نام اندروید 12

اندروید 12 Snow Cone یا بستنی یخی نام گرفت؛ همان یخ در بهشت خودمان

نام اندروید 12 به صورت رسمی مشخص شد. گوگل پس از دو سال به دسر‌ها بازگشته و شاهد Android 12 Snow Cone (بستنی یخی یا همان یخ در بهشت) هستیم.

دیو برک معاون بخش مهندسی اندروید به تازگی در توییتر اعلام کرده که اندروید 12 با نام Snow Cone عرضه خواهد شد. از آنجایی که این خبر توسط یکی از مدیران بالا رده گوگل اعلام شده است، می‌توان آن را رسمی قلمداد کرد.

بله نام رسمی جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل Android 12 Snow Cone است. البته افراد در این باره نظرات متفاوتی دارند؛ اما خوشحالیم که گوگل مجددا به سیستم نامگذاری قبلی خود بازگشته است.

اندروید 12 با نام یخ در بهشت عرضه می‌شود

نام اندروید 12

گوگل معمولا در نامگذاری نسخه‌های جدید اندروید از یک دسر استفاده می‌کرد؛ اما آنها در سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه اندروید 9 پای این روند را کنار گذاشتند. پس از اندروید 9، اندروید 10 و 11 بدون هیچ نام دسر خاصی روانه گوشی‌های هوشمند شدند. هرچند که گفته میشد این دو در داخل گوگل به ترتیب با نام‌های تارت به و کیک رد ولوت شناخته می‌شدند.

نام اندروید 12

یک تصویر زمینه جالب به مناسبت عرضه اندروید 12 با نام بستنی یخی!

دیو برک

اما چرا گوگل در وهله اول استفاده از نام دسر را برای سیستم عامل خود کنار گذاشت؟ Kaori Miyake مدیر بخش ارتباطات گوگل در بخش اندروید گفت که این موضوع به خاطر جامعیت نامگذاری بوده است. وی چند سال قبل در مصاحبه با وب‌سایت Wired اعلام کرد:

ما در سال‌های گذشته از کاربران بازخورد‌هایی دریافت می‌کردیم که نام‌های انتخابی برای همه افراد در جامعه جهانی قابل درک نیستند.

انتخاب نام یک دسر (آن هم با یک حرف مشخص الفبا) که کاربران سرتاسر جهان به راحتی بشناسند، کار آسانی نیست. مثلا نام اندروید 6 مارشملو کمی برای گوگل دردسر‌ ساز شد. Miyake گفت که مارشملو به عنوان یک خوراکی محبوب در تمام دنیا شناخته نمی‌شود و انتخاب یک نام واقعا مرتبط همیشه سخت بوده است.

نام اندروید 12

خب به نظر میرسد که از حروف سخت Q و R گذشته‌ایم؛ زیرا پیدا کردن یک دسر با این حروف که در سطح جهانی شناخته شده باشد، کار سختی است و حالا گوگل می‌تواند با خیال راحت استراتژی نامگذاری خود را ادامه دهد.

اما این شرکت وقتی به حروف Y، X، W و Z برسد چکار خواهد کرد؟ احتمالا بار دیگر روند نامگذاری عوض می‌شود و یا شاید حتی گوگل مجددا از A شروع کند.

نظر شما درباره انتخاب نام بستنی یخی (یخ در بهشت)‌ برای اندروید 12 چیست؟