واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس: واردات خودرو برای سامان دادن به بازار تنظیم می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت در دوره دهم بود که طرح ساماندهی واردات خودرو مطرح شد اما مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.

روح الله ایزدخواه گفت شورای نگهبان به طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم ایراداتی وارد کرد. او گفت شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت می داند که اکنون این طرح اصلاح شده است. بعضی از رسانه‌ها هم به غلط اعلام کردند قرار است آزادسازی واردات در مجلس مطرح شود.

وی گفت اکنون طرح تنظیم واردات این‌طور اعلام شده که واردات خودرو هر 6 ماه یکبار با سقف معین انجام شود. همچنین تعیین شده که چه نوع خودرو با چه مصرف سوخت و چه کیفیتی بدون فشار ارزی امکان ورود به کشور را دارا است. این هم گفته شده که این واردات از محل صادرات یا ارز بدون منشا خارجی بدون فشار وارد شود.

تنظیم واردات خودرو برای کاهش التهاب بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت بنا بر آمارها، خرید و فروش بعضی از خودروهای خارجی در کشور تا 9 برابر قیمت جهانی است که حقوق کشور را از بین می‌برد. از دیگر سو تعهدات خودروساز داخلی به خوبی انجام نشده و بازار هم حال خوشی ندارد. او گفت برای کاهش التهابات باید به تنظیم واردات برای کاهش التهابات بپردازیم.

ایزدخواه گفت در صورتی که مصوبه مذکور در مجلس تصویب شود، قیمت‌ها 30 تا 40 درصد افت می‌کند، بدین علت که اکنون نرخ‌ها کاذب است. این طرح به عنوان اصلاحیه طرح مجلس دهم در دستور کار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*