ارزهای دیجیتال بورس

با اقدام بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال وارد بورس خواهند شد

طبق گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، در صورت فراهم شدن بستر قانونی به دست بانک مرکزی، ارزهای دیجیتال به بورس ورود پیدا می‌کنند.

مجلس ایران، رویکرد خود نسبت به رمز ارزها را از چند ماه قبل تغییر داد؛ قوه مقننه تصمیم گرفته برخورد سلبی و قهری را با قانون‌گذاری در این حوزه جایگزین کنید. در همین راستا، صحبت‌هایی درباره امکان وارد شدن ارزهای دیجیتال به بورس در صورت اتخاذ اقدامات لازم توسط بانک مرکزی شنیده می‌شود.

اکسچینو

آقای محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به تازگی از احتمال قانونی شدن معاملات رمز ارز‌ها در بورس صحبت کرده است. به گفته وی، در حال حاضر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده هیچ جایگاهی در بازار سرمایه ندارند، اما در صورتی که بانک مرکزی محیطی قانونی برای آن‌ها فراهم کند، سازمان بورس نیز تدابیری برای ابزارسازی رمز ارز‌ها خواهد اندیشید.

خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت در
صرافی اکسچینو
اکسچینودر اکسچینو، با ثبت نام، دعوت از دوستان و انجام معامله
جایزه بگیر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به یک سوال متداول درباره ورود ارزهای دیجیتال به این بازار سرمایه کشورمان پاسخ داد: تا مدتی قبل، زمزمه‌هایی درباره احتمال انجام معاملات ارزهای دیجیتال در بورس کالا شنیده می‌شد، آیا در حال حاضر بستر ورود این دارایی‌ها در بورس کالا فراهم است؟

این اقدام هیچگاه در دستور کار سازمان بورس نبوده است.

محمدعلی دهقان دهنوی در ادامه صحبت‌هایش گفت بستر اغلب رمز ارزها فناوری بلاک چین است، هر چند از سایر تکنولوژی‌ها نیز برای ایجاد سیستم‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود. به گفته وی، فناوری بلاک چین در صنایع متعددی کاربردی است. هیچ مانعی برای استفاده از این تکنولوژی در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس خاطر نشان کرد استفاده ارزهای دیجیتال از ارز سبب می‌شود بحث پول در میان باشد، در نتیجه مشخص کردن مقررات و چارچوب برای آن‌ها ضروری است. اکنون تنها در بخش استخراج رمز ارز‌ها قوانینی وضع شده است؛ در این چارچوب رمز ارز نوعی کالای در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود. این وزارتخانه مجوز‌های لازم را به درخواست‌کنندگان می‌دهد. محمدعلی دهقان دهنوی گفت فعالیت رمز ارز تا این قسمت قانونی است و ما مشکلی با آن نداریم.

آقای دهنوی مدعی است مشخص کردن قوانینی در ارتباط با ارزهای دیجیتال استخراج شده وظیفه بانک مرکزی است، با این حال نهاد نام برده تا امروز هیچ دستورالعملی درباره رمز ارز‌ها ابلاغ نکرده و حتی این نوع دارایی‌ها را به رسمیت نشناخته است. از طرفی می‌دانیم ارزی که در کشور به رسمیت شناخته نشده، هیچ جایگاهی در بازار سرمایه نخواهد داشت.

برای ورود ارزهای دیجیتال به بورس اقدام بانک مرکزی ضروری است

محمدعلی دهقان دهنوی در گفتگوی اخیرش اعلام کرد در صورتی که بانک مرکزی با ورود جدی به حوزه رمز ارزها، اقدام به ایجاد محیطی قانونی برای آن‌ها کند، در آن زمان سازمان بورس نیز تدابیری برای ابزارسازی رمز ارز‌ها اتخاذ خواهد کرد. با این حال، چنین اقدامی لزوما به معنای استقبال سازمان بورس از معاملات رمز ارز‌ها در بازار سرمایه نیست.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*