قرص ضد کرونا

قرص ضد کرونا مولنوپیراویر میزان مرگ و میر در بیماران را تا 50 درصد می‌دهد

نتایج تست‌های آزمایشگاهی قرص ضد کرونا مولنوپیراویر نشان می‌دهد این قرص میزان مرگ و میر در بیماران را تا 50 درصد کاهش می‌دهد و در مقابل تمام گونه‌های کرونا موثر است.

شرکت مرک و کو مدتی است که روی توسعه یک داروی خوراکی ضد کرونا با نام مولنوپیراویر (Molnupiravir) فعالیت دارد به تازگی نتایج مطالعات آزمایشی این دارو را منتشر کرده که نشان می‌دهد قرص ضد کرونا مولنوپیراویر باعث کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر در بیماران می‌شود و می‌تواند روی تمام گونه‌های کرونا از جمله دلتا تاثیرگذار باشد.

قرص ضد کرونا مولنوپیراویر در راه است

جی گروبلر، رئیس بخش بیماری‌های عفونی و واکسن‌های شرکت مرک اعلام کرد هرچند داروی مولنوپیراویر پروتئین اسپایک ویروس کرونا که هدف تمام واکسن‌های فعلی کرونا است را هدف قرار نمی‌دهد، اما به همان اندازه موثر خواهد بود. وی افزود در واقع این دارو پلیمراز ویروسی را هدف قرار خواهد داد؛ به بیانی دیگر این دارو آنزیمی که ویروس برای تکثیر نیاز دارد را هدف‌گیری می‌کند. طبق اعلام گروبلر این دارو به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند خطاها را به داخل کد ژنتیکی ویروس وارد کند.

شرکت مرک و کو تاکید کرد طبق آزمایش‌های انجام شده بیشترین تاثیر این دارو زمانی است که بیماران در ابتدای ابتلا به کرونا آن را مصرف کنند. این شرکت در حال حاضر دو مطالعه بالینی فاز سوم این دارو را آغاز کرده که یکی برای ارزیابی کاربرد درمانی دارو و دیگری برای ارزیابی کاربرد پیشگیری آن است. مطالعه درمانی این دارو نیز تا اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و این شرکت برای دریافت مجوزهای عرضه به بازار اقدام خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*