واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک

واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک چه زمانی دوباره وصل می‌شوند؟

در حالی که چند ساعت از قطعی واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک می‌گذرد، کارشناسان درباره زمان احتمالی وصل مجدد این شبکه های اجتماعی خبر داده‌اند.

از ساعاتی پیش، شبکه های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک دچار اختلال شدند و دسترسی کاربران به آنها قطع شده است. در حالی که در ابتدا تصور می‌شد این یک اختلال ساده باشد و خیلی زود برطرف شود، هنوز هم شاهد این هستیم که مشکل به وجود آمده حل نشده و حتی برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیگر نیز دچار مشکل شده‌اند. اما واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک چه زمانی دوباره وصل می‌شوند؟

گمانه‌زنی درباره وصل مجدد واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک

کارشناسان اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان احتمالی وصل مجدد این شبکه های اجتماعی را مطرح کرده‌اند. عده‌ای از کارشناسان می‌گویند این مشکلات فنی می‌تواند بازه زمانی 8 ساعت تا 24 ساعت را شامل بشود. با توجه به این که اکنون بیش از 4 ساعت از قطع شدن این پلتفرم‌ها می‌گذرد، پیش‌بینی می‌شود حداقل تا چهار ساعت آینده و حداکثر تا 24 ساعت آینده این قطعی و اختلالات ادامه داشته باشد. کارشناسان همچنین مدعی شده‌اند که اگر در این بازه زمانی، مشکل به وجود آمده حل نشود، ممکن است این شبکه‌ها تا چند روز آینده نیز در دسترس قرار نگیرند.

مدیران شبکه های واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک در پیام‌هایی که منتشر کرده‌اند در خصوص علت اختلالات به وجود آمده سخنی نگفته‌اند، اما می‌گویند در سریع‌ترین زمان ممکن این شبکه‌ها را به مدار اینترنت بازمی‌گردانند و دسترسی کاربران را برقرار می‌کنند. وال استریت ژورنال نیز اعلام کرده فیسبوک به کاربران خود اطلاع داده که دلیل قطع خدمات هنوز مشخص نشده است و به همین دلیل این اختلالات ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد.

نیویورک تایمز نیز گفته یک تیم از فیسبوک در تلاش است تا سرورهای این شرکت را به صورت دستی بالا بیاورد. در سوی دیگر، مدیر کلادفلر با انتشار یک توییت اعلام کرده با حل مشکل BGPهای فیسبوک، سرویس‌های این شرکت در حال بازیابی هستند و ممکن است به زودی دسترسی کاربران برقرار شود. سی ان ان هم نوشته وقتی شرکتی با وسعت فیسبوک بیش از سه چهار ساعت از دسترس خارج شده به معنای آن است که ممکن است این مشکل به زودی حل نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مسعودیان ممنون میشم