گوشی های گلکسی S22 از یک سیستم ویژه برای عکاسی استفاده خواهند کرد

پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی های گلکسی S22 از یک سیستم دوربین منحصر به فرد با دیافراگم متغیر برخوردار است.

سامسونگ حق اختراع جدیدی را در دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده به نام خودش ثبت کرده که نشان می‌دهد چگونه حسگرهای دوربین متحرک می‌توانند به کاربران برای سوئیچ بین دو لنز مختلف با دیافراگم متفاوت کمک کنند. این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد دیافراگم لنز را نسبت به نوری که در محیط وجود دارد تغییر دهد. وقتی در یک محیط تاریک قصد عکاسی داشته باشید، با سوئیچ به یک لنز با دیافراگم بازتر اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد حسگر دوربین شود.

پتنت جدید سامسونگ برای سیستم دوربین دارای دیافراگم متغیر

گلکسی S9 نخستین گوشی برند سامسونگ بود که از سیستم دیافراگم دوگانه برخوردار بود که به دیافراگم دوربین اجازه می‌داد در محیط‌های تاریک به دیافراگم f/1.5 و در محیط‌های روشن به دیافراگم f/2.5 برسد. اکنون سامسونگ حق اختراع جدیدی را با عنوان «دوربین‌های متحرک با میدان دید تطبیقی (FoV)» ثبت کرده است که سیستم دوربین سه‌گانه‌ای را شامل یک دوربین عریض، فوق عریض و تلسکوپی با توانایی تغییر موقعیت هر حسگر نشان می‌دهد. دوربینی که در وسط قرار دارد  می‌تواند به بالا و پایین برود، در حالی که دو دوربین کناری نیز به پهلو حرکت می‌کنند.

سیستم دوربین گوشی های گلکسی S22

البته دوربین‌های دیگری را نیز می‌توان به این سیستم اضافه کرد، اما این پتنت متعلق به یک سیستم دوربین سه‌گانه با لنز عریض در مرکز، لنز فوق عریض در سمت چپ و لنز تلسکوپی در سمت راست می‌شود. سامسونگ یک چیدمان جایگزین را نیز برای این دوربین‌ها به نمایش گذاشته است که در آن حسگرهای دوربین به صورت مثلثی قرار گرفته‌اند و لنزهای ثانویه آن دیافراگم متغیری دارد. وقتی دوربین‌ها در یک چینش مثلثی قرار بگیرند، دیافراگم وسیع‌تر می‌شود و این اجازه خواهد داد که نور بیشتری به حسگر برسد. اما وقتی چینش آن‌ها به صورت افقی باشد، دیافراگم بسته‌تر خواهد بود.

سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی S9 و گلکسی S10 خود، دیافراگم متغیر را فقط همراه با دوربین عریض ارائه می‌کرد. با فناوری که سامسونگ در این پتنت به نمایش گذاشته، هر سه دوربین گوشی می‌توانند بسته به نور محیط، دیافراگم متغیری داشته باشند.

این فناوری علی‌رغم اینکه به کاربران اجازه می‌دهد بسته به شرایط نوری محیط دیافراگم را تغییر دهند، به کسانی که علاقه‌مند به عکاسی پرتره با پس زمینه تار بُکه هستند نیز اجازه می‌دهد این افکت را به شکل بهتر و طبیعی‌تری پشت سر سوژه مورد نظر ایجاد کنند. توصیه می‌شود اگر قصد دارید از شهر یا یک منظره در طبیعت عکاسی کنید، برای خلق عکسی شفاف‌تر از دیافراگم بسته‌تر استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که در مورد این سیستم وجود دارد، متحرک بودن تعداد بی‌شماری از قطعات داخلی آن است که باعث می‌شود با زمین خوردن شدید گوشی، آسیب ببینند. با وجود شکنندگی این سیستم، به نظر می‌رسد دیگر گوشی‌سازها نیز در حال کار روی چنین سیستم مشابهی هستند. یک سال پیش گزارشی دریافت شد که در آن از تلاش شیائومی برای توسعه یک دوربین متحرک گفته شده بود.

سامسونگ باید علاقه‌مندی به سری Galaxy S را در مشتریان به وجود بیاورد

اگر سامسونگ بتواند این فناوری را گسترش ببخشد و تصمیم بگیرد از این سیستم دوربین در گوشی‌های آینده خود استفاده کند، احتمال دارد چند سالی با آن روز فاصله داشته باشیم. اما در عین حال نمی‌توانیم احتمال استفاده از این سیستم دوربین در گوشی های گلکسی S22 در سال ۲۰۲۲ یا گلکسی S23 در سال ۲۰۲۳ را هم رد کنیم.

گوشی‌های سری گلکسی S21 امسال شروع خوبی داشتند ولی به مرور زمان محو شدند. یک سیستم دوربین متحرک می‌تواند به سامسونگ کمک کند فروش ضعیف پرچمداران امسالش که حتی از گوشی‌های سری گلکسی S10 سال ۲۰۱۹ کمتر بود را در سال آینده جبران کند. آیا یک سیستم دوربین متحرک با چندین قطعه متحرک می‌تواند پاسخ سامسونگ به این چالش باشد؟

سامسونگ باید دست بجنباند، زیرا ممکن است با تعلل کردن غول کره‌ای، شیائومی که به شدت در تلاش برای بالا کشیدن جایگاه خود در بازارهای جهانی است از سامسونگ جلو بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*