کابل شارژ اصلی آیفون

نحوه تشخیص کابل شارژ اصلی آیفون از تقلبی و فیک

لوازم جانبی تقلبی این روزها در بازار تبدیل به دغدغه‌ی مهمی شده است چرا که این لوازم با این که ارزان هستند اما باعث بروز مشکلاتی می‌شوند.

اپل یکی از شرکت‌های سازنده‌ی بر علیه شرکت‌های سازنده تجهیزات تقلبی اپل شکایت کرده است چرا که مشخص شده بیش از 90% کابل شارژر هایی که در آمازون به فروش رفته‌اند متعلق به تجهیزات تقلبی Mobile Stare بوده‌اند و این آمار آمار قابل توجهی می‌باشد.

کابل شارژر های تقلبی آیفون نه تنها باعث از دست رفتن سود شرکت اپل می‌شود بلکه باعث بروز مشکلات و خطراتی می‌شود پس بهتر است از لوازم جانبی باکیفیت تائید شده توسط شرکت اپل که دارای عبارت Made for Apple می‌باشند استفاده کنید. اگر شما نیز نگران استفاده از کابل شارژ‌های تقلبی آیفون هستید باید راهکارهایی برای تشخیص کابل اصل از تقلبی بدانید.

مضرات کابل شارژ تقلبی

کابل شارژ و تجهیزات جانبی تقلبی یک خطر ایمنی جدی به حساب می‌آید چرا که بعضی از تجهیزات اصلی در این کابل های تقلبی استفاده نشده‌اند. این کابل‌ها طراحی نامناسبی دارند و عایق‌بندی آنها مناسب نمی‌باشد؛ که این موارد در هنگام استفاده خطراتی را به وجود بیاورد. سعی کنید حتما از کابل های شارژر اصل آیفون و آداپتورهای اصلی شارژ آیفون استفاده کنید تا به گوشی خود آسیب وارد نکنید.

کابل های شارژ تقلبی امکان اتصال به کامپیوتر و سینک کردن فایل‌ها را ندارند. اگر فرد خوش شانسی باشید کابل شما دارای عملکرد خوبی نباشد و طول عمر آن کوتاه باشد که نتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید چرا که کابل شارژ باعث آسیب‌های جبران‌‌ناپذیر می‌شود و حتی احتمال آتش گرفتن و برق گرفتگی نیز وجود دارد. اگر دارای گوشی آیفون باشید و از کابل های شارژ تقلبی استفاده کنید ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

  • گوشی آیفون شما احتمالا دچار آسیب دیدگی می‌شود.
  • کابل شارژ تقلبی شما به راحتی آسیب می‌بیند.
  • کانکتور کابل ممکن است راحت کنده شود و خیلی داغ شود و باعث آتش سوزی شوند.
  • به کامپیوتر متصل نمی‌شود.
  • به خوبی دستگاه شما را شارژ نمی‌کند.
  • ممکن است کابل به دلیل شکننده بودن درون گوشی شما بشکند.
  • کابل تقلبی به خوبی در گوشی شما چفت نمی‌شود.

چگونه تشخیص دهیم کابل شارژ تقلبی (فیک) است یا اصل!

1. اولین نشانه‌ای که باعث می‌شود شما متوجه شوید که کابل شما تقلبی است شارژ نشدن آیفون شماست. نشانه‌های بسیاری وجود دارد که شما متوجه شوید کابل اصل نیست اما این مورد بسیار آشکار می‌باشد که شارژرهای تقلبی به کندی دستگاه را شارژ می‌کنند و حتی ممکن است کلا شارژ نکنند چرا که این کابل‌ها از متریال‌های باکیفیت ساخته نشدند که نمی‌تواند جریان قوی به وجود بیاورند. دلیل این که تولید کنندگان این کابل‌ها از متریال‌های با کیفیت استفاده نمی‌کنند این است که متریال مناسب برای تولید انرژی پایدار وقت و هزینه بیشتری می‌برد که برای سودجویان صرف نمی‌کند.

2. قیمت یکی از بارزترین تفاوت‌های کابل شارژهای تقلبی و اصل آیفون می‌باشد. کابل شارژهای تقلبی آیفون قیمت کمتری نسبت به کابل‌های اصل دارند. توجه داشته باشید هر چند خیلی ارزان‌تر نباشد اما آسیبی که ممکن است کابل تقلبی به آیفون شما بزند ارزشش را ندارد که بخواهید صرفه‌جویی کنید و جان و مال خود را به خطر بی‌اندازید.

3. در هنگام خرید بهتر است بسته‌بندی کابل را بررسی کنید. کابل های اصل آیفون سفید و باریک می‌باشند اما کابل‌های تقلبی نیز همانند اصل سفید و باریک هستند به گونه‌ای که از ظاهر نمی‌توان تشخیص داد. شرکت اپل محصولات را با بسته بندی با کیفیت به کاربران خود ارائه می‌دهند و روی بسته‌بندی به دنبال MFI به معنای Made for iPhone/iPod/iPad باشید.

4. توجه داشته باشید که کانکتور اتصال دارای علامت‌هایی می‌باشد که توسط آن‌ها می‌توان تشخیص داد که کابل تقلبی است یا اصل. کابل های تقلبی دارای کانکتورهای چند تکه و ناهموار هستند که شکننده می‌باشند. سری فلزی کابل شارژ اصل خاکستری متالیک می‌باشد در حالی که کابل شارژ تقلبی سیاه یا سفید رنگ می‌باشد.

کابل شارژ اصلی آیفون

در کابل های تقلبی فلزهای موجود در کانکتور چهار گوش و غیر هم سطح هستند در صورتی که کانکتور کابل لایتینگ اصل دارای ابعاد 7.7 در 12 می‌باشد.

5. به کابل یو اس بی کابل شارژ توجه نمایید. در کابل های تقلبی نشانه‌هایی از ضعیف بودن دیده می‌شود که فاصله یکسانی ندارند. اتصال یو اس بی کابل های اصلی دارای چفت‌های ذوذنقه‌ای، فاصله‌های یکسان از لبه‌های کانکتور، اتصالات طلایی رنگ، سطح نرم و تخت می‌باشد.

6. موردی که بهتر است بدانید این است که امضای اپل به هیچ عنوان قابل کپی نمی‌باشد. تمامی کابل های اصل آیفون در فاصله‌ی 7 اینچ از پورت USB دارای امضای اپل می‌باشند و در تمامی آنها می‌توانید عبارت Designed by Apple in California Assembled in China را ببینید. توجه داشته باشید با توجه به این که در ویتنام یا برزیل و چین مونتاژ شده باشد کشور نام برده شده در آخر عبارت متغیر می‌باشد. در کابل های تقلبی رنگ این عبارت ممکن است متفاوت باشد و عبارت کم‌رنگ و ناخوانا نوشته شده باشد.

کابل شارژ اصلی آیفون

تهیه کابل شارژر اصل آیفون

با توجه به این که نسخه‌های تقلبی‌ای که در بازار بسیارند و یافتن کابلی که مطابق استانداردهای جهانی باشد و جایگزین مناسبی برای کابل شارژر اصلی شما باشد سخت می‌باشد. بهتر است برای تهیه‌ی کابل شارژ  به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا در دام سودجویان نیافتید.

اگر قصد تهیه کابل شارژر آیفون دارید برای اطمینان از اصل بودن کابل می‌توانید به سایت starmobo.com مراجعه کنید تا کابل شارژر اصل آیفون خریداری کنید. سایت استارموبو انواع تجهیزات اصل و با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. فروشگاه استارموبو یک فروشگاه معتبر برای تهیه موبایل، تبلت، تجهیزات سخت افزاری، لوازم جانبی (هندزفری، کابل شارژ، هدفون، باتری موبایل و …) می‌باشد که دارای بیش از پنج سال سابقه‌ی کاری در این زمینه می‌باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*