موشک هسته ای

سفر به مریخ با موشک هسته ای کوتاه‌تر خواهد شد

شرکت آد آسترا راکت در حال توسعه یک موشک هسته ای پیشرفته است که می‌تواند مدت زمان سفر به مریخ را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

شرکت آد آسترا راکت با هدف کاهش زمان سفر به مریخ یک موشک هسته ای پیشرفته را توسعه داده و هم‌اکنون در حال آزمایش آن است. در صورتی که این شرکت بتواند این موشک را به مرحله نهایی برساند، ضمن اینکه مدت زمان سفرهای فضایی کوتاه‌تر می‌شود، میزان خطر خرابی‌های مکانی و سایر خطرات مرگبار فضایی برای فضانوردان نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

جزئیات سفر به مریخ با موشک هسته ای

شرکت آد آسترا راکت در تابستان توانست آزمایش 88 ساعته استقامت با قدرت بالای موشک پلاسما Vasmir VX-۲۰۰۰SS را به انجام برساند. این تست در آزمایشگاه این شرکت واقع در ایالت تگزاس آمریکا انجام شد و به واسطه آن رکورد جدیدی برای تحمل قدرت بالا در پیشرانه الکتریکی به ثبت رسید. فرانکلین چانگ دیاز، مدیر ارشد اجرایی اد آستارا در این خصوص عنوان کرد این آزمایش یک موفقیت بزرگ پس از چند سال آزمایش و توجه دقیق به جزئیات محسوب می‌شود.

شرکت آد آسترا راکت موشک Vasmir را برای پرواز به گونه‌ای طراحی کرده که راکتورهای هسته‌ای وظیفه داغ کردن پلاسما را بر عهده دارند و دمای آن را به 2 میلیون درجه خواهند رساند. در مرحله بعدی گاز داغ توسط میدان مغناطیسی از موشک خارج شده و آن را با سرعت 197 هزار و 950 کیلومتر بر ساعت به جلو حرکت خواهد داد.

این شرکت اعلام کرد هدف از ساخت چنین پیشرانه‌ای فقط برای کوتاه‌کردن مدت زمان سفرهای فضایی نبوده، بلکه قصد دارد تا حد ممکن سفرهای فضایی را ایمن سازد. لازم به ذکر است این موشک‌ها برای این که به مدار زمین برسند به موشک‌های شیمایی نیاز خواهند داشت، اما پس از آن موتور پلاسمایی برای رسیدن به مقصد فعال خواهد شد.

آد آسترا راکت در ماه جولای موفق شد تست تحمل موشک را با موفقیت به انجام برساند و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حال حاضر اصلاحات موتور در مرحله تولید در حال اجرا بوده و تا پایان سال 2021 وضعیت حرارتی حالت پایدار موشک در 100 کیلووات ساعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع چنین آزمایشی ارزیابی تعادل حراراتی سیستمی خواهد بود که طی آن باید دما در طول زمان ثبت باقی بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*