درخواست صدور پروانه کسب

درخواست صدور پروانه کسب به صورت آنلاین چگونه انجام می‌شود؟

درخواست صدور پروانه کسب، تمدید و اعمال تغییرات در آن را می‌توان به صورت کاملا آنلاین انجام داد و در ادامه این فرآیند را آموزش خواهیم داد.

اگر می‌خواهید فروشگاه یا واحد تجاری خودتان را راه‌اندازی کنید به پروانه کسب احتیاج خواهید داشت. برای دریافت این مجوز بایستی با مراجعه به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور و صرف ساعات زیادی در این اداره، بالاخره درخواستتان را ثبت کنید. خوشبختانه در کنار روش حضوری، امکان ثبت نام پروانه کسب به صورت اینترنتی نیز فراهم شده و هرکسی می‌تواند بدون مراجعه حضوری و با استفاده از وبسایت این ارگان، درخواست صدور پروانه کسب را به ثبت برساند.

خدمات ارائه شده توسط وبسایت محدود به صدور پروانه کسب نمی‌شود و می‌توانید درخواست تمدید، تغییر نشانی و تغییر رسته پروانه کسب، درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه یا نماینده قانونی، اصلاح مشخصات فردی صاحب پروانه، تغییر صاحب پروانه کسب، درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست کارت اصناف یا اشتغال المثنی، درخواست پروانه کسب المثنی و درخواست شعبه فروشگاه زنجیره‌ای را در این سامانه ثبت کنید.

برای درخواست صدور پروانه کسب، تمدید، تغییر رسته، تغییر نشانی و تغییر مالکیت پروانه باید در ابتدا از طریق سامانه پیشخوان مجوزها نسبت به ثبت اطلاعاتتان اقدام کنید و سپس از طریق گزینه «تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها» در وبسایت ایرانیان اصناف، ثبت نام خود را کامل کنید. این فرآیند پیش از این تماما از طریق سامانه ایرانیان اصناف انجام می‌شد اما حالا ساز و کار آن دستخوش تغییراتی شده است.

درخواست صدور پروانه کسب به صورت آنلاین

برای شروع به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کنید. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده‌اید، وارد حسابتان شوید و در غیر این صورت روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

در صفحه جدید باز شده باید نوع متقاضی و اطلاعات شناسنامه‌ای او را به همراه شماره موبایل وارد کنید. در نظر داشته باشید شماره موبایل باید به نام متقاضی بوده و فعال و در دسترس باشد. با وارد کردن اطلاعات و فشردن دکمه ثبت نام، اطلاعات حساب کاربری شما برای تلفن همراهتان پیامک می‌شود.

حالا به صفحه قبل بازمی‌گردیم و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری‌تان شوید. سپس برای ثبت درخواست صدور پروانه کسب و سایر درخواست‌ها، روی دکمه درخواست مجوز جدید که بالای صفحه قرار گرفته کلیک کنید.

در اینجا باید پیش از هر چیزی مرجع اصلی صدور مجوزتان را مشخص کنید. این منو تنها از سازمان نظام مهندسی کشاوری و منابع طبیعی جمهوری اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق اصناف تشکیل شده و برای درخواست پروانه کسب باید گزینه اتاق اصناف ایران را انتخاب کنید.

سپس از فیلد مرجع تابعه صدور مجوز، اتاق اصناف استان را انتخاب کنید.

در بخش عنوان مجوز نیز باید روی تنها گزینه حاضر یعنی پروانه کسب اتحادیه‌های شهرستانی کلیک کنید.

حالا می‌توانید به راحتی اطلاعات مربوط به درخواستتان را به ثبت برسانید. نوع پروانه کسب، نوع درخواست، وضعیت نظام وظیفه، وضعیت تاهل و سرپرست خانواده از جمله فیلدهایی هستند که باید پر شوند.

در پایان اگر از صحت اطلاعات اطمینان دارید روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید ولی اگر هنوز نمی‌خواهید درخواستتان را در سامانه ثبت کنید، گزینه ثبت موقت را انتخاب کنید. با ثبت موقت اطلاعات، اطلاعات وارد شده در پروفایل شما باقی خواهند ماند تا بعدا نیازی به وارد کردن دوباره آن‌ها نباشد.

پس از ثبت نهایی، کد درخواست برایتان نمایش داده خواهد شد. این کد هنگام تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها در وبسایت ایرانیان اصناف کارآمد خواهد بود. با دریافت این کد، کار ما در این سامانه به پایان رسیده و برای تکمیل درخواست باید به وبسایت ایرانیان اصناف برویم.

با کمی اسکرول در این سامانه به منوی خدمات سایت می‌رسیم. از قسمت پروانه کسب، گزینه آخر یعنی تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها را انتخاب کنید.

حال با وارد کردن کد درخواست، کد ملی یا شماره پاسپورت و کد امنیتی می‌توانید درخواستتان را به طور کامل ثبت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*