جديدترين فناوري‌هاي تلفن‌ همراه: ضد آب و گرد و غبار

 


جديدترين فناوري‌ها در حوزه توليد بدنه و پوشش‌هاي ضد آب در كنگره جهاني موبايل در بارسلوناي اسپانيا به نمايش گذاشته شد.
به گزارش گجت نیوز بسياري از فعالان حوزه نانوتكنولوژي و شركت‌هاي مهم توليد كننده برجسته تلفن همراه، دستاوردهاي جديد خود را در توليد بدنه‌هاي مقاوم و ضد آب براي تلفن‌هاي همراه در كنفرانس جهاني موبايل در بارسلونا عرضه كرده‌اند.
شركت ليكوئيپل با استفاده از فناوري نانو، پوشش ضد آب توليد كرده و افراد مي‌توانند با ارسال تلفن همراه خود به اين شركت، اين بدنه ضد آب را بر روي گوشي خود نصب كنند و از تلفن خود زير باران يا داخل حمام استفاده كنند.
شركت P2i نيز دستاوردي مشابه داشته است؛ اما مسؤولان شركت به طور مستقيم محصول توليدي خود را در اختيار توليدكنندگان تلفن همراه قرار مي‌دهند. شركت توليدكننده اين پوشش ضد آب در حال حاضر با 100 شركت توليدكننده تلفن همراه همكاري مي‌كند.
از فناوري بدنه نانو ضد آب موسوم به «آريديون» در بيش از 9 ميليون دستگاه الكترونيكي از جمله تلفن همراه و تبلت استفاده شده است. اين محصول با همكاري مركز تحقيقات وزارت دفاع انگليس توليد شده و بيشتر داراي كاربردهاي نظامي بويژه در مقابل حملات شيميايي است.
شركت ژاپني فوجيتسو نيز نمونه اوليه تلفن همراه فوق باريك خود را در كنفرانس بارسلونا رونمايي كرد. تلفن همراه هوشمند Tegra 3، ضد آب و ضد گرد و غبار ‌است. شركت پاناسونيك نيز پوشش ضد آب براي تلفن همراه هوشمند Eluga‌ را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده است. شركت كره‌اي DiCAPac نيز يك بدنه پلاستيكي ضد آب توليد كرده كه در مقايسه با محصولات عرضه شده با فناوري نانو از كيفيت چندان بالايي برخوردار نيست؛ اما كارايي مورد نياز در زير آب را دارد.

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*