مرسدس بنز EQE

مرسدس بنز EQE معرفی شد؛ آشنایی با دومین سدان برقی Mercedes در مونیخ

مرسدس بنز EQE معرفی شد. دومین سدان برقی مرسدس در واقع نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر مرسدس EQS محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت مرسدس بنز مدتی قبل از نخستین سدان تمام الکتریکی خود با نام EQS پرده برداشت که نمایشی از قدرت این خودروساز آلمانی در حوزه محصولات الکتریکی محسوب می‌شد، اما سدان EQS به عنوان یک محصول بسیار بزرگ و گران روانه بازار خواهد شد، از این رو مرسدس از سدان الکتریکی کوچک‌تری با نام EQE در نمایشگاه مونیخ 2021 پرده برداشت.

مشخصات مرسدس بنز EQE

مرسدس بنز EQE

مرسدس بنز EQE از ظاهری کوپه مانند بهره می‌برد و به همین دلیل بسیار شبیه سدان EQS است؛ برای مثال در بخش عقب همان چراغ‌های LED سراسرس EQS به چشم می‌خورد.

مرسدس بنز EQE

در نمای جلو نیز یک پانل مشکی‌رنگ بزرگ جایگزین جلوپنجره شده است که در کنار آن نشان مرسدس و الگوی ستاره سه‌پر به همراه چندین سنسور و رادار قرار دارد. طراحان طرح چراغ‌های جلو را نسبت به EQS متفاوت در نظر گرفتند، اما به طور کلی شباهت زیاد EQE با EQS باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به سختی بتوانند آنها را از دور تشخیص دهند.

مرسدس بنز EQE

با وجود شباهت‌های ظاهری، طول مرسدس بنز EQE به 4934 میلی‌متر می‌رسد، این در حالی است که طول EQS حدود 5265 میلی‌متر بوده و به همین دلیل سدان جدید مرسدس نسبت به برادر خود بسیار کوتاه‌تر است. البته فاصله محوری این سدان 3122 میلی‌متر بوده و از این لحاظ تفاوت چندان زیادی با EQE ندارد.

مرسدس بنز EQE

طراحان در ساخت این خودرو همانند EQS روی آیرودینامیک تمرکز کردند و این سبک طراحی باعث شده تا ضریب درگ آن 0.20 باشد. مرسدس بنز EQE در حال حاضر در یک نسخه EQE350 با پکیج سفارشی AMG Line معرفی شده و به همین دلیل از سپرهای متفاوت، رینگ‌های بزرگ‌تر و صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQE

در کابین این سدان میان‌ساز الکتریکی شاهد هایپراسکرین هستیم که نخستین بار در سدان EQS مورد استفاده قرار گرفت. البته در این نسخه هایپراسکرین به شکل سفارشی قابل ارائه خواهد بود. این صفحه شیشه‌ای بزرگ که توانسته کل عرض داشبورد را تحت سلطه خود در بیاورد شامل 3 نمایشگر مستقل است که می‌تواند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را به همراه تکنولوژی‌هایی چون سیستم احراز هویت بیومتریک و ناوبری واقعیت افزوده ارائه دهد.

مرسدس بنز EQE

مرسدس EQE350 از یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که در عقب نصب شده و می‌تواند قدرتی برابر با 288 اسب بخار قدرت و گشتاور 530 نیوتن متر را به تولید برساند. یک گیربکس تک سرعت نیز این نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال خواهد داد. برای این پیشرانه یک پکیج باتری 90.6 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که بر اساس معیارهای WLTP، با هر بار شارژ می‌تواند حدود 660 کیلومتر را بپیماید. مالکان با شارژرهای سریع نیز می‌توانند ظرف مدت 31 دقیقه باتری‌ها را از 10 تا 80 درصد شارژ کنند. این خودروساز آلمانی قصد دارد در آینده نزدیک مدل چهار چرخ محرک ۴Matic را نیز برای مرسدس بنز EQE عرضه کند که یک پیشرانه الکتریکی در محور جلوی آن نصب خواهد شد.

مرسدس بنز EQE

مرسدس برای سدان میان‌سایز الکتریکی EQE سیستم تعلیق مشابه S کلاس را در نظر گرفته و مشتریان می‌توانند برای این خودرو تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی و  سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب تا حداکثر ۱۰ درجه را سفارش دهند. تولید این سدان از اواسط سال 2022 در کارخانه برمن برای اروپا و آمریکا شروع می‌شود، اما این خودرو برای عرضه در چین در کارخانه‌های مستقر در همان کشور به تولید خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*