دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ

دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ در سال 2025 معرفی خواهد شد

شرکت سامسونگ در حال توسعه‌ یک سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی است که در سال 2025 به صورت رسمی معرفی خواهد شد و می‌تواند یک محصول انقلابی باشد.

دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ اگرچه در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته نمی‌شود اما می‌تواند در زمینه‌ی پزشکی و خودروهای مدرن تاثیرگذار ظاهر شود.

سامسونگ اولین شرکت جهان بود که یک گوشی هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی کرد. آن‌ها در هفته گذشته، اولین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی را نیز برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرند. حالا این شرکت در حال توسعه‌ی یک پروژه‌ جاه‌طلبانه‌ی دیگر است و قصد دارد تا اولین سنسور 576 مگاپیکسلی جهان را معرفی کند. اخیرا اطلاعات تازه‌ای در این رابطه فاش شده، از جمله اینکه سنسور مذکور تا چهار سال آینده معرفی نمی‌شود.

دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ

هی‌چنگ لی (Haechang Lee) که از مسئولان بخش سنسور خودروی سامسونگ الکترونیکس است، اخیرا در رابطه با دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ صحبت کرده و به این نکته اشاره داشته که در سال 2025 رسما رونمایی خواهد شد. به نظر می‌رسد که این سنسور را در گوشی‌های هوشمند مشاهده نخواهیم کرد و برای خودروها به‌کارگیری خواهد شد. ضمن اینکه احتمالا در پهپادها و همچنین تجهیزات پزشکی نیز می‌تواند کارآمد باشد. استفاده از این سنسور برای گوشی‌های هوشمند، اولویت شرکت سازنده نیست اما می‌توان انتظار داشت که در ادامه چنین دوربین‌هایی را در دنیای موبایل نیز رویت کنیم.

سامسونگ سال گذشته نیز تایید کرده بود که در حال توسعه‌ی یک دوربین 600 مگاپیکسلی است؛ دوربینی که در واقع با چشم انسان برابری می‌کند و می‌تواند اتفاق بزرگی در زمینه‌ی تکنولوژی باشد.

این شرکت در چند سال گذشته، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد تا سنسورهای جدید خود را فراتر از گوشی‌های هوشمند، در بخش‌های دیگر هم به کار بگیرد؛ از جمله خودروهای خودران (AVs)، هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه‌های خانگی و مرتبط با اینترنت.

دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ اما به تراشه‌های قدرتمندی برای پردازش نیاز دارد که در حال حاضر، جزئیاتی از آن‌ها در دست نیست.