نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

اگر کیبورد آیفون ۱۲ مینی یا آیفون اس ای ۲۰۲۰ برای شما خیلی کوچک است، در اینجا راهکاری برای بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل را خواهیم گفت.

آیفون ۱۲ مینی و به زودی آیفون ۱۳ مینی که پاییز معرفی می‌شود، گوشی‌های هوشمند کوچکی با مشخصات پرچمداران هستند. هرچند استفاده و در دست‌گیری گوشی‌های جمع و جور آسان‌تر است، اما کاربرانشان همیشه با یک مشکل بزرگ مواجه هستند. به عنوان مثال کیبورد روی صفحه آیفون ۱۲ مینی خیلی کوچک است!

شاید حتی شما با گوشی آیفون ۱۲، ۱۲ پرو و یا حتی ۱۲ پرو مکس نیز با همین مشکل مواجه باشید و کیبورد آیفون های اپل برای انگشتان بزرگ شما خیلی کوچک به نظر می‌رسند. حالا تصور کنید این مشکل در آیفون‌های قدیمی‌تری مثل آیفون SE و آیفون SE 2 که از نمایشگر کوچک‌تری استفاده می‌کنند چقدر بدتر خواهد بود!

خبر خوب اینکه ما راهکاری برای بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل داریم که روی تمام آیفونای مدرن اپل جواب می‌دهد.

اگر به دنبال چگونگی «بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون ۱۲ مینی» یا کیبورد لمسی هر آیفون دیگری هستید، نخستین چیزی که احتمالاً متوجه آن خواهید شد، این است که تنظیم سایز کیبورد لمسی پیش‌فرض دستگاه غیرممکن است. اما اگر تنظیمات نمایشگر آیفون خود را تغییر دهید، کیبورد آن نیز کمی بزرگ‌تر می‌شود و اجازه دسترسی بهتری برای لمس دکمه‌ها را به شما خواهد داد.

بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

اما سوال اینجاست که این روش با کدام مدل از آیفون‌ها کار می‌کند؟

  1. آیفون ۱۲ پرو مکس/ ۱۲ پرو/ ۱۲/ ۱۲ مینی
  2. آیفون ۱۱/ ۱۱ پرو/ ۱۱ پرو مکس
  3. آیفون اس ای ۲۰۲۰
  4. آیفون ایکس/ ایکس اس/ ایکس اس مکس/ ایکس آر
  5. آیفون ۸/ ۸ پلاس
  6. آیفون ۷/ ۷  پلاس
  7. آیفون ۶ اس/ ۶ اس پلاس

روی آیفون خود وارد صفحه تنظیمات شوید، به پایین صفحه آمده و به دنبال گزینه Display & Brightness بگردید و آن را لمس کنید. در صفحه باز شده به پایین صفحه آمده و روی گزینه View از زیرمجموعه Display Zoom کلیک کنید.

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

در اینجا شما دو گزینه که یکی “Standard” و دیگری “Zoomed” است را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه Zoomed کلیک کنید، سپس دکمه Set را از گوشه سمت راست بالای صفحه لمس کنید.

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

نمایشگر آیفون شما خیلی کوتاه خاموش شده و مجدداً روشن می‌شود. بعد از آن آیکون‌ها، منوها و کیبورد آیفون شما بزرگ‌تر خواهد شد. به طور مثال در زیر تصویری از قبل و بعد از فعال کردن حالت Display Zoom را در آیفون ۱۲ مینی می‌توانید  مشاهده کنید.

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

اگر می‌خواهید کیبورد بزرگ‌تری روی آیفون ۷، آیفون ۱۱ یا هر آیفون کوچکی که در دست می‌گیرید داشته باشید، این راهکار خیلی آسان و سریعی است. بنابراین فقط مختص کاربران آیفون مینی نیست.

کیبورد آیفون شما هنوز به اندازه کافی بزرگ نیست؟

راهکار جایگزینی برای داشتن یک کیبورد بزرگ‌تر روی آیفون وجود دارد و آن هم نصب اپلیکیشن‌های کیبورد متفرقه روی گوشی است. متأسفانه کیبورد Gboard گوگل چنین گزینه‌ای را مثل اندروید، روی نسخه آی او اسی خود ارائه نمی‌کند و نمی‌توانید از آن برای بزرگ و کوچک کردن کیبورد استفاده کنید. اما اپلیکیشن‌های دیگری در اپ استور وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند یک کیبورد بزرگ روی صفحه گوشی خود داشته باشید.

اپلیکیشن‌های پولی مثل Larger Keyboard یا ‌XL Keyboard می‌توانند همان چیزی باشند که شما دنبالش هستید. اما اگر به یک اپلیکیشن رایگان نیاز دارید، ما به شما اپلیکیشن TuneKey را پیشنهاد می‌کنیم. روی نام اپلیکیشن کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود آن در اپ استور شوید. سپس آن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

زمانی که برنامه روی گوشی شما نصب شد، وارد صفحه تنظیمات شده، به پایین صفحه آمده و به دنبال گزینه‌ای به نام TuneKey بگردید و روی آن کلیک کنید. سپس وارد بخش Keyboards شوید و گزینه TuneKey را به حالت فعال دربیاورید.

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

اکنون وارد اپلیکیشن TuneKey شوید و روی گزینه Adjust Key Size کلیک کنید. به صورت پیش‌فرض دکمه‌ها بزرگ‌تر از دکمه‌های کیبورد خود  اپل هستند. با این حال می‌توانید آن‌ها را به هر اندازه‌ای که دوست دارید دربیاورید.

نحوه بزرگ‌تر کردن کیبورد آیفون های اپل

حالا هر برنامه‌ای که در آیفون خود اجرا کنید، کیبورد بزرگ‌تری را برای تایپ کردن نسبت به کیبورد پیش‌فرض خود اپل در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این کار کافیست زمانی که کیبورد پیش‌فرض روی صفحه ظاهر شد، آیکون کره زمین در پایین کیبورد را بفشارید تا کیبورد TuneKey به نمایش درآید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*