آغاز فروش کامپیوترهای ارزان قیمت Raspberry Pi

 


اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال گذشته میلادی بود که درباره ساخت یک کامپیوتر کامل در اندازه ای باور نکردنی و ارزان قیمت با نام Raspberry Pi در سایتهای خبری مطالبی منتشر شد. یک کامپیوتر کوچک لینوکسی که قرار بود قیمتی تنها ۲۵ دلار قیمت داشته باشد. خب از روز چهارشنبه فروش این کامپیوتر ها شروع شد، اما همه آنها همان ساعات اولیه فروش رفتند!
بنیاد Raspberry Pi و شرکت های همکار آن در تولید این کامپیوترها هم اکنون در حال ثبت سفارش برای تولیدات آینده هستند، اما زمان دقیقی برای تحویل آنها مشخص نکرده اند.
برای یادآوری بد نیست بگوییم که Raspberry Pi که به اندازه یک فلش مموری است، دارای یک پردازنده 700 مگاهرتزی ARM به همراه ۲۵۶ مگابایت رم بوده و از روی یک کارت SD که نسخه ای از لینوکس فدورا را روی خود دارد، بوت می شود.
در حال حاضر دو مدل از این کامپیوتر جیبی تولید می شود: مدل B که ۳۵ دلار قیمت داشته و شامل یک پورت اترنت و دو پورت یو است بی است و مدل A که تنها ۲۵ دلار قیمت داشته و فاقد این دو پورت است.
به نظر می رسد استقبال از این کامپیوتر کامل نقلی به اندازه ای بوده که شرکت ثبت سفارش را به یک دستگاه به ازای هر نفر محدود نموده است و همچنان سایتش در مقاطع مختلف به دلیل ترافیک بالا با مشکل مواجه است.
جالب ترین نکته هم اینکه بنیاد Raspberry Pi مثل اینکه علی رغم استقبال بالا و فروش خوب محصولش قصد ندارد از قبل آن ثروتمند شده و تبدیل به یکی از تولید کنندگان بزرگ این صنعت گردد. طبق گفته سایت این بنیاد، آنها تنها سود کمی در قبال فروش هر دستگاه Raspberry Pi دارند که «آن را هم مستقیما صرف امور خیریه می کنند»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*