صفحه ژله ای آیپد مینی 6 دردسری جدید برای اپل

بعد از گذشت یک هفته از عرضه‌ی تبلت جدید و پرطرفدار اپل، کاربران با مشکل صفحه ژله ای آیپد مینی 6 مواجه شده اند.

یک هفته پیش بود که اپل در رویداد California Streaming آیپد مینی 6 را معرفی کرد و طولی نکشید که این تبلت جدید به یکی از پرطرفدارترین‌ها تبدیل شد. اما این تبلت بدون ایراد نبود و مشکلاتی مثل صفحه ژله ای را به همراه دارد.

مشخصاتی همچون تراشه قدرتمند، حسگر اثر انگشت، و حاشیه های کم در اطراف نمایشگر 8.3 اینچی، این دیوایس را به یکی از بهترین تبلت‌های بازار تبدیل کرده. اما صفحه ژله ای آیپد مینی 6 باعث شده خریداران در خرید آن مردد باشند. چند روز پیش کاربری با انتشار یک ویدئو در یوتیوب که در آن آیپد جدید را با آیپد پرو 2018 مقایسه می‌کرد عنوان کرد که مشکل آیپد جدید به حدی جدی است که احساس می‌کنید در حال نگاه کردن به یک صفحه‌ی 30 هرتزی هستید! همچنین خریداران بسیاری در بخش کامنت های این ویدیو به تایید این مسئله پرداختند تا شاید اپل فکری به حال این موضوع بکند.

مشکل صفحه ژله ای آیپد مینی 6 دقیقا چیست؟

صفحه ژله ای یا به اصطلاح “jelly scrolling” مشکلی است که به سبب آن، سمت راست نمایشگر سریعتر از سمت چپ آن حرکت می‌کند. اما در خصوص صفحه ژله ای آیپد مینی 6 این مورد تنها زمانی اتفاق می‌افتد که در حال استفاده از این تبلت به صورت عمودی باشید.

صفحه ژله ای آیپد

اما در ادامه‌ی نگرانی‌های کاربران، اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که صفحه‌ی ژله ای آیپد مینی 6 ایراد محسوب نمی‌شود. و این تبلت هیچ مشکلی ندارد. بسیاری، این ادعای اپل را “شانه خالی کردن از مشکلات” خطاب کردند. و نسبت به این بیانیه اعتراض خود را نشان دادند.

در مقابل نیز عده ای از خریداران اصلا متوجه این ایراد نشده بودند. و آنرا حس نمی‌کردند. همچنین فعلا مشخص نیست که این ایراد مربوط به نرم افزار است یا سخت افزار.

آیا شما تجربه‌ی این مشکل را داشته‌اید؟ بنظر شما کاربران گجت نیوز، این مشکل تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد؟