دوربین آیفون 13 پرو

نگاهی به جزئیات دوربین آیفون 13 پرو؛ اپل چه چیز جدیدی برای عرضه دارد؟

اپل از آیفون 13 پرو رونمایی کرد. iPhone 13 Pro به دوربین سه‌گانه (عریض، فوق عریض، تله‌فوتو) مجهز شده است. در این مطلب می‌خواهیم به جزئیات دوربین آیفون 13 پرو بپردازیم.

اپل سرانجام از آیفون 13 پرو رونمایی کرد. این شرکت در حین معرفی گوشی بالارده خود توضیحاتی را نیز درباره سیستم دوربین آن ارائه داد. اپل وعده داده که آیفون 13 پرو تصویر برداری با گوشی موبایل را وارد مرحله جدید کند و به همه افراد چه آماتور و چه حرفه‌ای این فرصت را بدهد که دوربین‌های بزرگ و بدقواره خود را در خانه گذاشته و به جای آنها از آيفون استفاده کنند.

دوربین آيفون 13 پرو 

دوربین آیفون 13 پرو

مجموعه دوربین آيفون 13 پرو و آيفون 13 پرو مکس عملکرد بهتری در شرایط نوری کم دارند، می‌توانند تصاویر فوق عریض بسیار خوبی ثبت کنند و ویژگی‌های جذاب دیگری را در خود جای داده‌اند.

اپل در هنگام معرفی iPhone 13 Pro اعلام کرد که این گوشی نماینده «بزرگترین پیشرفت در دوربین» گوشی‌های آیفون است. این شرکت نه تنها ویژگی‌های دوربین آیفون 13 پرو را به نمایش گذاشت، بلکه حتی نشان داد که چطور افراد حرفه‌ای در پشت صحنه از تنها این گوشی به همراه یک گیمبال دستی برای ضبط فیلم‌های حرفه‌ای استفاده کرده‌اند.

آيفون 13 پرو به سه دوربین مجهز شده است: لنز تله‌ فوتو، لنز عریض و لنز فوق عریض. دوربین تله فوتو دارای فاصله کانونی ۷۷ میلی‌متری است و زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌دهد. دوربین اصلی گوشی نیز به خاطر گشودگی دیافراگم f/1.5 می‌تواند تا ۲.۲ برابر عملکرد بهتری در شرایط نوری کم داشته باشد.

دوربین آیفون 13 پرو

در کنار اینها، دوربین فوق عریض قرار گرفته که دارای لنز با ۶ المان، گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار است و در شرایط نوری کم نسبت به نسل قبل تا ۹۲ درصد عملکرد بهتری دارد.

دوربین فوق عریض آيفون 13 پرو همچنین تصویر برداری ماکرو را نیز برای کاربران آیفون امکان پذیر می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید تا فاصله دو سانتی‌متری به سوژه مورد نظرتان نزدیک شوید و عکس بگیرید. این مدل همچنین از عکاسی محاسباتی کمک می‌گیرد تا در بخش نرم افزاری نیز دوربین این گوشی چیزی کم نداشته باشد.

از ویژگی‌های جالب دوربین این گوشی حالت سینمایی، فیلم برداری اسلو موشن، تایم لپس، فیلم برداری ماکرو و تغییر عمق میدان در حین فیلم برداری است. آیفون 13 پرو همچنین از فیلم‌‌ برداری ProRes و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. اپل مجموعه دوربین این گوشی را با یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی که در A15 Bionic قرار دارد، همراه کرده است.

دوربین آیفون 13 پرو

اپل اعلام کرد که ISP جدید تون مپینگ بهتری را ارائه می‌دهد و نویز تصویر را هم کمتر می‌کند. هر دو مدل پرو آیفون 13 از لرزشگیر تصویر سنسور شیفت بهره می‌برند. در این فناوری برای ثبت تصاویر و ویدیو‌های بهتر به‌ جای لنز، حسگر پایدار نگه داشته می‌شود. همچنین تمامی دوربین‌های آيفون 13 پرو به حالت Night Mode مجهز شده‌اند.

جالب است بدانید که اپل در مدل 128 گیگابایتی آيفون 13 پرو فیلم برداری ProRes را به 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در برنامه دوربین محدود کرده است و اگر می‌خواهید به فیلم برداری ProRes با کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دسترسی داشته باشید باید حداقل مدل ۲۵۶ گیگاباتی این گوشی را تهیه کنید. این محدودیت می‌تواند علاقه‌مندان به فیلم‌ برداری را مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید این گوشی کند.

همه این ویژگی‌ها در کنار نمایشگر سوپر رتینا XDR آيفون 13 پرو / پرو مکس قرار گرفته‌اند. این نمایشگر پروموشن از پنل کم مصرف OLED استفاده می‌کند و دارای نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی است. قیمت پایه آيفون 13 پرو از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود و مدل پایه آیفون 13 پرو مکس نیز ۱۰۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. پیش فروش این گوشی‌ها هم اکنون آغاز شده است.