جهان در پوست گردو

هوشمندی توانایی سازگاری با تغییرات است!

استیون هاوکینگ در کتاب صوتی جهان در پوست گردو، شما را با مرزهای فیزیک نظری آشنا می‌کند و با آمیختن نظریه نسبیت عام انیشتین و تئوری تاریخچه‌های چندگانه ریچارد فینمان، این دو را به شکلی یکپارچه درمی‌آورد. این کتاب پرفروش در سال 2002 جایزه عمومی کتاب علمی انجمن سلطنتی را از آن خود کرد.

درباره کتاب صوتی جهان در پوست گردو

استیون هاوکینگ همچون بسیاری دیگر از دانشمندان در طول قرون گذشته سعی داشته تا با کمک یک تئوری تمامی رخدادهای این جهان را شرح و تفسیر کند. او از طریق ترکیب نظریات مختلف علمی، به نظریه جدیدی دست یافت و آن را در کتاب جهان در پوست گردو (The Universe In A Nutshell) با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

نویسنده در این کتاب شما را به یک سفر هیجان‌انگیز فراتر از زمان و مکان می‌برد و درمورد ریسمان‌ها، ذرات، پی – بران‌ها، سفر در زمان و بُعد یازدهم حرف می‌زند. با شنیدن این کتاب با راز و رمزهای مربوط به سیاه‌چاله‌ها و منشأ دنیا آشنا خواهید شد و جهان هستی را با دیدگاهی علمی خواهید نگریست. درواقع هاوکینگ با قلم جذاب و روان خود ما را در کشف اسرار جهان راهنمایی می‌کند و مفاهیم مهمی نظیر ابر جاذبه و ابرتقارن، نظریه کوانتوم، هولوگرافی و دوگانگی را شرح می‌‌دهد.

کتاب جهان در پوست گردو باعث می‌شود به این نتیجه برسید که واقعیت چندبرابر شگفت‌انگیزتر از خیال است. پروفسور هاوکینگ تئوری نسبیت عام اینشتین و نظریه تاریخچه‌های چندگانه ریارد فینمان را در هم آمیخت و یک تئوری جدید به نام «نظریه -م یا ام» به وجود آورد که در آن تمامی جهان را به شکلی یکپارچه شرح می‌دهد.

کتاب صوتی جهان در پوست گردو مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های علمی و به خصوص علم فیزیک علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان مفید خواهد بود. برای مشاهده بیشتر و دانلود کتاب‌های استیون هاوکینگ به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید. شما با عضویت در این پلتفرم می‌توانید به هزاران کتاب صوتی و کتاب الکترونیک دسترسی داشته باشید و از تخفیفات آخر هفته با کتابراه و هزاران کتاب رایگان بهرمند شوید.

جهان در پوست گردو

با استیون هاوکینگ بیشتر آشنا شویم

یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) نام دارد. او در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

معروف‌ترین کتاب استیون هاوکینگ «تاریخچه زمان» نام داشت که به مدت 237 هفته جزو کتاب‌های پرفروش در بریتانیا به شمار می‌رفت. کتاب مشهور دیگر او «طرح بزرگ» نام داشت که در سال 2010 منتشر شد و به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون تبدیل شد.

استیون به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچار بود و هیچ‌گونه حرکتی نداشت، نه قادر به نشستن بود و نه راه رفتن و ایستادن. حتی نمی‌توانست دست و پای خود را به حرکت درآورد یا بدنش را خم کند و یا سخن بگوید. او سرانجام در سال 2018 در سن 76 سالگی در خانه‌اش درگذشت.

از دیگر آثار او می‌توان به «تاریخچه مختصر زندگی من»، «دریچه‌ای به‌سوی کیهان»، «گنجینه کیهانی»، «تاریخچه مختصر زمان» و «پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات استیون هاوکینگ

  • دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2009
  • صاحب کرسی ریاضیات لوکاس از سال 1979 تا سال 2009
  • رکورد 237 هفته‌ای برای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا برای کتاب «تاریخچه زمان»
  • دریافت رتبه 25 از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان در نظرسنجی عمومی بی‌بی‌سی در سال 2002
  • کسب عنوان یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون برای کتاب «طرح بزرگ»

جهان در پوست گردو

در بخشی از کتاب صوتی جهان در پوست گردو می‌شنویم

شاید منظور هملت از این گفته این بوده که اگرچه ما موجودات بشری از نظر جسمی بسیار محدود هستیم، اما ذهن‌هایمان آزادند تا تمام عالم را بپیمایند و متهورانه به جاهایی بروند که حتی پیشتازان فضا نیز از پا گذاشتن به آن جا هراس دارند و فقط به کابوس‌های بد راه دارد. آیا جهان واقعا بی‌کران یا فقط بسیار بزرگ است؟ آیا دیرپا است یا فقط عمری دراز دارد؟ ذهن‌های محدود ما چگونه می‌توانند جهانی بی‌کران را درک کنند؟

آیا حتی تلاش برای درک آن جسورانه نیست؟ آیا به سرنوشت پرومتئوس دچار نخواهیم شد؟ کسی که طبق اسطوره‌شناسی کلاسیک آتش را برای استفادهٔ آدمیان از زئوس دزدید و به خاطر این جسارت به صخره‌ای زنجیر شد و عقابی بر جگرش نوک می‌زد. به‌رغم این حکایت اخطارآمیز من معتقدم ما می‌توانیم و باید برای درک جهان بکوشیم. ما به ویژه در چند سال اخیر پیشرفتی چشمگیر در درک کیهان داشته‌ایم. ما هنوز تصویر کاملی در دست نداریم. اما شاید زیاد دور از دسترس نباشد. آشکارترین چیز درباره فضا این است که پیش می‌رود و پیش می‌رود و پیش می‌رود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*