واکسن آسترازنکا

واکسن آسترازنکا سالمندان را تا 83 درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند

بر اساس آخرین تحقیقات، دانشمندان متوجه شده‌اند که واکسن آسترازنکا افراد سالمند را تا 83 درصد از ابتلا به کروناویروس محافظت می‌کند.

نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات حاکی از آن است که واکسن آسترازنکا افراد واکسینه شده را تا 74 درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند. این در صورتی است که اثربخشی این واکسن در افرادی که از 83 سال به بالا هستند حتی به 83.5 درصد نیز می‌رسد.

این تحقیق با مشارکت 26 هزار داوطلب از کشورهای پرو، شیلی و ایالت متحده انجام شد که دوز دوم واکسن آسترازنکا را پس از گذشت یک ماه از تزریق دوز اول دریافت کردند. 17600 نفر از داوطلبانی که با واکسن آسترازنکا  در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند هیچ‌گونه عوارض شدید ناشی از کرونایی را از خود نشان ندادند، این در صورتی است که از میان 8500 نفر از افرادی که با دارونما تحت درمان قرار گرفته بودند، 8 نفر درگیر نوع شدید کرونا شدند. علاوه بر این در میان دریافت کنندگان واکسن هیچ کس جان خود را از دست نداد؛‌ اما دو نفر از دریافت کنندگان دارونما بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به بیماری‌های شدید مبتلا نمی‌شوند

آنا دوربی، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی عنوان کرد که امکان ابتلای دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا به بیماری‌های شدید و همچنین مراجعه‌ آن‌ها به بیمارستان برای بستری شدن بسیار کم است. همچنین از میان داوطلبان دریافت کننده این واکسن عارضه لخته خون ناشی از واکسن AstraZeneca‎ یافت نشده است.

لازم به ذکر است که شرکت AstraZeneca‎ در حال حاضر مشغول به تحقیق روی دوز یادآور برای  اشخاصی است که با این واکسن در برابر کرونا واکسینه شده یا افرادی که واکسن‌های فایزر و مدرنا را در دو دوز دریافت کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*