آیفون 13 پرو مکس

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا؛ جنگ ستارگان دنیای موبایل

در این پست به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا – iPhone 13 Pro Max vs Galaxy S21 Ultra به عنوان دو بزرگ دنیای موبایل می‌پردازیم.

خانواده گوشی های آیفون 13 بالاخره معرفی و عرضه شد که شامل 4 مدل می‌شود و پیشرفته‌ترین مدل، آیفون 13 پرو مکس نام دارد؛ اما آیا این گوشی، پیشرفته‌ترین تلفن هوشمند موجود در بازار است یا می‌توان گوشی بهتری از برندهای دیگر پیدا کرد؟ ما معتقدیم که تنها یک راه برای رسیدن به پاسخ این سوال وجود دارد و آن مقایسه آیفون 13 پرو مکس با پیشرفته‌ترین پرچمدار گوشی‌های اندرویدی است.

برای انجام این مقایسه به سراغ آخرین و قدرتمندترین پرچمدار شرکت سامسونگ، یعنی گوشی گلکسی اس 21 اولترا رفته‌ایم. قیمت فروش این دو محصول تقریبا در یک محدوده قرار دارد، اما کدام یک بهترین گوشی این صنعت است؟ این مقاله به سوال شما پاسخ خواهد داد.

در نظر داشته باشید که در این پست، مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا فقط بر اساس مشخصات فنی این دو گوشی روی کاغذ انجام شده است؛ چراکه هنوز بنچمارک‌ها و تست‌های فیزیکی iPhone 13 Pro Max منتشر نشده است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

آیفون 13 پرو مکس

طراحی

کدام گوشی بهترین طراحی ظاهری را دارد؟ جواب این سوال تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. هر کسی از ناچ بزرگ آیفون خوشش نمی‌آید، اما این ویژگی امروزه به یک ترند در طراحی تبدیل شده است. ضمن اینکه پرچمدار جدید اپل مثل همیشه از کیفیت ساخت بالاتری بهره‌مند است و از محافظ سرامیکی در پشت و فریم استیل ضد خش در دور گوشی استفاده کرده است.

گوشی Galaxy S21 Ultra از گلس محافظ Gorilla Glass Victus در قسمت پشتی و فریم آلومینیومی در دور خود استفاده کرده است. هر دو گوشی دارای تاییدیه IP68 هستند. با این تفاوت که آیفون 13 پرو مکس قادر است در عمق 6 متری آب جان سالم به در ببرد، در حالی که گوشی سامسونگ تنها تا عمق 1.5 متری وارد نشدن آب را تحمل می‌کند. پرچمدار جدید اپل طراحی یک‌پارچه تر، باریک‌تر و سبک تری دارد. این در حالی است که اس 21 اولترا تا حد محسوسی بزرگتر است.

صفحه نمایش

هر دو گوشی صفحه نمایش شگفت انگیزی را به کاربر هدیه می‌دهند. پس هر کدام از گوشی‌ها را که انتخاب کنید، به کیفیت تصویر بی نظیری دست پیدا می‌کنید. روی کاغذ، گوشی سامسونگ برتر ظاهر شده که به لطف استاندارد +HDR10، تکنولوژی LTPO با نرخ رفرش متغیر، رزولوشن +Quad HD و فناوری دیجیتایزر فعال که امکان استفاده از قلم هوشمند S Pen را مانند سری Galaxy Note فراهم می‌کند، حاصل شده است. ضمنا این گوشی دارای قابلیت تشخیص اثر انگشت روی صفحه نمایش است.

گوشی آیفون 13 پرو مکس می‌تواند رنگ‌های بیشتری را به نمایش بگذارد که به شدت به نقطه کمال و بی‌نقصی نزدیک است و در عین حال نرخ بارگذاری 120 هرتز را ارائه می‌دهد. این گوشی از قلم هوشمند پشتیبانی نمی‌کند، اما در عوض دارای پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص چهره سه بعدی در بین گوشی‌ها است.

آیفون 13 پرو مکس

مشخصات فنی و نرم افزار

وقتی بحث کیفیت اجرا مطرح می‌شود، iPhone 13 Pro Max برتر ظاهر می‌شود که این دستاورد به مدد بهینه سازی بهتر سیستم عامل iOS و تراشه پردازنده قوی‌تر حاصل می‌شود. مهم نیست که S21 Ultra دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی RAM است. iOS به قدری خوب بهینه سازی شده که می‌تواند کیفیت اجرای فوق‌العاده‌ای را با وجود سخت افزار ضعیف‌تر به ارمغان بیاورد.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که گوشی آیفون 13 پرو مکس فضای ذخیره سازی دیوانه کننده 1 ترابایت را در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ در حالی سامسونگ در عدد 512GB توقف کرده است. پرچمدار سامسونگ به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می‌کند (اس 21 اولترا یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که با Android 11 اجرا می‌شود). آیفون جدید هم با iOS 15 عرضه شده است.

آیفون 13 پرو مکس

دوربین

اگر عکس برداری اولویت اول شما در خرید گوشی است، گلکسی اس 21 اولترا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. علاوه بر دوربین اصلی عالی 108 مگاپیکسلی، این گوشی شامل یک سنسور پریسکوپ با 10x بزرگنمایی می‌شود و در ضمن قابلیت فیلم برداری با کیفیت 8K را دارد.

iPhone 13 Pro Max عملکرد بهتری در ضبط ویدیو دارد، اما این گوشی نمی‌تواند قابلیت زوم بی نظیر S21 Ultra را ارائه دهد و در بزرگنمایی 3x به کار خود پایان می‌دهد.

باتری

گوشی سامسونگ دارای باتری بزرگ‌تری است، اما انتظار می‌رود که پرو مکس به لطف سیستم عامل بهینه‌اش به عمر باتری مشابهی دست یابد. سرعت شارژ دو دستگاه، تقریبا مشابه است و هر دو از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند، اما تنها آیفون است که از گجت جذاب MagSafe استفاده می‌کند. MagSafe تجربه بهتری را در شارژ بی‌سیم به ارمغان می‌آورد و در عین حال امکان اتصال لوازم جانبی‌های دیگر مانند پک باتری را فراهم می‌کند.

آیفون 13 پرو مکس

قیمت

قیمت پایه آیفون 13 پرو مکس در اروپا حدود 1249 یورو و 1099 دلار در آمریکا است؛ در حالی که سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا با قیمت 1020 یورو در اروپا و 795 دلار در آمریکا قابل خریداری است. در حال حاضر اس 21 اولترا با قیمت بهتر و مقرون به صرفته‌تری قابل تهیه است.

مشخص است که نمی‌توان به صورت قطعی یکی از این دو گوشی را به عنوان برنده معرفی کرد، اما حالا می‌دانید که نقاط قوت هر محصول چیست و راحت‌تر می‌توانید بر اساس اولویت خود به انتخاب یکی از این دو پرچمدار بپردازید.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

نقاط قوت

  • صفحه نمایش عریض‌تر
  • پشتیبانی از مداد هوشمند
  • باتری بزرگتر
  • بزرگنمایی 10x

نقاط ضعف

  • ابعاد

آیفون 13 پرو مکس

نقاط قوت

  • سیستم عامل iOS 15
  • کیفیت ساخت بالای بدنه
  • پشتیبانی از گجت MagSafe
  • سخت افزار حیرت انگیز

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

شما می‌توانید سایر مقایسه‌های آیفون 13 پرو مکس با گوشی‌های شیائومی می 11 اولترا و اوپو فایند ایکس 3 پرو را در وبسایت گجت نیوز مطالعه کنید.