فیدلیتی

مقایسه بهمن فیدلیتی با ام وی ام ایکس 55 ؛ کدام خودرو بهتر است؟

بهمن فیدلیتی و ام وی ام ایکس 55 به عنوان دو کراس اوور چینی بازار ایران با پیشرانه مشابه و قیمت نزدیک به هم به فروش می‌رسند، اما کدام یک از آنها بهتر است؟

بهمن فیدلیتی اخیرا به همراه تبلیغات گسترده توسط شرکت گروه بهمن به بازار ایران راه پیدا کرده و در طرف مقابل نیز مدیران خودرو مدتی است کراس اوور ام وی ام ایکس 55 را به بازار عرضه می‌کند. هرچند این دو خودرو چینی در یک کلاس جای نمی‌گیرند، اما به دلیل اینکه از یک پیشرانه بهره می‌برند و قیمت آنها نیز در بازار ایران نزدیک به هم است، باعث شده تا خریداران هنگام انتخاب بین آنها با مشکل مواجه شوند. از این رو قصد داریم این دو کراس اوور بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم.

کراس اوور فیدلیتی در سال 2018 با نام چری جتور X70S رونمایی شد و مدتی قبل بهمن موتور با خریداری پلتفرم این کراس اوور چینی توانست آن را بدون مشکلات تحریمی با برند خود به بازار عرضه کند. این خودرو با داخلی‌سازی 20 درصد به تولید رسید که البته قرار است میزان داخلی‌سازی آن به 60 درصد افزایش پیدا کند. این خودرو هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند این کراس اوور را در نسخه 3 ردیفه نیز سفارش دهند.

ام وی ام ایکس 55 که در برخی بازارها با نام چری تیگو 5 ایکس و چری تیگو 4 شناخته می‌شود در سال 2017 به تولید رسیده است. این خودرو با وجود این که برادر کوچک‌تر تیگو 5 محسوب می‌شود، در بازار ایران نسبت به تیگو 5 از جایگاه بالاتری بهره می‌برد. از ویژگی‌های جالب این خودرو نیز می‌توان به ساعت هوشمند آن اشاره کرد که مالکان می‌توانند از آن به عنوان سیستم کیلس (Keyless) یا همان سیستم دسترسی بدون کلید استفاده کنند.

مقایسه فیدلیتی با ام وی ام ایکس 55

طراحی ظاهری

فیدلیتی

در نمای جلوی فیدلیتی ، جلوپنجره ستاره‌ای با ترکیب خطوط روی کاپوت باعث شده‌اند تا چهره این کراس اوور چینی عضلانی و اسپرت به نظر برسد. این طراحی با طرح سپر هماهنگی کاملی داشته و باعث می‌شود خودرو عریض‌تر به چشم آید.

فیدلیتی

در نمای جانبی این خودرو نیز شاهد رینگ‌های بزرگ 20 اینچی سفارشی هستیم. خطوط پر رنگ شانه و خط سقف شیب‌دار نیز توانسته‌اند نمای جذابی را به وجود آورند. در نمای عقب این خودرو با یک فرم ساده در صندوق مواجه هستیم که مشابه مینی‌ون‌ها است. به طور کلی می‌توان گفت طراحی ظاهری فیدلیتی رضایت‌بخش بوده و در این بخش نمره قبولی را دریافت می‌کند.

فیدلیتی

ام وی ام ایکس 55 ابعاد بسیار جمع‌وجورتری دارد و طراحی آن نیز کمی ساده به نظر می‌رسد. همچنین در نگاه اول به این خودرو طرح سانگ یانگ تیوولی برای علاقه‌مندان به خودرو تداعی می‌شود. طراحان با استفاده از چراغ‌های جلوی برجسته و خطوط روی کاپوت توانسته‌اند نمای جالبی را به وجود آورند، اما به طور کلی این خودرو از طرح خشن معروف کراس اوورها بی‌بهره است.

فیدلیتی

در نمای جانبی این خودرو نیز بخش‌های پلاستیکی مشکی رنگ جلب توجه می‌کنند. در نمای عقب آن هم طراحی شبیه مینی‌ون به چشم می‌خورد. به طور کلی ام وی ام ایکس 55 از طراحی ظاهری ارزان و ساده بهره می‌برد که مناسب کراس اوورهای شهری جمع‌وجور است. البته نمی‌توان به طراحی آن ایرادی را وارد کرد، اما باید گفت این طرح احساس یک خودرو کراس اوور را ارائه نمی‌دهد.

طراحی کابین

فیدلیتی

هنگام ورود به کابین فیدلیتی شاهد طراحی خودروهای مدرن و سطح بالا هستیم. البته طراحی داشبورد این خودرو کمی مشابه آئودی است. طراحان برای داشبورد این خودرو یک نوار سرتاسری برای خروجی‌های تهویه در نظر گرفته‌اند که در قسمت بالایی آن یک نمایشگر لمسی به چشم می‌خورد. نمایشگرهای پشت آمپر این خودرو نیز از نوع دیجیتالی هستند. همچنین طراحی فرمان، کنسول و کنترل‌های تهویه نیز مدرن و جذاب به نظر می‌رسد. فرم رودری‌ها، صندلی‌ها، نورپردازی و سقف پانوراما هم باعث شده‌اند تا نمای کابین جذاب‌تر از قبل به نظر برسد.

فیدلیتی

در کابین ام وی ام ایکس 55 نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های روی فرمان به چشم می‌خورند، اما سادگی زیاد و استفاده از قطعات پلاستیکی متعدد موجب شده تا کابین این خودرو ارزان و خشک به نظر برسد. دریچه‌های تهویه دارای طراحی نامتقارن هستند و بخش‌های صاف و خالی بین نمایشگر و دریچه تهویه نیز نمای ناخوشایندی را به وجود آورده است. گفتنی است فیس لیفت تیگو 5 ایکس نسبت به این مدل از طراحی جدیدی بهره می‌برد و طراحان تمام این ایرادهای را برطرف کرده‌اند.

ابعاد

فیدلیتی

اگر فیدلیتی و ام وی ام ایکس 55 در کنار یکدیگر قرار بگیرند، بدون شک ابعاد بزرگ فیدلیتی خودنمایی خواهد کرد؛ چرا که فیدلیتی حدود 40 سانتی‌متر از ام وی ام ایکس 55 کشیده‌تر بوده و از عرض و ارتفاع بیشتری نیز بهره می‌برد. همچنین فاصله بین دو محور فیدلیتی از ام وی ام ایکس 55 حدود 10 سانتی‌متر بیشتر است که چنین ابعادی کراس اوور گروه بهمن را نسبت به کراس اوور مدیران خودرو جادارتر و کاربردی‌تر خواهد کرد.

فیدلیتی

از دیگر مزایای فیدلیتی نسبت به ام وی ام ایکس 55 می‌توان به سفارش نسخه 7 نفره آن اشاره کرد. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان در فیدلیتی به فضای بار بسیار زیاد 1680 لیتر دست پیدا کرد. در طرف دیگر ام وی ام ایکس 55 فضای محدودی را برای پای سرنشینان به همراه دارد که چنین موضوعی باعث آزار سرنشنیان خواهد شد.

بخش فنی

هر دو کراس اوور چینی فیدلیتی و ام وی ام ایکس 55 به یک قوای محرکه مجهز هستند. در واقع استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر در میان محصولات چری مشترک بوده و با تنظیمات خاصی که خودروسازان اعلام می‌کنند میزان خروجی آنها اندکی متفاوت خواهد بود. این دو کراس اوور از یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دو کلاچه برای انتقال قدرت استفاده می‌کنند. البته عملکرد موتور در ام وی ام ایکس 55 به دلیل وزن کمتر از لحاظ مصرف سوخت و شتاب از فیدلیتی بهتر است.

مقایسه مشخصات فیدلیتی با ام وی ام ایکس 55

نام خودروهافیدلیتیام وی ام ایکس 55
پیشرانه۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت (اسب بخار)۱۵۵۱۴۷
گشتاور (نیوتن‌متر)۲۳۰۲۱۰
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه
انتقال نیرودیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد (ثانیه)۱۱.۹۱۰.۹
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۰
مصرف سوخت میانگین (لیتر در صد کیلومتر)۸.۱۶.۵
ارتفاع-عرض-طول (میلی‌متر)۴۷۵۰-۱۹۰۰-۱۷۱۰۴۳۵۸-۱۸۳۰-۱۶۷۰
فاصله بین دو محور (میلی‌متر)۲۷۴۵۲۶۳۰
ابعاد چرخ‌ها۲۲۵/۴۵R20۲۱۵/۶۰R17
وزن۱۵۴۵۱۳۶۰
ظرفیت باک۵۵ لیتر۵۵
قیمت جهانی$۱۱۹۲۰ – $۲۰۱۳۰$۹۲۸۰ – $۱۳۹۳۰
قیمت نمایندگی۶۵۵ میلیون تومان (نسخه ۵ نفره)۸۵۶ میلیون تومان
قیمت بازار۹۴۵ میلیون تومان۸۵۵ میلیون تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مقایسه معه الفارق می کنید آقامعلومه فیدلیتی بهتره درظمن بهمن موتورثابت کرده خودروسازی هست که در شرایط تحریم کنارمردم بوده وقیمت هاش خیلی خیلی مناسب تراز مدیران خودرو سودجو ،که ازشرایط تحریم نهایت سوءاستفاده روکرده ماملت ایران خیانت مدیران خودروبه چشم دیدیم