ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ

نحوه ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ

با توجه به محدودیت ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ، می‌خواهیم روشی مفید برای دور زدن این محدودیت و ارسال تصاویر باکیفیت به شما آموزش دهیم.

واتساپ یک پلتفرم مناسب برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. برخی از افراد نیز از این پیام رسان برای برقراری ارتباط در محیط اداری خود استفاده می‌کنند. با این وجود یکی از محدودیت‌های مهم این اپلیکیشن اندازه فایل تصاویر به اشتراک گذاشته شده است.

علاوه بر این، اگر بخواهید تصاویر را با رزولوشن کامل در واتساپ ارسال کنید، احتمالا شاهد خطا یا فشرده سازی شدید تصویر خواهید شد. بنابراین، اگر بخواهید که تصاویر شما هنگام ارسال کیفیت اصلی خود را حفظ کنند، چه باید بکنید؟ روشی وجود دارد که به شما اجازه ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ را می‌دهد. برای نحوه کار این روش، در ادامه با ما همراه شوید.

محدودیت‌های اشتراک گذاری فایل در واتساپ

بسته به محتوای شما، محدودیت‌های اشتراک گذاری در Whatsapp متفاوت است. حداکثر حجم فایل برای عکس‌ها، فیلم‌ها و پیام‌های صوتی ۱۶ مگابایت است. ممکن است این حجم کافی بنظر برسد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی اگر تصویر شما کمتر از ۱۶ مگابایت باشد، واتساپ از یک الگوریتم فشرده سازی استفاده می‌کند.

این فشرده سازی منجر به کاهش شدید کیفیت تصاویر می‌شود. از سوی دیگر، محدودیت اشتراک گذاری سند ۱۰۰ مگابایت است و فایل‌های ارسال شده به عنوان اسناد فشرده نمی‌شوند.

نحوه ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ

احتمالا می‌دانید که برای اشتراک گذاری عکس یا فایل به کدام قسمت باید رفت. روش ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ، اشتراک گذاشتن تصویر به عنوان یک document – سند است. اشتراک گذاری اسناد یکی از بهترین روش‌های انتقال تصاویر باکیفیت در Whatsapp است. برای این کار روش‌های زیر را انجام دهید:

  1. یکی از چت‌های واتساپ خود که قصد ارسال تصویر به آن را دارید، باز کنید.
  2. در اندروید، روی آیکون پیوست که در کنار آیکون دوربین واقع شده ضربه بزنید و Document را انتخاب کنید. اما اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، روی آیکون + که در سمت چپ کادر پیام متنی واقع شده ضربه بزنید و بعد گزینه Document را لمس کنید.
  3. فایل‌های خود را بگردید و عکس مورد نظر خود را بیابید.
  4. سپس برای اشتراک گذاری تصویر روی Send ضربه بزنید.

هنگامی که Send را می‌زنید، اینگونه می‌توانید محدودیت‌های ۱۶ مگابایتی در ارسال تصاویر در واتساپ را دور بزنید و از فشرده سازی و کاهش کیفیت تصویر جلوگیری کنید. بنابراین به این صورت گیرندگان تصویر ارسال شده را با کیفیت اصلی دریافت خواهند کرد که البته این مورد تا ۱۰۰ مگابایت جایز است.

در آینده احتمال دارد که Whatsapp به طور رسمی به کاربران اجازه دهد که تصاویر و ویدیو‌های خود را بهترین کیفیت به اشتراک بگذارند. با این حال، اکنون شما می‌توانید از روش اشتراک گذاری تصاویر به عنوان سند استفاده کرده و تصاویر خود را با وضوح کامل ارسال کنید.

ارسال تصاویر با رزولوشن کامل در واتساپ

محدودیت ۱۶ مگابایتی و الگوریتم فشرده سازی، ارسال تصاویر باکیفیت در واتساپ را دشوار ساخته است. اما با اشتراک گذاری تصاویر به عنوان سند می‌توان این محدودیت را دور زد و عکس‌های خود را مانند یک فایل معمولی ارسال کرد. امیدواریم که هنگام ارسال تصاویر با وضوح کامل به مخاطبین خود در واتساپ این روش برای شما مفید و کارآمد باشد.