Moonraker ، ساعت هوشمند نوکیا که مایکروسافت به آن اجازه تولید نداد !

به تازگی تصاویری از یک ساعت هوشمند مایکروسافت منتشر گردید که گفته می شد تنها یک طرح مفهومی از ساعت هوشمند مایکروسافت می باشد.اما ظاهرا این ساعت تنها یک طرح مفهومی یا کانسبت نبوده و سال گذشته نمونه هایی از آن را ساخته شده است.به گفته وب سایت ورج ( Theverge ) این ساعت هوشمند سال گذشته ساخته شده و در آن زمان به تعدادی از افراد خاص نشان داده شده اما بنا بر دلایلی پروژه آن متوقف گردیده است.

این ساعت هوشمند “Moonraker” نام داشته و توسط شرکت نوکیا ساخته شده است. این نشان می دهد که هنگامی که اپل در حال کار بر روی ساخت اپل واچ بوده، شرکت نوکیا توانسته ساعت خود را ساخته و به افرادی محدود و ویژه نشان دهد. این پروژه پس از تصاحب شرکت نوکیا توسط مایکروسافت، لغو شده است.

شرکت نوکیا تصمیم داشته تا این ساعت هوشمند را هم زمان با معرفی لومیا ۹۳۰، معرفی کند. اما به دلیل این که این ساعت حسگر های بسیار کمتری نسبت به دست بند مایکروسافت بند داشته، شرکت مایکروسافت اجازه معرفی آن را نداده است.

حسگر هایی که در ساعت “Moonraker” به کار رفته بودند تنها می توانستند کارهایی محدود و خاص مانند تشخیص تکان دادن دست جهت نمایش اعلانات و چند کار دیگر را انجام دهند. این در حالی است که مایکروسافت بند ۱۱ حسگر پیشرفته را در خود جای داده که برای کارهای حوزه سلامت، کارآمد تر هستند.

ساعت هوشمند نوکیا توانایی انجام کارهایی نظیر ارسال ایمیل، برقراری تماس تلفنی، پیام رسانی و… را داشته است! همچنین این ساعت می توانسته به عنوان وسیله ای جهت کنترل از راه دور دوربین گوشی تلفن کاربر نیز مورد استفاده قرار گیرد. توانایی همگام سازی با فیسبوک و Mix Radio نیز از جمله قابلیت های این ساعت بوده اند. کاربر حتی می توانسته تم های متفاوتی را جهت شخصی سازی هر چه بیشتر، بر روی ساعت نصب کند.

در ادامه تصاویری از این ساعت هوشمند را مشاهده خواهید کرد.به نظر شما اگر این ساعت ساخته می شد توان رقابت با محصولات مشابه بازار را داشت ؟

منابع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*