هواوی Nova 8

هواوی Nova 8 با پردازنده Kirin 820E وارد بازار روسیه شد

به نظر می‌رسد هواوی Nova 8 منتشر شده در روسیه، یک تفاوت مهم با مدل چینی دارد. این تفاوت مربوط به استفاده از چیپ ست Kirin 820E به جای مدل 985 می‌شود.

شرکت چینی هواوی در ماه دسامبر سال 2020 میلادی از گوشی هواوی Nova 8 رونمایی کرد و این محصول پس از مدتی به صورت انحصاری برای بازار چین عرضه شد. حالا و بعد از گذشت زمانی طولانی، مدلی جدید از گوشی نوا 8 روانه بازارهای جهانی شده است که مقصد اول آن، روسیه نام دارد.

اما نکته جالبی که وجود دارد، این است که به جای بهره مندی از چیپ پردازنده Kirin 985 با فرکانس 2.58 گیگا هرتز، شرکت سازنده تصمیم گرفته تا برای مدل جهانی از پردازنده ضعیف‌تر Kirin 820E استفاده کند که 7 نانو متری و میان رده محسوب می‌شود.

گوشی هواوی Nova 8 عرضه شده در روسیه دارای شش هسته است که شامل سه هسته Cortex A76 با فرکانس 2.22 GHz و سه هسته Cortex A55 با 1.84 گیگا هرتز فرکانس می‌شود. تراشه گرافیکی هم از نوع Mali G57 است و بقیه مشخصات فنی دقیقا مانند مدل چینی ذکر شده است. خریداران روسی قادر هستند تا مدلی که 8 گیگ رم و 128GB فضای ذخیره سازی دارد را تهیه کنند، اما این مدل قابلیت اتصال کارت حافظه خارجی ندارد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع 6.57 اینچی OLED با قدرت نمایش 1 میلیارد رنگ است که رزولوشن FHD+ را هم به همراه می‌آورد. گوشی هواوی Nova 8 شامل اسکنر تشخیص چهره UD هم می‌شود و ضمنا یک پانچ هول در بالا و وسط صفحه برای دوربین سلفی 32 مگا پیکسلی خود دارد. ستاپ دوربین عقب شامل یک دوربین اصلی 64 مگا پیکسلی، یک دوربین اولترا واید 8MP و یک جفت سنسور 2MP برای عکس برداری دوربُرد و فوکوس می‌شود (Macro).

یکی از بهترین ویژگی‌های نوا 8 قدرت شارژ آن است. باتری 3800 میلی آمپر در ساعتی این گوشی با فست شارژ 66 واتی تغذیه می‌شود که قادر است تنها در 15 دقیقه به شارژ 60% برسد و برای شارژ کامل هم به 35 دقیقه زمان نیاز دارد.

شعبه هواوی روسیه تنها یک رنگ از Nova 8 را برای فروش قرار داده که رنگ صورتی است. قیمت این گوشی هوشمند 39,999 روبل روسیه تعیین شده که حدود 550 دلار محاسبه می‌شود. نکته عجیب این است که مدل چینی این گوشی با قیمتی حدود 500 دلار در چین عرضه شده بود که البته از پردازنده قوی‌تری هم استفاده می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*