کارت به کارت

برای مقابله با سایت‌های شرطبندی، تراکنش کارت به کارت به 20 مورد در روز محدود شد

بانک مرکزی در راستای مقابله با سایت های شرطبندی و قمار، تراکنش کارت به کارت را به 20 مورد در روز و 80 مورد در ماه محدود کرد.

بانک مرکزی امروز 30 شهریور 1400 اقدامات خود را برای مقابله با قمار و شرط بندی سایبری تشریح کرد که در آن علاوه بر اینکه سه الگوی اصلی اقدامات بانک مرکزی در خصوص رصد و شناسایی هوشمند مجاری قمار، مشارکت با قوه قضائیه و پلیس فتا دنبال می‌شود، موارد دیگری چون اقدامات آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی نیز برای مقابله با قمار نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

جزئیات محدودیت تراکنش کارت به کارت

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی طی نشستی علاوه بر اینکه مجموعه اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار را تشریح کرد گفت بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است که بر اساس آن هر فرد با کد ملی خود روزانه فقط 20 تراکنش و ماهانه فقط 80 تراکنش واریزی را می‌تواند به انجام برساند. وی افزود البته این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده است، اما هنوز به اجرا نرسیده و احتمالا در ماه‌های آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در ادامه بیان کرد محدودیت هر کد ملی به انجام 20 تراکنش واریزی در روز باعث خواهد شد تا افراد با داشتن چند کارت بانکی نیز قادر به انجام تراکنش‌های واریزی بیشتر از حد تعیین شده نباشند که اقدام مناسبی در راستای مقابله با قمار محسوب می‌شود.

گفتنی است هر فرد در طول یک ماه می‌تواند فقط 80 تراکنش را انجام دهد، از این رو امکان دارد این تراکنش‌ها در 4 روز و در هر روز با 20 تراکنش به انجام برسد و یا امکان دارد هر فرد طی روزهای بیشتر و تعداد تراکنش‌های کمتر از سقف تعیین شده استفاده کند. به طور کلی محدودیت سقف روزانه 20 و سقف ماهانه نیز 80 تراکنش واریزی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*