نگاهی به محصولات جدید MSI در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵

همانطور که می دانید نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ در شهر تایپه کشور تایوان در حال برگذاری است. در این نمایشگاه که از دو تا ششم ژوئن ادامه خواهد داشت کمپانی های تولید کننده محصولات کامپیوتری  ، آخرین دستاوردهای خود را به معرض عموم گذاشته اند.در این مطلب نگاهی داریم به محصولات جدید کمپانی MSI در این نمایشگاه.با گجت نیوز همراه باشید.

کیس گیمینگ MSI Nightblade MI :

۲۰۱۵-۰۶-۰۳-۳-nightblade-600

کیس گیمینگ جدیدی که MSI با خود به نمایشگاه Computex 2015 آورده، Nightblade MI نام دارد و قرار است ادامه‌دهنده‌ی راه کیس‌های Nightblade Z97 و Nightblade B85 باشد. این کیس نیز به پردازنده‌ی Intel Core i7 و یکی از کارت‌های گرافیک سری GTX-900 انویدیا مجهز شده و با پشتیبانی از تکنولوژی Nahimic Sound، در حجمی ۱۶ لیتری عرضه می‌شود. البته هنوز مشخص نشده که کدام نسل از پردازنده‌های اینتل در این کیس قرار خواهد گرفت.

مینی PC جدید Cubi :

۲۰۱۵-۰۶-۰۳-۳-Msi-cubi-2

یکی از اصلی‌ترین هدف‌های MSI در معرفی هر محصولی، “بهره‌وری” یا “Productivity” است. به همین جهت، در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ شاهد معرفی یکی Mini-PC جدید یا بهتر است بگوییم، یک سینمای خانگی جدید با نام “Cubi” از سوی MSI بودیم. این محصول که ابعاد آن تنها ۴.۵×۴.۵×۱.۴ اینچ و برابر با ۴ بسته‌بندی CD می‌باشد، از پردازنده‌های ۱۴ نانومتری، کم‌مصرف و قدرتمند نسل پنچم Intel Broadwell استفاده خواهد کرد که علاوه بر قدرت پردازشی بسیار بالا، قدرت گرافیک مجتمع این پردازنده‌های (IGP) بیشتر از نسل قبلی، Intel Haswell، شده و می‌تواند کارهای پردازشی گرافیکی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

کامپیوتر All-in-One جدید MSI در کامپیوتکس ۲۰۱۵ :

۲۰۱۵-۰۶-۰۳-۳-msi-aio

کمپانی MSI All-in-One (کامپیوتر بدون کیس) جدید خود را به نمایشگاه Computex 2015 آورده است.تمامی کامپیوترهای بدون کیس با داشتن صفحه‌نمایشی لمسی، سعی دارند تا تمام ویژگی‌های تبلت‌ها و لپتاپ‌ها را یکجا در اختیار کاربران قرار دهند. اما یک ویژگی دیگر در محصولات MSI قرار گرفته که سبب شده تا این کمپانی، از سایر شرکت‌های دیگر متمایز باشد و آن، “گیمینگ” بودن و برای “بازی” ساخته شدن این محصولات است. کامپیوتر بون کیس جدید MSI نیز از این قانون پیروی کرده و کاربران به هنگام خرید می‌توانند در انتخاب قطعات محصول خود، از میان پردازنده‌های Intel Core i7 و Intel Core i5، یکی را انتخاب کنند.همچنین این امکان وجود دارد که کاربران برای کامپیوترهای بدون کیس AG270 3K و Gaming 24GE، از میان کارت‌های گرافیک GTX960M و GTX970M، یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. در مورد سیستم صوتی نیز این محصولات جدید چیزی کم ندارد و در هر دو آنها از تکنولوژی Nahimic Sound بهره گرفته شده، تکنولوژی جدیدی که نه تنها صدای احاطه و سه‌بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه صداهای اضافی و نویزهای موجود به هنگام استفاده از هدست و هدفون‌ها را نیز کاهش می‌دهد. هنوز زمان عرضه و قیمت این کامپیوترهای بدون کیس جدید اعلام نشده است.

مادربرد MSI X99-GODLIKE Gaming :

یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه، معرفی سیستم صوتی جدید MSI به همراه مادربورد جدید خود برای پلتفرم X99 شرکت اینتل می‌باشد. MSI در نمایشگاه Computex 2015، مادربورد جدید خود را با نام MSI X99-GODLIKE Gaming Audio Boost 3 Pro معرفی و سیستم صوتی جدیدی که در آن به کار رفته است را به گیمرها پیشکش کرد!

در این مادربورد قدرتمند که برای پردازنده‌های نسل ششم و رده‌بالا اینتل، Skylake، با سوکت LGA1151 ساخته شده، از چیپ ESS Sabre 124 dBA SNR برای سیستم صوتی استفاده شده که می‌تواند با قدرت بالایی که دارد، صدای ۷.۱ کاناله را به صورت همزمان در هدفون‌ها و اسپیکرهایی که از این تکنولوژی پشتیبانی ‌می‌کنند، پخش نماید. در حالی که به کمک کارت صوتی Realtek ALC1150 (به همراه چیپ ۱۱۵dBA SNR)، یکی از صداهای خروجی به صورت آنالوگ خواهد بود.MSI اعلام کرده که مادربورد X99-GODLIKE از یک پورت USB مخصوص برای هدفون‌ها بهره می‌گیرد که می‌تواند تجربه‌ی انجام بازی‌ها را برای یک گیمر، تکرارنشدنی نماید.

چیپ Killer Wireless-AC 1535 :

آخرین تکنولوژی جدیدی که MSI در Computex 2015 معرفی کرده، چیپ Killer Wireless-AC 1535 می‌باشد که می‌تواند سرعت را در میان شبکه‌های وایرلس با فاصله‌ی بیش از ۱۰ متر با سرعت حداکثر ۱۵۰Mbps در ثانیه انتقال دهد.همانطور که می‌دانید برای انجام بازی‌های آنلاین، به اینترنتی پرسرعت نیاز است اما سرعت، تا اندازه‌ای می‌تواند به کمک گیمرها بیاید و تاخیر زمانی، حرف اول را در انجام صحیح بازی‌های آنلاین می‌زند. پس از به کارگیری تراشه‌ی Killer E2205 ساخته‌ی شرکت کوآلکام، و مدل‌های دیگر در مادربوردهای مختلف، حالا یک چیپ معرفی شده است که می‌تواند تاخیر زمانی را وقتی که با لپتاپ‌ها و از طریق وایرلس (و نه به صورت مستقیم و از طریق کابل LAN) مشغول انجام بازی‌ها آنلاین هستید، کاهش دهد.

شاید با خود بگویید که این موضوع، یک تکنولوژی اضافی است اما باید بدانید که این تکنولوژی برای افرادی که لپتاپ دارند و به دنبال بازی‌های آنلاین هستند، امری حیاتی محسوب می‌شود.

نسخه Gaming کارت گرافیک GTX 980 Ti:

۵۰f8e9503c40607fa3af5ddb20c717b4_L

کارت گرافیک GTX 980 Ti یکی از آخرین محصولات انویدیا برای گیمرهایی است که به دنبال محصولی حرفه ای برای اجرای بازی ها هستند. همزمان با آغاز نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵، MSI از نسخه Gaming این کارت گرافیک رونمایی کرده تا فرصتی برای گیمر ها و کاربران حرفه ای را برای رسیدنفراهم کند که بتوانند قدرت پردازش بیشتری را با این کارت گرافیک تجربه نمایند.

پردازنده گرافیکی در این مدل از معماری Maxwell GM200 انویدیا استفاده می کند و نسبت به مدل مرجع اولکلاک شده است (حداکثر ۱۲۷۹ مگاهرتز). همچنین شش گیگابایت حافظه GDDR5 در این محصول از فرکانس موثر ۷۱۰۰ مگاهرتز بهره می برد که حدود ۹۰ مگاهرتز بیشتر از نمونه مرجع است. خنک کننده این محصول از نسل پنجم سری خنک کننده های Twin FrozR بوده و به داشتن دو فن بزرگ و قدرتمند، گرمای حاصله از قطعات کارت گرافیک را دفع می نماید.

کمپانی MSI نرم افزار های مخصوص بازی خود را برای این محصول نیز عرضه کرده است. کاربران به کمک این نرم افزار ساده و سرراست می توانند بین پروفایل های مختلف کاری سویچ کرده و به فرکانس بالاتر یا کارکرد خنک تر و کم صدا تر سویچ کنند. این کار از طریق نرم افزار و در محیط ویندوز بدون نیاز به راه اندازی دوباره سیستم صورت می گیرد. علاوه بر تعیین حالت های اورکلاک، کاربران می توانند بین حالت های مختلف پروفایل های رنگی نیز سویچ کرده و از ویژگی منحصر بفرد EyeRest بهره ببرند. حالت EyeRest میزان نور آبی صفحه نمایش را کم می کند تا از خستگی چشم در زمان استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش بکاهد.

لپ تاپ مفهومی GT72 :

MSI با شرکت obii Tech که در زمینه فناوری دنبال کننده حرکات چشم فعالیت دارد برای تعبیه فناوری دنبال کننده حرکات چشم این کمپانی در لپ تاپ گیمینگ GT72 دست به همکاری زده است. با بکار گیری این فناوی، GT72 تجربه گیمینگی عمیق و نزدیکترین سطح به واقعیت را ارائه خواهد کرد. MSI نمونه ای اولیه از نوت بوک گیمینگ MSI  را در نمایشگاه کامپیوتکس به نمایش گذاشت تا بازدیدکنندگان فناوری دنبال کننده حرکات چشم را تجربه کنند.

msicomputex-1

لپ تاپ مفهومی مورد بحث از تکنولوژی G-Sync نیز پشتیبانی به عمل می آورد و بدین طریق نمایشگرش می تواند با هر نرخ دوباره سازی ما بین ۳۰ الی ۷۵ هرتز سازگاری داشته باشد. در این لپ تاپ از کارت گرافیک GTX 980M با ۸ گیگابایت حافظه ی اختصاصی GDDR5 بهره گرفته شده و مسئولیت پردازش نیز به پردازنده ی Core i7-5700HQ واگذار گشته که به گفته ی کمپانی تولید کننده ۷ الی ۱۰ درصد از پردازنده های Core i7 پیشین قوی تر بوده و بهتر عمل می کند.

نظر شما در مورد محصولات جدید MSI در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۵ چیست ؟

منابع : slashgear & eteknix & Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*