عرضه گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ و نسخه دو سیم‌کارته آن توسط مایکروسافت

گوشی های ارزان قیمت نوکیا سال های زیادی است که در سرار جهان مورد استفاده قرار گرفته و محبوب ترین گوشی ها در رده خود بوده اند.یکی از آخرین محصولات ارزان قیمت نوکیا گوشی موبایل Nokia 105 بود که در فوریه سال ۲۰۱۳ روانه بازار گردید.این گوشی هم محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرد و بر اساس آمارهای ثبت شده، تا امروز ۸۰ میلیون دستگاه از نوکیا ۱۰۵ در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. بازار اصلی این گوشی کشورهای در حال توسعه و برخی بازارهای دیگر است که یا توان خرید گوشی‌های گران‌قیمت ندارند و یا آن‌ها را گوشی‌های دوم می‌دانند.حالا که مایکروسافت مالکیت بخش موبایل نوکیا را تصاحب کرده است ، تصمیم گرفته فروش این گوشی را ادامه دهد.این کمپانی بزودی نوکیا ۱۰۵ و نسخه دو سیم کارته آن را روانه بازار های جهانی خواهد کرد.

Nokia_105_black-front-cyan-back

مایکروسافت نشان داده که علاقه خاصی به گوشی‌های غیرهوشمند نوکیا یا در توصیف این شرکت First Phones دارد. این شرکت در ماه آگوست نوکیا ۱۳۰ را به بازار فرستاد و حالا نیز نوکیا ۱۰۵ را بار دیگر راهی بازارها کرده است. البته این بار یک تفاوت وجود دارد؛ نوکیا ۱۰۵ یک مدل با قابلیت دریافت دو سیمکارت را نیز همراه با خود دارد.مایکروسافت در قرارداد خود با نوکیا خبر داده بود که برند “نوکیا” را بر روی گوشی‌های غیرهوشمند این شرکت فنلاندی حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر گوشی‌های بالارده و هوشمند نوکیا با برند “مایکروسافت” به بازار می‌آیند.

Nokia_105_cyan-white-black

کاربر نوکیا ۱۰۵ می‌تواند تا ۲۰۰۰ مخاطب را در این گوشی ذخیره کند، اما احتمالا بزرگ‌ترین مزیت این گوشی عمر باتری بالای آن باشد. به ادعای مایکروسافت، مدل تک سیمکارت آن می‌تواند تا ۳۵ روز در حالت استندبای دوام بیاورد. باتری این گوشی ۸۰۰ میلی آمپرساعتی است و قادر است تا ۱۵ ساعت مکالمه را با یک شارژ تامین کند.سیستم عامل آن Series 30+ است و دارای یک صفحه نمایش ۱.۴۵ اینچی، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و شارژر MicroUSB است.گوشی‌های دو سیمکارته از محبوبیت بسیار زیادی در کشورهای درحال توسعه برخودارند و قطعا می‌تواند بر فروش بیشتر این گوشی تاثیر داشته باشد.نوکیا ۱۰۵ با قیمت ۲۰ دلار (بدون مالیات و سوبسید) فروش خود را در همین ماه آغاز می‌کند.

منبع : microsoft

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نوکیا۱۰۵جدید تک سیمکارت عالیه،خیلی هم روان و خوش دسته و بدنه محکمی داره.

  2. این بازیاشو چجوری باید دانلود کرد اگه کسی میدونه بگه خواهشن

  3. من نمی دونم وقتی مموری نمی خوره چرا تو تبلیغش نشون میده طرف داره آهنگ گوش میده. 🙂
    شایدم داره رادیو گوش میده

  4. نقطه ضعفی که در نوکیا ۱۰۵ دو سیمکارت وجود دارد این است که وقتی گوشی در حالت قفل باشد و با شما تماس گرفته شود دیگر قادر به کم و زیاد کردن صدای گوشی نمی باشید. این ضعف در گوشی های ساده ی قبلی وجود نداشت.
    ضعف دیگری که در این گوشی وجود دارد که در گوشی های قبلی وجود ندارد این است که برای تنظیم حالت زنگ فقط باید به قسمت تنظیمات گوشی بروید در حالی که در مدل های قبل باز زدن کلید قطع تماس میتوانستید نمایه ی زنگ را تغییر دهید