استعلام خلافی خودرو

نحوه استعلام خلافی خودرو به صورت آنلاین یا حضوری

اگر به دنبال استعلام خلافی خودرو به صورت آنلاین یا حضوری هستید و قصد دارید جریمه ماشین خود را با سرعت و راحتی پرداخت کنید با ما همراه باشید.

گرچه اکثر اوقات هنگامی که خودروی شما مشمول جریمه شود به شماره تلفنی که در سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت شده پیامک ارسال خواهد شد، اما هنوز هم بسیاری از رانندگان پس از اقدام به دریافت خلافی خودرو متوجه می‌شوند که جریمه‌های زیادی به نامشان در سیستم پلیس وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبر مانده‌اند. خوشبختانه روش‌های متعددی جهت پیگیری میزان خلافی ماشین اندیشیده شده تا علاوه بر تسویه آن‌ها، بتوانید از مبلغ جریمه‌هایتان باخبر شوید.

از آنجایی که به دلیل محدودیت تردد شبانه خودرو جریمه‌های سنگینی لحاظ می‌شود و از سوی دیگر، اگر مجموع جریمه‌های خودرو از یک میلیون تومان گذر کند خودرو توقیف خواهد شد بنابراین این روزها پرداخت هرچه سریع‌تر و راحت‌تر جریمه‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه به روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو آنلاین و حضوری خواهیم پرداخت تا با راحتی هرچه بیشتر با پلیس در تعامل باشید.

استعلام خلافی خودرو از وبسایت پلیس راهور

در سایت رسمی پلیس راهور قسمت به خصوصی جهت پرداخت جرائم رانندگی در نظر گرفته شده و با مراجعه به این صفحه می‌توانید علاوه بر استعلام جریمه ماشین، آن‌ها را هم پرداخت کنید. در نظر داشته باشید اطلاعات نشان داده شده در این وبسایت چندان به روز نیستند و برای اطمینان از میزان خلافی بهتر است 4 الی 5 روز صبر کنید تا سامانه آپدیت شود. هرچند در صفحه نمایش داده شده تاریخ دقیق جریمه‌ها تا به همان روز نشان داده می‌شود.

به روز نبودن اطلاعات استعلام ممکن است به دلیل گپ زمانی میان اعمال جریمه تا ثبت در وبسایت پلیس راهور باشد. شاید هم با این مکانیسم احتمال هک و دسترسی به دیتاسنترهای پلیس کاهش پیدا می‌کند و به نوعی امنیت حوزه مجازی پلیس راهنمایی و رانندگی تضمین خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو

به منظور دریافت استعلام خلافی خودرو بایستی بارکد 8 رقمی که روی سند یا کارت خودرو درج شده را درون فیلد مخصوص وارد کنید. سپس با وارد کردن ری‌کپچا یا همان عبارت امنیتی خواهید توانست به لیست جریمه‌های خودرویتان دسترسی پیدا کنید.

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن‌ها

برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها جریمه‌هایتان را تنها در چند دقیقه پرداخت کنید. گرچه تنها با یک جست‌وجوی ساده در کافه بازار می‌توانید انبوهی از برنامه‌هایی که خلافی ماشین‌تان را استعلام می‌کنند پیدا کنید اما توصیه می‌کنیم از برنامه‌های معتبر و امتحان پس‌داده‌ای استفاده کنید که میان مردم شناخته شده هستند. برای مثال می‌توانیم به برنامه‌های آپ یا همراه کارت اشاره کنیم که در اصل برنامه انتقال و جابه‌جایی پول هستند اما امکان استعلام خلافی و پرداخت جرائم را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند.

اطلاعات مورد نیاز هر کدام از اپلیکیشن‌ها ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشند اما در نهایت چیزی فراتر از اطلاعات درج شده روی کارت خودرو یا سند آن مورد نیاز نخواهد بود.

استعلام جریمه خودرو از طریق پیامک

اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت برایتان مقدور نیست نگران نباشید، چرا که هنوز هم می‌توانید بدون مراجعه به دفاتر پلیس 10+ جریمه‌هایتان را پرداخت کنید.

در این روش باید کد 17 رقمی VIN که پشت کارت خودرو یا روی سند ماشین درج شده را به یکی از شماره‌های ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ یا ۳۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنید. طبیعتا مدت زمان دریافت استعلام به سرعت سامانه اینترنتی نخواهد بود و باید کمی صبر پیشه کنید.

استعلام خلافی خودرو از دفاتر پلیس 10+

استعلام خلافی خودرو

در دفاتر پلیس 10+ سطح شهر تنها قادر به دریافت استعلام‌هایی خواهید بود که مجموع مبلغ جریمه‌هایشان کمتر از یک میلیون تومان باشد. در صورتی که تخلفات رانندگی‌تان از این مبلغ بیشتر است باید به پلیس راهنمایی و رانندگی جهت تسویه مراجعه کنید. این راه کمتر از روش‌های آنلاین و غیرحضوری مرسوم بوده و برای انجام آن بایستی مبلغی را جهت پرینت جرائم رانندگی‌تان پرداخت کنید. دفاتر پلیس 10+ در روزها و ساعات اداری آماده خدمت‌رسانی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*