تلفن ابری

تلفن ابری چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می‌کند؟

در دنیای امروز بسیاری از کسب و کارها از خدمات ارتباطی ابری استفاده می‌کنند. انعطاف‌پذیری و قدرت پردازش بالا در کنار هزینه کم و دسترسی آسان از ویژگی‌های عمومی این خدمات است. یکی از این خدمات ارتباطی، تلفن ابری است که در این مقاله مزایا و چالش‌های استفاده از آن برای کسب و کارها را بررسی می‌کنیم.

تلفن ابری چیست؟

تلفن ثابت، شماره تلفن‌های خانه و مشاغل را از طریق سیم مسی یا فیبر نوری به شبکه محلی متصل می‌کند و داده‌های صوتی آنالوگ را به شخصی که با آن صحبت می‌کنید انتقال می‌دهد. اما چند سالی است که خدمات ارتباطی جدیدی مثل تلفن ابری به وجود آمده که امکانات وسیعی به کسب و کارها می‌دهد.

تلفن ابری یک بستر ارتباطی است که تماس‌های شما را از طریق اتصال به اینترنت انجام می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس‌های ورودی و خروجی را با یک برنامه دسکتاپ، تلفن‎ همراه مدیریت کنند.

تلفن ابری چه مزایای برای کسب و کارها دارد؟

مشترکین تلفن ابری هر زمان و هر جایی که باشند بدون داشتن هیچگونه تاخیری می توانند به سرویس و داده های خود دسترسی داشته باشند.

همچنین هزینه‌های نصب و راه‌اندازی نسبت به شبكه‌های مخابراتی كنونی بسیار کمتر است و شما به سخت افزار و سیم کشی هم نیاز ندارید.

تلفن های ابری بسیار منعطف هستند یعنی محدود به مکان جغرافیایی نیستند. می‌دانیم تلفن‌های ثابت کنونی محدود به مکان هستند، تنها در حالتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که در مکان مورد نظر حضور داشته باشید. اما در سرویس های تلفن ابری تنها با داشتن یک موبایل و دسترسی به اینترنت امکان برقراری تماس ممکن می‌شود. این امکان به خصوص برای کسب‌وکارهای نوپا که دائما در حال تغییر هستند مناسب است. چون ممکن است یک مکان دائمی نداشته باشند و پس از مدتی جابجا شوند. و یا اصلا یک تین دورکار باشند. در نتیجه سیستم تلفن سنتی پاسخگوی نیازهای این سازمان‌ها نخواهد بود و به یک سیستم ابری مقیاس‌پذیر نیاز است تا بتوانند خدمات ارتباطی را با روشی کم‌ هزینه، ساده و سریع مدیریت کنند.

قابلیت شخصی سازی آنی تلفن ابری هم یک ویژگی مهم دیگر است. در سیستم تلفن سنتی تغییر ویژگی‌ها و خدمات ساده نیست. اما در تلفن ابری یا تلفن مجازی به سادگی با ورود به پورتال خود می‌توانید تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. مثلاً در صورت افزایش تعداد مشترکین، برای افزودن داخلی‌های بیشتر، افزایش تعداد دفتر کار و شعب سازمان و یا زمانبندی اداری و غیر اداری دست شما حسابی باز است.

سرویس‌های تلفن ابری راهکارهای ارتباطی متنوع را مثل منشی مجازی، فکس اینترنتی و … ارائه می‌دهند و مدام قابلیت های خود را ارتقاء می‌دهند. به‌کارگیری یک سیستم ارتباطی حرفه‌ای مانند تلفن ابری و امکانات متعددی که برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند، باعث می‌شود تا سازمان شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد. به عنوان مثال، وقتی مشتری با تلفن سازمانی شما تماس بگیرد و به جای اپراتور با تلفن گویا و یا منشی مجازی روبرو خواهد شد و این باعث می‌شود کسب‌وکار شما حرفه‌ای‌تر به نظر خواهد رسید.

چالش‌های استفاده از تلفن ابری

بسیاری از مدیران نگران نحوه محافظت از اطلاعات هستند زیرا با حملات سایبری کسب و کارها متحمل هزینه‌های بالایی می‌شوند، به همین دلیل ایمن نگه داشتن ارتباطات مجازی برای همه کسب‌وکارها مهم است.

با این حال استفاده از یک سرویس دهنده مطمئن و پایدار این نگرانی را رفع خواهد کرد را با تجهیزات تلفن‌های سنتی در محل شرکت نگهداری می‌شود هر چند شرکت‌ها اقدامات معمول و ساده‌ای را برای تأمین امنیت تجهیزات انجام می‌دهند اما در تلفن ابری امنیت از سمت ارائه دهنده سرویس تأمین خواهد شد.

همچنین برای برقراری تماس با تلفن ابری نیاز به اتصال به اینترنت دارید و کیفیت اینترنت شما روی کیفیت مکالمه‌تان تاثیر می‌گذارد. برای حل این چالش‌ها می‌توانید از ارائه کنندگان خدمات دفتر کار مجازی استفاده کنید که همان مزایا و امکانات تلفن ابری را دارند ولی برای برقراری تماس‌ها هم نیاز به اتصال به اینترنت ندارید. در ایران هم برخی از شرکت‌ها مثل دفترشما چندین سال است که خدمات دفتر کار مجازی ارائه می‌کنند که و بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از این خدمات استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری

سرویس تلفن ثابت سازمانی ابری به دلیل مزایا و امکانات متعددی که دارد، بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال راهکار ارتباطی مقرون‌ به صرفه‌ای هستند. همچنین اگر اتصال به اینترنت برای شما یک دغدغه است، می‌توانید راه حل های بهتری مثل دفتر کار مجازی را امتحان کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*