دکمه فیزیکی کورتانا به صفحه کلید لپ تاپ های توشیبا می آید

همانطور که می دانید مایکروسافت دستیار صوتی هوشمند خود موسوم به کورتانا را که پیش از این فقط در پلتفرم موبایل این شرکت حضور داشت ، اکنون به ویندوز ۱۰ هم آورده است و کاربران این سیستم عامل هم می توانند از این دستیار صوتی بهرمند شوند.حالا خبر رسیده که توشیبا قصد دارد دکمه ای مخصوص کورتانا را به لپ تاپ های ویندوزی خود اضافه کند تا دسترسی به این دستیار صوتی آسان تر از قبل شود. این شرکت اعلام کرده که از این پس در لپ تاپ های ویندوزی توشیبا دکمه فیزیکی کورتانا قرار خواهد گرفت. این دکمه در بالا سمت چپ کیبورد و در کنار دکمه های فانکشن اضافه خواهد شد. در این صورت دیگر نیازی نیست تا تنظیمات صدا زدن آن را انجام دهید. تنها کافی است که این دکمه اختصاصی را هر زمان که نیاز داشتید فشار دهید تا کورتانا فعال شود.

گفتنی است افزودن کلید مجزای Cortana بزرگ ترین تغییر در صفحه کلید های ویندوزی پس از عرضه نخستین نسخه این سیستم عامل در سال ۱۹۹۵ میلادی است. با وجود آن که مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز ۸ پشتیبانی از صفحه نمایش های لمسی را در دستور کار خود قرار داد، بیشتر صفحه نمایش های لپ تاپ های مختلف و همچنین رایانه های شخصی از این قابلیت استفاده نمی کنند و بنابراین مهم ترین ابزارهای ورودی همچنان موس و صفحه کلید است.با این حال دستورات صوتی، ممکن است رویه فوق را تغییر دهد. البته استفاده از کلید جداگانه Cortana در صفحه کلید ها و همچنین کلید های میانبر ویندوز+C ( این میانبر نیز دستیار صوتی مایکروسافت را اجرا خواهد کرد )، بازهم باعث استفاده بیشتر از صفحه کلید ها خواهد شد.

در نهایت بایستی گفت شرکت های HP و Dell نیز به استفاده از چنین کلیدی در محصولات خود ابراز علاقه کرده اند، هرچند که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند دستیار صوتی Cortana بر روی ویندوز ۱۰ هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد و تا کامل شدن راه بسیاری در پیش دارد.

منبع : windowscentral

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*