آئودی RS7

آئودی RS7 Sportback تیونینگ منصوری یک هیولای واقعی است

شرکت منصوری آلمان که یکی از غول‌های تیونینگ خودرو به شمار می‌رود، از جدیدترین شاهکار خود یعنی ماشین آئودی RS7 Sportback رونمایی کرد.

ماشین آئودی RS7 Sportback همچنان یکی از محبوب‌ترین سدان های لوکس – اسپرت دنیا به شمار می‌رود. نه تنها این ماشین در هر رنگی زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسد، بلکه موتور 4.4 لیتری V8 آن هم یک شاهکار به تمام معنا است.

با این وجود شرکت آلمانی منصوری که در زمینه تیونینگ خودرو صاحب نام است، مثل همیشه دیدگاه جاه طلبانه‌تری به استایل و عملکرد فنی این خودرو داشته است. جدیدترین ساخته منصوری، یعنی Mansory RS7 به طرز غافلگیر کننده‌ای طراحی ظریف و در عین حال قدرت هیولایی دارد!

اگر با شرکت منصوری آشنایی داشته باشید، می‌دانید که هیچ ماشینی بدون ارتقای موتور از درهای این کارخانه خارج نمی‌شود. اگر مهندسان این شرکت نتوانستند در برابر ارتقای موتور توربو شارژ 6.75 لیتری و V8 ماشین Rolls Roys Ghost مقاومت کنند، پس امکان ندارد که به دو موتور توربو V8 آئودی RS7 دست نزنند. مدل معمولی RS7 قدرت تولید 591 اسب بخار و 590 پوند-فوت گشتاور را دارد.

آئودی RS7

اما پس از ارتقای انجام شده توسط منصوری، اکنون آئودی RS7 می‌تواند 770 اسب بخار و 738 گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. مدل معمولی این ماشین در نوع خود به شدت سریع است و می‌تواند صفر تا 100 را در 3.5 ثانیه بدست آورد. حداکثر سرعت ماشین هم 190 مایل در ساعت (حدود 305 کیلو متر در ساعت) است.

همانطور که انتظار می‌رفت مدل منصوری سریع‌تر است و صفر تا 100 را در 3 ثانیه طی می‌کند. رکوردی که به لطف تزریق قدرت در هر چهار چرخ ماشین و با همکاری گیربکس اتوماتیک “تیپ ترونیک” (نوعی گیربکس اتومات که قابلیت تعویض دنده دستی را به راننده می‌دهد) 8 سرعتی شخصی سازی شده حاصل می‌شود.

و ضمنا باید اشاره کنیم که هیچ ماشینی بدون رنگ بندی خاص و منحصر به فردش، برچسب منصوری را بر روی خود یدک نخواهد کشید. خوشبختانه رنگ خاکستری Nardo و رگه‌های آبی روی بدنه برای هر بیننده‌ای چشم نواز است! البته باید اشاره کنیم که رنگ بندی آبی و جیغ کابین ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید. البته خریداران می‌توانند هنگام ثبت سفارش، رنگ بندی متفاوتی را انتخاب کنند و به دنبال رنگ‌های فروتنانه‌تری بروند.

آئودی RS7

همانطور که از هر ماشین لوکس شخصی سازی شده‌ای انتظار داریم، در طراحی آئودی RS7 هم می‌توان به وفور، حاکمیت فیبر کربن را مشاهده کرد. سپر اسپرت جلویی، دیفیوزر پشتی، رکاب کناری و اسپویلر شخصی سازی شده پشتی همه از جنس فیبر کربن هستند. علاوه بر این بخش داخلی هم شامل ساختارهای زیبای فیبر کربنی، دوخت‌های لوکس، چرم باکیفیت و پارچه آلکانتارا می‌شود. شرکت منصوری به قدری سخاوتمند بوده که کفی ماشین را هم با چرم پلیسه دار پوشانده است.

شرکت منصوری از علاقه مندان دعوت کرده تا برای خرید مدل‌های محدود (Limited Edition) این خودرو به وبسایت رسمی مراجعه کنند. هنوز مشخص نیست که خودروی لوکس چقدر قیمت دارد، اما مدل معمولی آئودی RS7 Sportback حداکثر 120,000 دلار آمریکا قیمت دارد. لازم به ذکر است که دارندگان Audi RS Q8 هم می‌توانند خودروی خود را به شرکت Mansory تحویل دهند و یک SUV اسپرت – لوکس 769 اسب بخاری تحویل بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*