مقایسه گلکسی اس ۶ اکتیو با گلکسی اس ۶

چند روز پیش ، سامسونگ نسخه بی ریخت اما مقاوم پرچم دار امسال خود را با نام گلکسی اس ۶ اکتیو معرفی نمود.گلکسی اس۶ اکتیو در واقع نسخه‌ی ضدآب و مقاوم گلکسی اس۶ است که با سخت افزاری مشابه Galaxy S6 اما با بدنه ای خشن و مقاوم در برابر آسیب های فیزیکی برای علاقمندان به چنین گوشی هایی معرفی شده است.

گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اکتیو از جهات بسیاری به هم شبیه هستند .دوربین، نرم‌‎افزارها و سیستم عامل، نمایشگر و حتی سخت‌افزار داخلی مشابه است. گلکسی اس۶ اکتیو هم نمایشگر QHD دارد، نوع نمایشگر Super AMOLED است و پوشش ضدخش گوریلا گلس بر آن کشیده شده است. اما طراحی ظاهری نسخه‌ی اکتیو بسیار خشن می باشد.

Galaxy-S6-Active-vs-s6-1

کاور پشتی برای داشتن استحکام بالا آن درخشانی و زیبایی خیره‌کننده را ندارد؛ جنس آن تلفیقی از پلاستیک تقویت شده است که مطمئناً نسبت به شیشه و فلز، استحکام بیشتری دارد، به خصوص اگر از ضربات ویران‌کننده صحبت کنیم.

دوربین اصلی هر دو محصول ۱۶ مگاپیکسلی است، گشادگی نسبی دیافراگم F/1.9 و حسگر ۱/۲.۶ اینچی و قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه. همه چیز شبیه گلکسی اس ۶ است. البته ممکن است حسگر به کار رفته محصول سامسونگ یا سونی باشد ولیکن کیفیت عکاسی احتمالاً مشابه است. همین موضوع در مورد نمایشگر هم مصداق دارد، شاید تفاوت اندکی وجود داشته باشد اما نتیجه مشابه است.

Galaxy-S6-Active-vs-s6-2

در بخش جلو دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. به تراشه‌ی مرکزی می‌رسید، از اکسینوس ۷ هشت هسته‌ای یعنی مدل اکسینوس ۷۴۲۰ در هر دو استفاده شده است. رم یکسان است و به اولین تفاوت مهم می‌رسیم. در گلکسی اس۶ می‌توان ۱۶، ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه را رویت کرد حال آنکه فعلاً گلکسی اس۶ اکتیو فقط با حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است.

و باتری، تفاوت مهم دیگر، در گلکسی اس۶ اکتیو به جای باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که منطقی هم است. معمولاً نسخه‌ی اکتیو را کسانی می‌پسندند که به گوشی محکمی برای مسافرت به اقصی‌نقاط طبیعت نیاز دارند.

برای ضدضربه کردن گلکسی اس۶ یک کاور ژله‌ای عالی نیاز است اما گلکسی اس۶ اکتیو قابی با خاصیت ضدضربگی بالا دارد.البته دقت کنید که اس۶ اکتیو صرفاً ضدآب و گردوغبار نیست. این محصول علاوه بر دریافت گواهی IP68 گواهی MIL-STD-810 را هم دریافت کرده است و در ردیف محصولاتی با درجه مقاومت نظامی قرار می‌گیرد. دما، رطوبت، ارتعاش و شوک هم از جمله مواردی است که به راحتی بر گلکسی اس۶ اکتیو اثر نمی‌گذارند.

گلکسی اس۶ اکتیو دکمه‌های فیزیکی متعددی دارد و در زیر آب یا در زمستان و با پوشیدن دستکش، خللی در عملکردشان وارد نمی‌شوند.دکمه‌ی آبی رنگی که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، قابل برنامه‌ریزی است. با زدن این دکمه عمل پیش‌فرض دبل‌کلیک است و اپلیکیشنی به اسم Activity Zone را اجرا می‌کند. در اکتیویتی زون می‌توان فلاش LED را در نقش چراغ‌قوه فعال کرد، از زمان‌سنج، اپ سلامتی  S Health، اپ Milk Music، حسگر فشارسنج (بارومتر) و اپ وضعیت آب‌و‌هوا استفاده نمود.

Galaxy-S6-Active-vs-s6-7

سامسونگ اسم این کلید را Active Key گذاشته، کلید اکتیو با فشار دادن و نگه‌داشتن طولانی، عملکرد متفاوتی خواهد داشت و البته قابل تنظیم است. حتی می‌توان این دکمه را به گونه‌ای تنظیم کرد که در حالت قفل شده‌ی گوشی هم کار خاصی انجام دهد.

Galaxy-S6-Active-vs-s6-8

در حال حاضر قیمت نسخه‌ی اکتیو ۶۹۴ دلار است و قیمت نسخه‌ی معمولی گلکسی اس۶، ۶۸۴ دلار. تفاوت ۱۰ دلاری چیزی است که اس۶ اکتیو را به یکی از بهترین محصولات مقاوم بدل می‌کند و انتخاب نکردنش را دشوار می‌سازد. البته شیک بودن و طراحی ظریف گلکسی اس۶ در این محصول تکرار نشده ولیکن کسانی که به شیک بودن گوشی علاقه‌ای ندارد و صرفاً عملکرد و کاربری برایشان مهم است، با خیال راحت می‌توانند یک گوشی مستحکم خریداری کنند.

منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. با سلام.ببخشید آقای انبار با این حساب در حال حاضر این گوشی مقاوم تر است یا گوشی های ساخت شرکت کترپیلار؟مگه هر دو استاندارد نظامی ندارند؟

  2. اس ۶ خودش به زور چکش به غلط کردن می افتاد!
    اگه اون اینطوری بود پس این دیگه چیه!
    http://www.aparat.com/v/AoDlc
    ویدئوی تست مقاومت اس۶ اج

  3. البته اینم در نظر بگیرید که اس۶اکتیو ازکارت حافظه‌ی microSD هم پیشتیبانی میکنه