تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

تماشا کنید: تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

سامسونگ ادعا می‌کند گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 نسبت به نسل قبل مقاوم‌تر شده است. بیایید تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 را در برابر خراش، فشار و حرارت تماشا کنیم.

پس از معرفی رسمی گلکسی زد فولد 3، حجم زیادی از بررسی‌ها و تست‌های مختلف به اینترنت راه پیدا کردند. خیلی از این ویدیو‌ها می‌خواستند ویژگی‌های جدید گوشی‌ تاشو سامسونگ را بررسی کنند. JerryRigEverything یوتیوبر معروف نیز بررسی خاص خود را منتشر کرده است. هرچند که این بررسی بیشتر روی مقاومت گلکسی زد فولد 3 متمرکز است.

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

جری هرکاری که از دستش برمی‌آید برای آسیب زدن به این گوشی انجام می‌دهد. البته شاید فکر کنید که برخی از این تست‌ها زیاده‌روی هستند؛ اما در موقعیت‌های مختلف ممکن است اتفاقات زیادی برای گلکسی تاشو گران قیمت شما بیفتد و به همین خاطر توجه به این بررسی خالی از لطف نخواهد بود.

تست مقاومت Galaxy Z Fold 3 در برابر اسکالپل (به همراه ضربه‌هایی از طرف اس پن)

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

سامسونگ در توضیحات مربوط به این گوشی از لزوم عدم لمس صفحه نمایش با ناخن سخن گفته است و همین نیز باعث می‌شود که Jerry خیال کند گلکسی زد فولد 3 به راحتی آسیب می‌بیند.

در مرحله اول شاهد تست خراش روی صفحه نمایش و دوربین گوشی (هم دوربین سلفی زیر نمایشگر و هم دوربین پشتی) هستیم. سامسونگ از لایه مقاومی از گوریلا گلس برای محافظت از این بخش‌ها در برابر خراش بهره گرفته است. گلکسی زد فولد 3 مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و شرکت کره‌ای را سربلند می‌کند. تنها در هنگام اعمال فشار زیاد با چاقو بود که خراش‌های عمیقی روی نمایشگر ظاهر شدند.

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

جری همچنین از قلم استایلوس اس پن با فشار زیادی روی نمایشگر استفاده می‌کند؛ اما علی‌رغم هشدار‌های سامسونگ در این رابطه، اتفاق چندان مهمی برای گلکسی زد فولد 3 نیفتاد.

هرچند که فریم Armor Aluminum به راحتی در برابر ابزار شکنجه شکست خورد. جری در این بخش سراغ دکمه تنظیم صدا و حسگر اثر انگشت (که البته به عنوان دکمه پاور نیز عمل می‌کند) می‌رود. پس از پایان تست، هیچکدام ظاهر جذابی ندارند؛‌ اما اختلالی در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود.

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 در برابر خاک

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 توانسته است گواهی IPX8 را به دست آورد که به معنی مقاومت در برابر نفوذ آب است؛ اما هیچ تضمینی برای مقاومت در برابر گرد و غبار نمی‌دهد. جری در این بخش مقداری خاک را برداشته و به قسمت‌های مختلف زد فولد 3 می‌مالد و جتی چندین بار صفحه را باز و بسته می‌کند.

در کمال تعجب در این تست هیچ آسیب مشهودی به دستگاه وارد نمی‌شود و حتی ذرات ریز در درز‌های گوشی نیز گیر نمی‌کنند. جالب اینکه در عملکرد لولا زد فولد 3 تفاوتی ایجاد نمی‌شود و همانند قبل از شروع تست مقاومت کاملا بی صدا است.

البته ممکن است کمی خاک وارد دستگاه شده باشد که تنها پس از کالبدشکافی دردانه سامسونگ قابل مشاهده خواهد بود.

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 در برابر حرارت

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

حالا نوبت به یکی از سخت‌ترین مراحل تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 می‌رسد. آیا نسل جدید گلکسی زد فولد جان سالم به در می‌برد؟

نگه داشتن شعله مستقیم در برابر هر دو نمایشگر، تاثیر مشهودی روی گوشی می‌گذارد. نمایشگر بیرونی پس از ۱۴ ثانیه خاموش شد و پس از روشن کردن مجدد نیز شاهد پیکسل‌های قرمز رنگ بودیم. نمایشگر داخلی مقاومت بیشتری دارد و توانست حدود سی ثانیه بدون مشکل خاصی به کار خود ادامه دهد.

شاید از خودتان بپرسید که چطور ممکن است این اتفاق در استفاده عادی رخ دهد. خب شاید برخی افراد گوشی خود را در فر جا بگذارند.

تست خم شدن گلکسی Z Fold 3

تست مقاومت گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 در این بخش نیز ما را ناامید نکرد و به خوبی مقاومت کرد. حتی هنگامی که جری تمام تلاش خود را برای خم کردن گوشی (چه در حالت باز و چه در حالت بسته) به کار گرفت نیز، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. البته در یک قسمت کمی صدای شکستن شنیده شد؛ اما هیچ نشانه‌ای از آسیب دیدن در بدنه و نمایشگر دیده نمیشد.

ویدیوی تست مقاومت گلکسی زد فولد 3 را تماشا کنید

اگرچه گلکسی زد فولد 3 یک گوشی گرانقیمت محسوب می‌شود و بسیاری از افراد توانایی خریدش را ندارند، ولی ظاهرا در هر نسل شاهد پیشرفت مشهودی نسبت به قبل هستیم. در هر حال می‌توان گفت که در رابطه با افزایش مقاومت 80 درصدی گلکسی زد فولد 3 کاملا حق با سامسونگ بود.