجود خواهد بود و قرار نیست شاهد اضافه شدن ده‌ها ویژگی و امکان جدید باشیم.

شکل و ظاهر کلی، یا همان رابط کاربری اندروید نیز تغییری نخواهد کرد. طراحی متریال اندروید ۵٫۰ نیز دست‌نخورده خواهد ماند، هرچند ممکن است تغییرات کوچکی در گوشه و کنار این طراحی انجام شود.

روش‌های جدیدی برای تعامل

android-m-1

تصور کنید که بتوانید با حرف زدن هم با اپ‌های اندروید ارتباط برقرار کنید. اگر شایعه‌ها درست باشد، این یکی از ویژگی‌های اندروید ام خواهد بود. به عبارت دیگر توسعه‌دهندگان می‌توانند امکان صحبت کردن با اپ را هم در برنامه‌های خودشان بگنجانند. توجه داشته باشید که هنوز جزئیات زیادی در مورد این موضوع در دسترس نیست و شاید این ویژگی فعلاً یک ویژگی پیشرفته و محدود به چند اپ خاص باشد.یکی دیگر از امکانات تازه‌ای که شایعه‌های پیرامون آن زیاد است، امکان Nearby است. قرار است این ویژگی به کاربران اندروید اجازه بدهد که با کاربران دیگر اندروید که از نظر جغرافیایی نزدیک هستند ارتباط برقرار کنند. شاید این امکان جدید، پاسخ گوگل به امکان Airdrop در iOS اپل باشد.

امنیت و حریم خصوصی

Android-security

گفته می‌شود اندروید ام پشتیبانی از حس‌گر اثر انگشت را بهبود خواهد داد که با توجه به محبوبیت روزافزون این حس‌گرها، منطقی به نظر می‌رسد. این موضوع به توسعه‌دهندگان امکان خواهد داد در اپ‌های خودشان راحت‌تر از همیشه از امکانات حس‌گر اثر انگشت استفاده کنند و نگران مدل و سخت‌افزار دستگاه میزبان نباشند. همچنین استفاده از حس‌گر اثر انگشت می‌توان راه حل خوبی برای استفاده‌ی چندکاربره در اندروید باشد.یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی اندروید ام، توانانی کاربر برای ویرایش دسترسی‌های یک اپ خاص خواهد بود. به عبارت دیگر مثلاً اگر بخواهید دسترسی یک اپ به عکس‌ها یا اطلاعات گوگل‌تان را ببندید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

این ها تمام نکات مهمی بود که از ویژگی های نسخه جدید سیستم عامل Android گوگل شنیده ایم ، برای آگاهی از تمام ویژگی های اندروید ام می بایست تا زمان کنفرانس I/O گوگل که از تاریخ از ۲۷ تا ۲۹ می ( ۶ تا ۸ خرداد ) برگزار خواهد شد منتظر بمانیم.

شما نسخه جدید اندروید را چگونه ارزیابی می کنید ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل همیشه اندروید عالیه و پیشرفت خوبی میکنه ولی برای استفاده باد تا زمستون صبر کنیم