معکوس کردن پیری

جف بزوس روی یک استارتاپ بیوتکنولوژی برای معکوس کردن پیری سرمایه‌گذاری کرد

جف بزوس، موسس آمازون و ثروتمندترین مرد جهان روی یک استارتاپ بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری کرد. این استارتاپ روی معکوس کردن پیری و برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بدن کار می‌کند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که یک شرکت جدید که روی کشف نحوه معکوس کردن روند پیری کار می‌کند، به تازگی از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون و ثروتمندترین مرد جهان کمک مالی دریافت کرده است. Altos Labs یک شرکت تحقیقاتی است که در اوایل سال جاری تاسیس شد و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دانشمندانی را با حقوق سالانه ۱ میلیون دلار استخدام می‌کند. طبق این گزارش، شرکت Altos Labs مدعی شده که جف بزوس یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت برای معکوس کردن پیری و به دست آوردن زندگی جاودان است.

معکوس کردن پیری

هنوز جف بزوس و دفتر سرمایه‌گذاری وی در این باره پاسخی به رسانه‌ها نداده‌اند و هیچ واکنشی از سوی آنها منتشر نشده است. بزوس در ماه جولای از مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری کرد. او در نامه‌ای که در ماه فوریه خطاب به کارکنان خود منتشر کرد، گفت وقت خود را صرف فعالیت‌های بشردوستانه و پروژه‌های پرشور خود از جمله اکتشافات فضایی Blue Origin خواهد کرد. بزوس پیش از این بودجه تحقیقات ضد پیری را تامین کرده بود. در سال ۲۰۱۸ وی در Unity Technologies سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت بیوتکنولوژی نیز با هدف ایجاد درمان‌های ضد پیری فعالیت می‌کرد.

چگونگی معکوس کردن پیری

در گزارش منتشر شده از سوی MIT Tech Review آمده Altos Labs در درجه اول روی فناوری جدیدی به نام برنامه‌ریزی مجدد سلول‌ها تمرکز می‌کند که با افزودن پروتئین به سلول، اساسا به آن دستور می‌دهد به حالت شبه سلول بنیادی بازگردد. دانشمند شینیا یاماناکا در سال ۲۰۱۲ برای نشان دادن این تکنیک روی موش‌ها برنده جایزه نوبل مشترک شده بود. یاماناکا به عنوان رئیس هیات مشاوره علمی خود به شرکت Altos Labs می‌پیوندد. وی می‌گوید اگرچه موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، اما پتانسیل عظیمی در این موضوع وجود دارد.

سوابق ایالت Delaware نشان می‌دهد که این شرکت برای اولین بار در ماه آوریل تاسیس شد، در حالی که سوابق شرکت‌های انگلستان نشان می‌دهد آلتوس لبز در ماه ژوئن در آنجا تاسیس شده بود. همچنین گفته می‌شود این شرکت قصد دارد موسسه‌هایی را در کالیفرنیا، بریتانیا و ژاپن تاسیس کند. بر اساس گزارش MIT Tech Review، شرکت Altos Labs در پی یک کنفرانس دو روزه در زمینه بیوتکنولوژی معکوس کردن پیری در عمارت پالو آلتو متعلق به یوری میلنر، سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار روسی تاسیس شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*