حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳

حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳ اپل

از آنجا که برخی از کاربران پس از خرید آیفون جدید در راه اندازی آن مشکل دارند، قصد داریم تا مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳ – iPhone 13 را بررسی کنیم.

برای بسیاری از کاربران، گوشی یکی از مهم‌ترین لوازمی است که در طول شبانه روز با آن سر و کار دارند. افراد در بیزینس، ارتباط با دوستان و خانواده و اطلاع از اخبار روز از گوشی همراه استفاده می‌کنند. اما گاهی بنا به دلایل مختلفی ممکن است کاربران در روشن کردن و هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شوند که این می‌تواند امور آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر شما صاحب یک گوشی آیفون هستید که در روشن کردن آن با مشکل مواجه هستید، می‌فهمید که چقدر دسترسی نداشتن به گوشی می‌تواند برای شما استرس زا باشد. در این پست قصد داریم تا برخی از دلایل متداول در رابطه با بوت نشدن آیفون ۱۳ را مورد بررسی قرار دهیم و برای آن‌ها راه حلی ارائه کنیم.

چرا گوشی آیفون‌مان روشن نمی‌شود؟

فقط چند دلیل برای روشن نشدن گوشی آیفون شما وجود دارد که متاسفانه برخی از آن‌ها مهم‌تر از سایر موارد هستند. در اینجا لیستی از رایج‌ترین دلایل بروز این مشکل آمده است:

۱- کرش شدن iOS

اگر اخیرا برنامه‌ی جدیدی را روی گوشی خود نصب کرده یا آیفون خود را جیلبریک کرده‌اید، ممکن است در طول نصب یا پروسه‌ی کار چیزی آن‌ها را متوقف ساخته باشد. در چنین شرایطی شما باید برای راه اندازی مجدد گوشی، آن را هارد ریست کنید.

اگر مدل آیفون شما جدید است، می‌توانید با نگه داشتن کلید‌های کاهش صدا و کلید قفل صفحه یا هر دو کلید کاهش و افزایش صدا و کلید قفل به صورت همزمان، گوشی را ریست کنید. اما کاربرانی که آیفون‌های قدیمی دارند برای این کار باید دکمه هوم و دکمه قفل صفحه را با هم فشار دهند و آن‌ها را تا زمانی لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود نگه دارند.

۲- خالی شدن باتری

یکی دیگر از دلایل بوت نشدن آیفون ۱۳ به باتری گوشی مربوط می‌شود. ممکن است ابتدا نگران شوید اما ممکن است دلیل بوت نشدن گوشی شما خالی شدن باتری آن باشد. اگر تلفن شما به صورت خاموش شده و به هیچ صورتی روشن نشود، می‌توان احتمال داد که باتری آن به طور کامل تخلیه شده است.

متاسفانه، با گذشت زمان و استفاده چندین ساله از یک گوشی آیفون، ممکن است دیگر گوشی اطلاعات دقیقی از میزان باتری آن به شما ارائه ندهد. اگر با هارد ریست کردن گوشی، روشن نشد، پس بهتر است چند ساعتی آن را به شارژ بزنید. اگر با شارژ کردن روشن شد، پس علت روشن نشدن آن خالی شدن باتری بوده است.

۳- نیاز به تعویض باتری

هر چقدر هم که از دوام و مقاومت باتری گوشی‌های آیفون صحبت کنیم، باید به یاد داشته باشیم که آن‌ها هم با گذر زمان خراب شده و برای همیشه دوام نمی‌آورند. بنابراین، اگر چندین سال از گوشی آیفون خود استفاده کرده‌اید و گوشی به صورت ناگهانی خاموش می‌شود، دلیل آن می‌تواند خرابی باتری باشد. اگر پس از به شارژ زدن گوشی میزان شارژ باتری به طور کامل گزارش نشد یا تلفن روشن نشد، بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و باتری آن را تعویض کنید.

۴- آسیب دیدگی گوشی آیفون

افتادن در آب، ریختن مایعات روی آن و قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب شدید همگی می‌توانند باعث خرابی دستگاه‌های الکترونیکی شما شوند. آیفون‌ها نیز به دلیل ماهیت ظریفشان از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین اگر گوشی شما پس از قرار گرفتن در معرض یک رویداد آب و هوایی مانند باران شدید از کار افتاد یا اگر آن را در معرض آفتاب شدید در یک اتومبیل رها کرده‌اید، احتمال دارد که یک آسیب داخلی دیده باشد. با آنکه می‌توانید آن را شارژ کرده و یا راه اندازی کنید، اما به احتمال زیاد باید آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید.

۳ مرحله برای عیب یابی پاسخ پذیر نبودن آیفون

حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳

قبل از آنکه اقدامی انجام دهید، باید مشکل را به طور دقیق تشخیص دهید. با این کار عیب یابی آغاز می‌شود. در این قسمت ۳ مرحله برای عیب یابی ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳ خود کمک بگیرید.

  1. گوشی آیفون خود را شارژ کنید. در این شرایط این کار باید اولین اقدامی باشد که شما انجام می‌دهید. پس گوشی را به شارژ بزنید و بگذارید حداقل یک ساعت شارژ شود. اگر باتری گوشی شما قدیمی یا شارژ آن خیلی کم باشد، ممکن است مدت زمان زیادی برای بوت شدن و راه اندازی آن نیاز باشد.
  2. گوشی خود را ری استارت کنید. اگر گوشی شما کاملا شارژ شده است، سعی کنید آن را ری استارت کنید. اگر پس از Restart کردن گوشی همچنان در بوت کردن آن مشکل دارید، مشکل از چیز دیگری است و باید عیب یابی را ادامه دهید.
  3. گوشی خود را هارد ریست کنید. برای هارد ریست کردن گوشی آیفون، شما باید دکمه‌ی هوم و دکمه‌ی قفل صفحه یا کلید‌های قفل و کاهش صدا یا کلید قفل و هر دو کلید کاهش و افزایش صدا را با هم فشار دهید. آن‌ها را تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود نگه دارید.

استفاده از نرم افزار Tenorshare ReiBoot برای بوت کردن آیفون در حالت ریکاوری

اگر روش قبلی در حل مشکل تاثیری نداشت، باید به سراغ راه حل بعدی برویم. برای حل این مشکل شما به نصب و راه اندازی برنامه‌ای به نام Tenorshare ReiBoot که به طور خاص برای رفع مشکلات بوت نشدن گوشی طراحی شده است، نیاز دارید.

حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳

Tenorshare ReiBoot اپلیکیشنی برای ویندوز و macOS است که به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی خود را در حالت ریکاوری بوت کنند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از وب سایت ReiBoot website دانلود کنید. ما قبلا در مورد استفاده از اپلیکیشن ReiBoot به عنوان راه حلی برای باز کردن قفل آیفون هنگامی که گوشی روی لوگوی اپل گیر کرده است، صحبت کرده‌ایم. اما بهتر است بدانید که این برنامه برای تمامی مواقعی که نمی‌توانید آیفون خود را بوت کنید، بدرد می‌خورد که در iPads و Apple TV نیز به کار می‌رود.

نحوه استفاده از اپلیکیشن Tenorshare ReiBoot

برای حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳ خود ابتدا اپلیکیشن Tenorshare ReiBoot را در کامپیوتر خود دانلود کنید. سپس آن را نصب و اجرا کرده و آیفون خود را با استفاده از کابل USB متصل کنید. در صفحه اصلی ReiBoot روی Enter Recovery Mode کلیک کنید.

هنگامی که با موفقیت وارد حالت ریکاوری شدید، روی OK کلیک کرده و بعد روی Exit Recovery Mode کلیک کنید. بعد از این کار، گوشی شما باید مثل حالت عادی بوت و ریست شود. اگر این فرآیند موثر نبود، شما می‌توانید در نرم افزار ReiBoot از گزینه‌ی iOS System Repair استفاده کنید. در صفحه اصلی روی Start کلیک کرده و گزینه‌ی Standard Repair یا Deep Repair را انتخاب کنید.

حل مشکل بوت نشدن آیفون ۱۳

تفاوت این دو گزینه در این است که با انتخاب گزینه‌ی Standard Repair داده‌های شما حذف نخواهند شد. بنابراین بهتر است همیشه گزینه‌ی اول را امتحان کنید. اگر این گزینه جواب نداد از Deep Repair استفاده کنید. متاسفانه با انتخاب این گزینه اطلاعات شما حذف خواهد شد.

سپس، روی دکمه آبی رنگ با علامت Standard Repair کلیک کنید. بعد  روی Download کلیک کنید تا آخرین نسخه فریمور دانلود شود. در نهایت، روی Standard Repair کلیک کنید تا شروع به تعمیر آیفون شما کند. پس از اتمام فرآیند، گوشی شما ریست می‌شود و شما باید بتوانید که بدون از دست دادن داده‌های خود گوشی را بوت کنید.

چرا باید به برنامه‌ی Tenorshare ReiBoot اعتماد کنیم؟

تیم Tenorshare با بیش از ۶۲ میلیون کاربر در سراسر جهان و بیش از ۱۰ سال تجربه، در طی این سال‌ها توانسته به افراد در حل مشکل کار نکردن و عدم پاسخگویی گوشی‌های آیفون کمک کند. شرکت سازنده این نرم افزار توصیه‌ها و نکاتی را از چندین نشریه آنلاین جمع آوری کرده است.

نرم افزار Tenorshare با استفاده از یک لایه سوکت امنیتی ۲۵۶ گیگابایتی و پایگاه کاربری در سراسر جهان، ۱۰۰ درصد امنیت کاربر را تضمین می‌کند. علاوه بر این، استفاده از نرم افزار ReiBoot بسیار ساده است. این برنامه تمام مراحل ریست کردن دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، حتی اگر در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و تجربه کمی دارید، با این نرم افزار می‌توانید همه مراحل و کارها را به درستی انجام دهید.

این برنامه محصولاتی را نیز ارائه می‌دهد که به شما در باز کردن قفل آیکلاد، بازیابی داده‌های iOS و بکاپ گرفتن از چت‌های واتساپ کمک می‌کند. اگر در مورد سایر پیشنهادات آن کنجکاو هستید، به وب سایت آن بروید و سایر گزینه‌ها را بررسی کنید.

تعمیر بوت نشدن آیفون ۱۳

اگر مجبور شدید که با یک آیفون مشکل دار یا خراب کار کنید، می‌دانید که این امر می‌تواند تا حد زیادی استرس ایجاد کند، به خصوص اگر بخواهید از گوشی خود برای کار یا سایر فعالیت‌های ضروری استفاده کنید.

اما با رعایت مراحل ذکر شده در این پست، می‌توانید مطمئن شوید که با صرف کمترین زمان و تلاش می‌توانید آیفون خود را به کار بیندازید و مجدد از آن استفاده کنید. علاوه بر این با استفاده از نرم افزار Tenorshare ReiBoot می‌توانید مسائل پیچیده‌ی نرم افزاری را تنها با چند کلیک حل کنید.

https://www.makeuseof.com/fix-iphone-wont-boot-reiboot/

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*