رویه کوبی مبل

5 نکته از سنجاق در انتخاب پارچه مناسب برای رویه کوبی مبل

از آنجایی که مبل یکی از گرانقیمت‌ترین اثاثیه خانه است بنابراین در صورت پاره شدن و آسیب دیدن نمی‌توانید به همین راحتی تعویضش کنید و باید به دنبال راهی هوشمندانه باشید. زمانی که از ظاهر یا رویه کوبی مبل خود راضی نیستید می‌توانید پارچه روکش آن را عوض کنید. با این کار بدون هزینه سنگین مبل تازه‌ای خواهید داشت.

برای این کار باید پارچه روکش مبل را بکنید و به بدنه چوبی آن برسید. سپس کیفیت بدنه چوبی را بررسی می‌کنید تا ببینید سالم است یا باید تعویض شود. آن وقت برای روکش هم پارچه تازه‌ای انتخاب می‌کنید تا به مبل خود ظاهر جدیدی ببخشید.

با رویه کوبی مبل به مبلمان خود جان ببخشید

اگر دوست دارید بعد از تعویض پارچه مبلتان ظاهر تازه‌ای پیدا کند باید در انتخاب پارچه دقت کنید. در این صورت مبل جدیدتان می‌توان تا سال‌ها جلوه بخش خانه‌تان باشد. در اینجا می‌خواهیم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب پارچه رویه کوبی مبل به کار ببرید:

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

1. تمرکز بر دوام پارچه مبل

چه مبلتان یک عدد باشد یا صندلی‌های دیگر داشته باشد، در هر صورت شما و مهمان‌ها زیاد روی آن می‌نشینید. برای این که مبل تازه‌تان دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد باید پارچه بادوام انتخاب کنید. پارچه‌های ترکیبی و مهندسی شده از پارچه‌های طبیعی بهتر هستند. پارچه‌های تهیه شده از کتان، ریون و پلی استر مقاوم و ماندگارند و برای مبل انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. پارچه‌های میکروفیبر، شنیل، ویسکوز و چرم هم برای مبل خوب هستند. اگر پارچه طبیعی را ترجیح می‌دهید بهتر است پارچه‌ای با طرح بافتی، تراکم بالا و محکم را انتخاب کنید. این پارچه‌ها مبل شما را بادوام‌تر می‌کنند و در نتیجه در مقابل پارگی مقاوم خواهند بود.

2. دقت در انتخاب رنگ پارچه مبل

رویه کوبی مبل

رنگ پارچه در ظاهر مبل و تأثیر آن بر دکوراسیون نقش مهمی دارد. چون مهمان‌ها به محض ورود رنگ مبل را می‌بینند. برای این که در انتخاب رنگ رویه کوبی مبل راهنمایی‌تان کنیم باید بگوییم رنگ‌های خنثی به هر طیف رنگی می‌آیند و انتخاب خوبی هستند. اگر می‌خواهید به فضا انرژی ببخشید رنگ‌هایی مثل قرمز و زرد را انتخاب کنید. اگر دوست دارید لکه‌ها پیدا باشند و فوری آنها را تمیز کنید پارچه رنگ روشن را انتخاب کنید. یادتان باشد رنگ انتخاب شده باید مورد علاقه شما باشد تا از دید آن خسته نشوید.

3. انتخاب هوشمندانه طرح رویه مبل

طرح پارچه هم مثل رنگ آن بر ظاهر مبل و دکوراسیون نقش مهمی دارد. برای انتخاب درست آن باید دکور خانه و اثاثیه دیگر را در نظر بگیرید. طرح پارچه انتخاب شده باید به دکوراسیون خانه‌تان بیاید. به علاوه باید اندازه مبل را هم در نظر بگیرید. مبل‌های بزرگ‌تر با پارچه ساده و بافت دار زیبا می‌شوند. اما مبل‌های کوچک‌تر با پارچه‌های طرح دار زیباتر هستند. اگر خانه‌تان شلوغ است و حیوان خانگی هم دارید پارچه‌های طرح دار را انتخاب کنید چون لکه‌ها را پنهان می‌کنند.

4. مراقبت خوب از پارچه رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل

پارچه انتخاب شده هر چقدر هم زیبا و چشمگیر باشد، اگر شستشو و تمیز کردنش آسان نباشد حتما از آن خوشتان نمی‌آید. قبل از انتخاب نهایی پارچه درباره شیوه تمیز کردن و شستشوی آن اطلاعات کسب کنید. می‌توانید از فروشنده سؤال کند یا از اینترنت استفاده کنید. بهتر است پارچه‌های قابل شستشو را انتخاب کنید که با محلول‌های بر پایه آب تمیز می‌شوند. واکنش پارچه‌های مختلف در برابر آب متفاوت است. بعضی از پارچه‌ها بعد از شسته شدن چروک می‌خورند و برخی حتما باید به خشکشویی سپرده شوند. پارچه‌های ترکیبی مثل کتان-لینن و کتان پشمی باید به خشکشویی سپرده شوند. اگر در خانه بچه و حیوان خانگی دارید، باید لکه‌ها را فوری تمیز کنید و جاروی مناسب خریداری کنید.

5. مشخص کردن محل قرار دادن مبل و استفاده از آن

در نهایت در حین انتخاب پارچه مبل باید بدانید می‌خواهید مبل را کجا بگذارید. آیا در قسمت سایه اتاق قرار می‌گیرد یا در مقابل نور آفتاب؟ اگر قرار است مبل را در نقطه آفتابی بگذارید باید پارچه‌های طبیعی مثل کتان، پشم و پشم ترکیبی را انتخاب کنید. پارچه‌های ترکیبی مثل اکریلیک، نایلون و پلی استر دیرتر کدر می‌شوند. به علاوه در برابر کپک خوردن هم مقاوم هستند. اگر خانه‌تان نمور و مرطوب است این پارچه‌ها را انتخاب کنید.

در نهایت اگر اعضای خانواده‌تان حساسیت دارند باید پارچه مقاوم در برابر آلرژن، رطوبت و بو خریداری کنید، مثل میکروفیبر، کتان و ابریشم. حتما برای انتخاب پارچه مبل بودجه خاصی مد نظر قرار داده‌اید. در این صورت انتخاب راحت‌تر می‌شود و گزینه‌های محدودتری دارید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*