گونه دلتا پلاس کرونا

کشف گونه دلتا پلاس کرونا در سان فرانسیسکو آمریکا

به تازگی گونه دلتا پلاس کرونا در شهر سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکا کشف شده است. احتمالا این سویه از گونه دلتا مسری‌تر خواهد بود.

به تازگی و در حالی که اکثر کشورهای جهان به شدت درگیر گونه دلتا کرونا شده‌اند،‌ گونه جدیدی از کرونا با نام دلتا پلاس در سان فرانسیسکو آمریکا شناسایی شده است. طبق گفته دانشمندان سرایت‌پذیری گونه دلتا پلاس کرونا از سویه دلتا بیشتر است.

تکثیر راحت‌تر گونه دلتا پلاس کرونا نسبت به سویه‌های دیگر

کرونا از زمان پیدایش تاکنون با جهش‌های ژنتیکی بسیاری همراه شده است و بیماری‌زایی و سرایت آن به همراه جهش‌ها افزایش یافته است. طبق گفته دانشمندان گونه Delta+ کرونا بیشتر از سویه‌های قبلی ریه افراد‌ را درگیر می‌کند؛‌ اما هنوز با اطمینان نمی‌شود گفت که بیماری‌زایی و قدرت سرایت‌پذیری آن از سایر گونه‌ها بیشتر است یا خیر.

بر اساس اظهارات دکتر پیتر چین-هونگ،‌ متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا،‌ بیماری‌زایی و سرایت‌پذیری گونه دلتا پلاس از سویه دلتا کمتر نیست؛‌ اما هنوز مشخص نشده که از سویه دلتا شدید‌تر و خطرناک‌تر است یا نه.

منظور از بدتر سه مورد است: الف) آیا مقاومت بیشتری در برابر واکسن دارد؟ ب)‌ آیا سرایت‌پذیری آن بیشتر است؟ پ) آیا در بدن افراد به طور شدیدتری ظهور پیدا می‌کند؟

طبق گفته دانشمندان،‌ یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا این ویروس طی ماه‌های قبل با جهش‌هایی همراه شود،‌ تزریق واکسن به تمام افراد و ایمن شدن بدن افراد در برابر گونه‌های قبلی کووید-19 بوده است. دکتر ایوان مالونادو،‌ متخصص سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با این موضوع عنوان کرد که جهش‌های کرونا با دلتا پلاس به پایان نمی‌رسد و ویروس‌ها توانایی آن را دارند که همواره با جهش‌های مختلفی همراه شوند.

تا وقتی واکسن کرونا به اکثریت مردم تزریق نشود،‌ جهش‌ها به پایان نخواهند رسید و حتی ممکن است به منظور نام‌گذاری ویروس کرونا مجبور به استفاده از حروف دیگر بشویم و حروف الفبای یونانی تمام شوند. تنها راهی که می‌توان به وسیله آن کرونا را به حداقل رساند و مانع از جهش‌های این ویروس شد تزریق واکسن است.

هم‌اکنون باید تمام تمرکز روی جلوگیری از انتقال این ویروس باشد تا بدین وسیله بتوان جهش‌های آن را به پایان رساند. چرا که احتمال دارد قدرت سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی جهش‌های پیش رو از سویه دلتا نیز بیشتر باشد. این در صورتی است که خطرناک‌تر بودن یا نبودن گونه دلتا پلاس کرونا تاکنون مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دلتا پلاس مگه ماشینه 😂😂😂