گوشی های گلکسی A

دوربین نسل بعدی تمام گوشی های گلکسی A به OIS مجهز می‌شود

بر اساس یک گزارش جدید از کره، سامسونگ قصد دارد از OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) در دوربین نسل بعدی تمام گوشی های گلکسی A استفاده کند.

امسال سامسونگ از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS روی دوربین اصلی برخی از گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A خود از جمله گلکسی A52 و A72 استفاده کرد. به نظر می‌رسد سال آینده این اتفاق پررنگ‌تر خواهد شد.

این قابلیت گوشی های گلکسی A را برتر از رقبا می‌کند

بر اساس گزارش تأیید نشده‌ای که از کره جنوبی منتشر شده، سامسونگ به دنبال اضافه کردن OIS به دوربین اصلی نسل بعدی تمام گوشی های گلکسی A خود در سال ۲۰۲۲ است. این یک اقدام بی‌سابقه محسوب می‌شود؛ چرا که تا پیش از این OIS تنها فقط در دوربین گوشی‌های پرچمدار (و معدود گوشی‌های میان‌رده رو به بالا موسوم به قاتلین پرچمداران) یافت می‌شد.

اگر سامسونگ دست به چنین کاری بزند، وجه تمایز بسیار بزرگی را بین گوشی های گلکسی A و گوشی‌های میان‌رده شرکت چینی شیائومی به عنوان بزرگ‌ترین رقیب فعلی سامسونگ در این بازار، به وجود خواهد آورد. معمولاً وقتی گوشی‌های میان‌رده شیائومی را با سامسونگ مقایسه می‌کنیم آن‌ها پیروز می‌شوند؛ اما با ارائه OIS، گوشی‌های غول کره‌ای می‌توانند عکس‌های بهتری به خصوص در شب گرفته و از این حیث برتر از رقیب باشند.

OIS در گوشی های گلکسی A

اما این سوال هنوز مطرح است که کاربران چقدر با OIS آشنایی دارند، چرا اینقدر مهم است و چه تعداد از کاربران یک گوشی را به خاطر مجهز بودن به OIS به گوشی دیگری ترجیح می‌دهند. برای پاسخ به این سوال باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

در این گزارش همچنین آمده است که یک دوربین با OIS می‌تواند حدود ۱۵ درصد گران‌تر از یک دوربین فاقد آن باشد و در نتیجه باعث افزایش ۳ درصدی قیمت کل گوشی خواهد شد.

نظر شما درمورد لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین گوشی‌ها چیست؟ آیا گوشی فعلی شما از چنین قابلیتی برخوردار است؟ آیا از کیفیت تصاویری که با دوربین گوشی خود به خصوص در شب می‌گیرید، راضی هستید؟