باتری اکسپریا 5 مارک 3

نتایج تست باتری اکسپریا 5 مارک 3 سونی منتشر شد؛ عملکرد رضایت بخش

نتایج تست باتری اکسپریا 5 مارک 3 – Xperia 5 Mark 3 منتشر شده و نماینده سونی عملکرد رضایت بخشی در مقایسه با سایر رقبای خود از جمله گلکسی اس 21 داشته است.

سونی از یک باتری 4500 میلی‌آمپری برای اکسپریا 5 مارک 3 استفاده کرده است. ظرفیت باتری اکسپریا 1 مارک 3 نیز همین مقدار است؛ اما با این تفاوت که باید انرژی مورد نیاز یک نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بیشتر را تامین کند.

نسل قبلی اکسپریا 5 نیز عملکرد خوبی در زمینه باتری داشت و حالا سونی تصمیم گرفته ظرفیت باتری را ۵۰۰ میلی‌آمپر افزایش دهد. اکسپریا 5 مارک 3 در مقایسه با گوشی‌های سایر تولید کنندگان نیز شرایط خوبی دارد. گلکسی اس 21 و ایسوس زنفون 8 که از رقبای اصلی این گوشی به حساب می‌آیند، با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری روانه بازار شده‌اند.

تست باتری سونی اکسپریا 5 مارک 3

باتری اکسپریا 5 مارک 3

در واقع عملکرد نماینده سونی به هیچ وجه ناامید کننده نیست. باتری این گوشی انرژی مورد نیاز برای ۲۲ ساعت پخش ویدیو (با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز) و ۱۲ ساعت و ۳۷ دقیقه وبگردی (با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) را فراهم می‌کند. هیچکدام از دو گوشی گلکسی اس 21 5G و ایسوس زنفون 8 نمی‌توانند در زمینه پخش ویدیو به اکسپریا برسند.

در بخش وبگردی نیز زنفون 8 و Xperia 5 Mark 3 عملکرد تقریبا مشابهی دارند؛ اما گلکسی S21 با فاصله نسبتا زیاد از آنها عقب است. در تماس صوتی اکسپریا به رکورد ۲۴ ساعت دست پیدا کرد که چند ساعت بیشتر از نماینده ایسوس است؛ اما از گلکسی ۳ ساعت کمتر است.

باتری اکسپریا 5 مارک 3

عمر باتری در حالت استدبای نیز با توجه به حضور پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 خوب ارزیابی می‌شود. در نهایت اکسپریا 5 مارک 3 توانست امتیاز ۱۰۰ را از آن خود کند.

سرعت شارژ سونی Xperia 5 Mark 3

باتری اکسپریا 5 مارک 3

اکسپریا 5 مارک 3 به همراه شارژر ۳۰ وات سونی عرضه شده است. سونی در گوشی پرچمدار خود نیز از همین شارژر استفاده کرده است. اکسپریا 5 مارک 3 پس از نیم ساعت ۴۹ درصد شارژ شد و شارژ کامل باتری نیز یک ساعت و پنجاه دقیقه به طول انجامید (تقریبا مشابه اکسپریا 1 مارک 3).

سالم ماندن باتری در بلند مدت همیشه اولویت سونی بوده است. آنها اعلام کردند که باتری اکسپریا 5 مارک 3 حتی پس از سه سال استفاده نیز مشکلی نخواهد داشت. به همین خاطر نباید نتایج متوسط سرعت شارژ باعث تعجب شود. هرچند اگر برای شما سرعت شارژ مهم‌تر از حفظ ظرفیت باتری است، بهتر است به سمت گوشی‌های سونی نروید.

متاسفانه بر خلاف برادر بزرگترش، اکسپریا 5 مارک 3 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند. البته زنفون 8 نیز از این قابلیت بی بهره است؛‌ اما گلکسی اس 21 و آيفون 12 (پرو) را می‌توان به صورت بی‌ سیم شارژ کرد.