اچ تی سی در آستانه ضرری بزرگ

کمپانی تایوانی اچ تی سی روزگار بدی را سپری می کند.فروش بسیار پایین و ناموفق پرچم دار جدید این کمپانی یا همان گوشی اچ تی سی وان ام۹ این شرکت را در آستانه اعلام یک ضرر ۲۵۷ تا ۲۹۱ میلیون دلاری قرار داده است.استقبال از گوشی HTC One M9 تا حدی پایین بوده که مدیر عامل و مسئولین رده بالای این اچ تی سی را مجبور به عذر خواهی رسمی در جلسه سالانه سرمایه گذاران این شرکت کرد.

اچ‌تی‌سی برای چهار سه‌ماهه متوالی است که سود کمی را پس از سال‌ها مشکلات مالی گزارش می‌کند. اما فروش کم پرچمدار جدید باعث شده تا ضرردهی این شرکت بار دیگر آغاز شود. به دنبال این خبر، ارزش سهام اچ‌تی‌سی به پایین‌ترین حد خود در بورس تایوان رسیده است.

علاوه بر ضرر، اچ‌تی‌سی اعلام کرده که پیشبینی قبلی خود از درآمدهایش را که بین ۱.۴۸ تا ۱.۵۶ میلیارد دلار بوده، به ۱.۰۶ تا ۱.۶۶ میلیارد دلار تغییر داده است. در کنار این اخبار، وبسایت‌های تایوانی می‌گویند که اچ‌تی‌سی تا ۳۰ درصد از حجم تولید پرچمدار جدیدش را به دلیل کاهش علاقه بازار کنار حذف کرده است.

این شرکت اهدافی را برای سال جدید میلادی در نظر دارد. مدیرعامل جدید اچ‌تی‌سی، خانم «شر وانگ» (C. Wang) قصد دارد تمرکز اچ‌تی‌سی را بر روی تقویت کسب و کار اسمارت‌فون قرار دهد. او افزوده که اچ‌تی‌سی هزینه‌های تولیدش را کاهش خواهد داد و قصد دارد در سال جدید بازده بیشتری داشته باشد. در عین حال ورود به کسب‌و‌کارهای حاشیه ای نیز همچنان مدنظر این شرکت تایوانی قرار خواهد داشت.

مدیر اجرایی شرکت اچ‌تی‌سی، خانم Cher Wang روز گذشته در جلسه سالانه سرمایه گذاران این شرکت ضمن عذرخواهی رسمی اعلام کرد که تا قبل از اکتبر (مهرماه) جاری یک قهرمان ( Hero ) به بازار ارائه می‌کند.احتمالا منظور از قهرمان یک گوشی جدید از سری Hero اچ تی سی می باشد.

گرم کردن بیش از حد بدنه اچ تی سی وان ام ۹ به دلیل استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام و همچنین طراحی تکراری و شبیه به دو گوشی قبلی از سری One ، از مهمترین دلایل عدم موفقیت پرچم دار ۲۰۱۵ اچ تی سی می باشد.

نظر شما در مورد حال و روز کمپانی اچ تی سی چیست ؟

منبع : phonearena