آیکون کلاب هاوس

چرا آیکون کلاب هاوس مدام تغییر می‌کند؟

اپلیکیشن Clubhouse این روز‌ها طرفداران زیادی را در دنیا پیدا کرده است. اگر شما هم کاربر این برنامه هستید، حتما متوجه تغییر آیکون کلاب هاوس شده‌اید. دلیل این اتفاق چیست؟

شاید اخیرا متوجه حضور چهره جدیدی روی آیکون برنامه کلاب هاوس شده‌اید و احتمالا اولین بار نیست که چنین چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند. در نگاه اول اینگونه به نظر می‌رسد که با یک خطای نرم افزاری مواجه هستیم، ولی در حقیقت این اتفاق کاملا برنامه‌ریزی شده است و هر ماه رخ می‌دهد.

کلاب هاوس از همان ابتدا به خاطر آیکون نسبتا عجیب خود در مرکز توجهات قرار گرفت. این پلتفرم به جای یک لوگوی مشخص، از تصاویر افراد واقعی استفاده می‌کند. البته این تصاویر به هیچ وجه به صورت رندوم انتخاب نمی‌شوند و هرکدام بر اساس معیار‌های خاصی برگزیده شده‌اند.

در این مقاله از گجت نیوز می‌خواهیم به چرایی تغییر مداوم آیکون برنامه کلاب هاوس بپردازیم و همچنین داستان مربوط به برخی از این تصاویر را برای شما شرح دهیم.

چرا کلاب هاوس آیکون برنامه‌اش را تغییر می‌دهد؟

آیکون کلاب هاوس

برنامه کلاب هاوس از زمان عرضه توانسته به یک پلتفرم بسیار محبوب تبدیل شود و حتی مهم‌تر از آن به عنوان یک عامل برای تغییرات اجتماعی شناخته می‌شود. این پلتفرم کاربران مختلف را از سرتاسر دنیا در «اتاق» های خود گرد هم آورده است و در این میان رهبران فکری، افراد برجسته در حوزه کسب و کار، شخصیت‌های مهم و سلبریتی‌ها هم حضور دارند.

اما با وجود اینکه این برنامه توانسته بسیاری از افراد مهم را به خود جب کند، همچنان قصد دارد از طریق آیکون کلاب هاوس افراد عادی و کسانی که سبب تغییر شده‌اند را در معرض توجه قرار دهد.. این برنامه صوتی از تصاویر پرتره بامزه افزادی استفاده می‌کند که در زمینه کاری خود، در جوامع واقعی و یا در جوامع موجود در Clubhouse تاثیرگذار بوده‌اند.

آیکون کلاب هاوس

کلاب هاوس می‌خواهد فرمت دموکراتیک خود را با برجسته کردن این افراد استثنایی و نوآور مورد تاکید قرار دهد. یک لوگو تجاری اولین چیزی است که توجه کاربر را جلب می‌کند و کلاب هاوس از این اهرم برای نشان دادن مهمترین ارزش بنیادین خود یعنی جامعه استفاده می‌کند.

علاوه بر این، تصویر صورت یک فرد می‌تواند در میان همهمه آیکون‌های مختلف کاملا متفاوت جلوه کند و توجه کاربران فروشگاه‌های نرم افزاری را به خود جلب کند.

رویکرد تازه و نوین کلاب هاوس سبب پیشرفت این برنامه نیز شده است و باعث شده که سر و صدای زیادی پیرامون دلیل تغییرات آیکون آن شکل بگیرد. همه اینها بدون هیچگونه اختلالی در عملکرد برنامه رخ داده است.

تصاویر روی آيکون‌ Clubhouse به چه افرادی تعلق دارد؟

افراد روی آیکون‌های کلاب هاوس معمولا صدای رسایی داشته‌اند و موفق شده‌اند مخاطبین اختصاصی خود را داشته باشند. مهم‌تر از همه این افراد فعالیت زیادی در رابطه با ایجاد یا مدیریت اتاق‌های مختلف در این برنامه داشته‌اند. بنابراین تمامی آنها با نحوه کار این پلتفرم آشنایی کامل دارند.

بیایید ابتدا از Espree Devor شروع کنیم. دوورا یکی از اولین افرادی بود که تصویرش روی آیکون برنامه کلاب هاوس ظاهر شد. او به خاطر پادکست‌هایش در زمینه فناوری و همچنین محتوای دیجیتالی که افراد در حوزه‌های مختلف فناوری را به هم ارتباط می‌دهد، شهرت دارد.

آیکون کلاب هاوس

سپس نوبت به Dandaru Pagu می‌رسد. وی یک فعال مدنی، تولید کننده و یکی از رهبران جنبش مثبت نگری به بدن (یک جنبش اجتماعی که اعتقاد دارد نباید تصور جامعه نسبت به شکل بدن ایده‌آل باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شود) است. او همچنین برای حقوق زنان سیاه پوست نیز فعالیت می‌کند. کلاب هاوس نیز او را «بهترین نماد برای جامعه کلاب هاوس» می‌داند.

اولین بار در کلاب‌ هاوس برزیل بود که پاگو به محبوبیت دست پیدا کرد. او در آن زمان به صورت غیر رسمی مسئولیت مدیریت گفت‌وگو‌های شدید و پرتنش بین افراد مختلف را در این برنامه به عهده داشت. البته زبان پاگو پرتغالی است؛ اما عملکردش در جوامع کلاب هاوس نظر توسعه دهندگان این برنامه را به خود جلب کرد و همین نیز باعث شد که در ماه ژوئن 2021 (خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰) به عنوان آیکون کلاب هاوس انتخاب شود.

آیکون کلاب هاوس

پاگو همچنین در برزیل به تسهیل گفت‌وگو پیرامون ایدئولوژی‌های سیاسی و اجتماعی بین شهروندان کمک می‌کند. افرادی که کلاب هاوس انتخاب می‌کند نه تنها سبب تقویت تعهد این پلتفرم به جامعه می‌شود، بلکه به افرادی که به دنبال تغییر هستند نیز پلتفرمی را برای پیشبرد اهداف خود ارائه می‌کند.

آیا کلاب هاوس به تغییر آیکون خود ادامه خواهد داد؟

کلاب هاوس از زمان عرضه برنامه خود در سال 2020 مرتبا آیکون آن را تغییر داده است. برخی از کاربران در ردیت درخواست کردند که این برنامه به جای استفاده از تصاویر افراد مختلف از یک لوگو عادی استفاده کند؛ اما ظاهرا Clubhouse نمی‌خواهد رویکرد خود را تغییر دهد.

در واقع در ماه ژوئن 2021، بلاگ کلاب هاوس قسمتی را به آیکون‌های این برنامه اختصاص داد که در آن درباره هر فرد جدیدی که تصویرش استفاده می‌شود، توضیح مختصری ارائه می‌گردد. این اتفاق نیز نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی می‌خواهد تصویر آیکون خود را همچنان با ارائه هر آپدیت مهم تغییر دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*