رونمایی از درایوهای SSD پرتابل SanDisk با سرعت و ظرفیت بالا در کامپیوتکس ۲۰۱۵

SanDisk ، یکی از شرکت های مطرح و خوش نام در زمینه تولید انواع حافظه هاست که حالا آخرین محصولات خود را به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ آورده است.SanDisk امروز دو درایو پرتابل SSD با نام های SanDisk Extreme 900 و SanDisk Extreme 500 معرفی کرده علاوه بر ظرفیت بالا ، به لطف استفاده از پورت سریع USB 3.1 از سرعت خوبی هم برخوردار هستند.

یو‌اس‌بی نوع C بسیار کوچک است و طراحی فلش‌درایوها و درایوهای اکسترنال کوچک‌تر که سرعت بالایی دارند را ممکن می‌کند. امروز کمپانی SanDisk دو محصول جدید معرفی کرده که هر دو در خانواده‌ی درایوهای پرتابل SSD قرار می‌گیرند. مدل Extreme 900 و Extreme 500 در جیب جا می‌شوند و مقاوم هستند. سندیسک این محصولات را برای عکاسان، فیلم‌برداران، حرفه‌ای‌ها و افرادی که مرتباً با فایل‌های حجیم مالتی‌مدیا کار می‌کنند طراحی کرده است. ظرفیت بالا چیزی است که در هارددیسک‌های اکسترنال هم مرسوم شده اما سرعت درایوهای SSD سندیسک تا ۹ برابر بیشتر از درایوهای هارددیسک است.سندیسک در محصولات جدیدش از لیتوگرافی ۱۵ نانومتری و پورت سریع USB 3.1 استفاده می‌کند و بدین ترتیب پهنای باند به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (دو برابر USB 3.0) افزایش خواهد یافت و درایوهای سریعی که حداکثر سرعتشان به مرز ۱۲۵۰ مگابایت بر ثانیه نزدیک است هم ممکن است معرفی شود.

اکستریم ۹۰۰ با ظرفیت ۱.۹۲ ترابایت به واقع محصولی از نسل بعد است. در واقع برای اولین بار است که یکی از کمپانی‌های پیشرو در عرصه‌ی SSD درایو اکسترنالی با چنین ظرفیتی تولید می‌کند. سرعت این درایو حداکثر ۸۵۰ مگابایت بر ثانیه است لذا در مواجهه با ویدیوهای بسیار حجیم ۴K هم خم به ابرو نمی‌آورد و ظرف مدت چند ثانیه، فیلم‌های فول اچ‌دی و حتی ۴K را جابجا می‌کند.سندیسک برای رسیدن به چنین سرعت بالایی از پورت USB Type C استفاده کرده ولیکن برای حفظ سازگاری با پورت‌های موجود در صنعت کامپیوتر و لپ‌تاپ، پورت نوع A (یو‌اس‌بی معمولی) را هم اضافه کرده است.

SanDisk Extreme 900

SanDisk-Extreme-900-1

قیمت مدل ۴۸۰ گیگابایتی سری اکستریم ۹۰۰ سندیسک برابر با ۴۰۰ دلار است. قیمت مدل ۹۶۰ گیگابایتی هم ۶۰۰ دلار است و در نهایت مدل ۱.۹۲ ترابایتی ۱۰۰۰ دلار هزینه دربردارد. قیمت سرسام‌آوری است اما افرادی که زمان زیادی در صف انتظار برای انتقال فایل از دست می‌دهند،  از دیدن رقم ۱۰۰۰ دلاری تعجب نمی‌کنند.

SanDisk Extreme 500 کوچک، مقاوم و بسیار سریع

SanDisk-Extreme-500

درایوهای خانواده‌ی اکستریم ۵۰۰ ارزان‌تر و کوچک‌تر هستند. حداکثر ظرفیت این خانواده ۴۸۰ گیگابایت است و در فضایی به اندازه‌ی نصف یک گوشی امروزی جا می‌شود و در ضمن طراحی مقاومی دارد. سرعت مدل ۴۸۰ گیگابایتی در خواندن ترتیبی حداکثر ۴۱۵ مگابایت بر ثانیه است. با چنین سرعت هم انتقال فایل‌های حجیم بسیار ساده است و خوشبختانه ابعاد درایو پرتابل اکستریم ۵۰۰ به گونه‌ای است که می‌توان آن را همیشه در اختیار داشت.

قیمت مدل ۱۲۰ گیگابایتی ۱۰۰ دلار است، نمونه‌ی ۲۴۰ گیگابایتی و ۴۸۰ گیگابایتی هم به ترتیب ۱۵۰ دلار و ۲۴۰ دلار قیمت دارند.

منبع : betanews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*