دوره نصب دوربین مداربسته

آیا با شرکت در دوره نصب دوربین مداربسته می‌توان وارد بازار کار شد؟

امروزه یکی از دغدغه‌های ذهنی بسیاری از جوانان پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد است، که همین موضوع به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ زندگی آنها تبدیل شده است و تنها راه حل، آن یادگیری یک مهارت جدید می‌باشد؛ اگر شما هم به دنبال یک شغل مناسب هستید و برای ورود به بازار کار حرفه نصب دوربین مداربسته را انتخاب کرده‌اید، ممکن است این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که “آیا با شرکت در دوره نصب دوربین مداربسته می‌توان وارد بازار کار شد؟“.

در ادامه مطلب، به این سوال شما پاسخ خواهیم داد و مسیر موفقیت برای ورود به شغل را برای شما راحت‌تر خواهیم کرد.

چرا دوره نصب دوربین مداربسته، می‌تواند گزینه مناسبی باشد؟

امنیت و ایمنی یکی از مهم‌ترین نیازهای ما انسان‌ها است و بدون وجود آنها زندگی برایمان سخت خواهد شد. شماری از افراد برای برقراری امنیت محل کار و خانه‌های خود از تجهیزاتی به نام دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند و با افزایش روز افزون ساخت مراکز مختلف، ساختمان‌های تجاری، بانک‌ها و خانه‌های ویلایی خواهان نصب و راه اندازی این دوربین‌های امنیتی هم بیشتر می‌شود.

بنابراین، با شرکت در دوره‌های آموزش نصب دوربین مداربسته و یادگیری این حرفه می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شده و از آن کسب درآمد کنید.

ممکن است از خود بپرسید، با یادگیری این حرفه چگونه می‌توانید وارد بازار کار شوید! در ادامه مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و روش‌های مختلف ورود به بازار کار در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

کلاس نصب دوربین مداربسته

چگونه می‌توان وارد بازار کار نصب دوربین مداربسته شد؟

در هنگام نوشتن این مطلب، خودم را در شرایط مشابه فرض کردم و به این نتیجه رسیدم که به احتمال زیاد پس از شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته از خودم خواهم پرسید: “حالا که این مهارت را یاد گرفته‌ام چگونه و از چه طریقی می‌توانم از این تخصص خود استفاده کرده و از آن کسب درآمد کنم؟” و برای یافتن پاسخ صحیح به بررسی مقالات مرتبط در سطح اینترنت پرداخته و با متخصصین حوزه‌های مختلف کاریابی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای مشورت کردم.

در پاسخ به این پرسش، باید به شما بگویم که قبل از ورود به هر شغل و حرفه‌ای، علاوه بر مسائل فنی، باید یک‌سری مهارت‌ها را یاد بگیرید و شرایط لازم برای ارتباط با جامعه هدف و متقاعد کردن آن‌ها را داشته باشید.

علاوه بر این یکی از اصلی‌ترین شروط وارد شدن به این شغل، کسب تخصص و مهارت نصب و راه اندازی این دوربین‌های امنیتی می‌باشد.

مدیر یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه در شهر تهران به نام دارالفنون ری در این باره می‌گوید:

انجام این کار به تخصص و تجربه بالا نیاز دارد، زمانی که شما این حرفه را انتخاب می‌کنید، باید از این دو اصل برخوردار باشید، چرا که از کارشناسان نصب دوربین مداربسته انتظار می‌رود که تمامی خدمات مربوطه اعم از تنظیمات انواع دوربین‌های مداربسته، آنالوگ و دیجیتالی، انتخاب محل مناسب برای نصب و … را به صورت اصولی و درست انجام دهند.

و البته که در کنار رعایت اصول فنی، قواعد برخورد صحیح با مشتری و رعایت حقوق مصرف کننده را نیز بلد باشد.

در نتیجه، یکی از بهترین و البته درست‌ترین شیوه‌های ورود به این شغل پردرآمد، گذراندن دوره‌های تخصصی آموزش نصب دوربین مداربسته و دوره برق ساختمان در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

علت این امر آن است که در سرفصل این دوره‌ها علاوه بر یادگیری مهارت به صورت اصولی در کلاس‌های عملی، جلسات تئوری برای نحوه ارتباط با مشتری نیز به صورت مختصر گنجانده شده است.

آیا بازار کار نصب دوربین‌های مداربسته پررونق است؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، امنیت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای زندگی به شمار می‌آید.

فراموش نکنید که هر روزه گزارش‌ها و خبرهای زیادی را در این باره می‌شنویم که از مکان‌های مختلفی اعم از اداره‌جات، ساختمان‌های مسکونی و…. سرقت شده است و با شنیدن این اخبار لرزه به جانمان افتاده و به خود می‌جنیم که برای جلوگیری از دزدیدن شدن اموالمان و بالا بردن امنیت ساختمان خود اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته کنیم و برای انجام این کار به دنبال کارشناس و متخصص این حرفه خواهیم گشت.

به همین دلیل، هر روزه نیاز مردم به کارشناسان نصب دوربین مداربسته بالا می‌رود و همین امر، باعث رونق گرفتن این شغل در بازار کار می‌شود.

فرصت‌های شغلی نصب دوربین مداربسته شامل چه مواردی می‌شود؟

افراد مشتاق به ورود به حوزه کاری راه اندازی سیستم‌های امنیتی تصویری مبتنی بر دوربین‌های مداربسته می‌توانند بعد از سپری کردن دوره‌های آموزش نصب دوربین مداربسته و یا دوره برق ساختمان در مراکز مختلف مشغول به کار شوند. این فرصت‌های شغلی شامل موارد زیر خواهند:

به عنوان نصاب دوربین‌های مداربسته، می‌توانند در راهنمایی و رانندگی به نصب، تعمیر و نگهداری دوربین‌های کنترل ترافیک و کنترل جرایم رانندگی مشغول به کار شوند.

می‌توانند در مراکز انتظامی و نظامی مانند سپاه، ارتش و …. نصب، سرویس و نگهداری دوربین‌های مداربسته آنجا را بر عهده بگیرند.

می‌توانند به عنوان یک نصاب حرفه‌ای، نصب و راه اندازی، تعمیر و سرویس دوربین‌های امنیتی در مراکز بهداشتی و سلامت و بیمارستان‌ها مشغول به کار شوند.

می‌توانند به عنوان یک نصاب، دوربین‌های مداربسته مترو را نصب، تعمیر و نگهداری کنند.

به عنوان نصاب، می‌توانند سرویس و نگهداری دوربین‌های مداربسته در دانشگاه‌های بزرگ، مراکز آموزشی، ادارات، کارخانجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و …. برعهده بگیرند.

در ضمن این دسته از افراد می‌توانند با کسب گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه، جواز کسب بگیرند و مغازه‌ای جهت نصب، تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته و فروش تجهیزات آن راه اندازی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مطلب آموزش برق ساختمان(https://darr.ir/product/bargh-sakhteman/) را مطالعه کنید.

میزان درآمد شغل نصب دوربین‌های مداربسته چقدر است؟

زمانی که شما به عنوان نصاب دوربین‌های مداربسته در مراکز و شرکت‌های مختلفی مشغول به کار می‌شوید، میزان حقوق دریافتی شما بر اساس مصوبات شورای عالی طبق ماده 41 قانون کار که هر ساله توسط مسئولین تعیین و مشخص می‌شود. اما کارفرمای شما می‌تواند با رضایت خود، پایه حقوق وزارت کار را 2 الی 3 برابر افزایش دهد.

لازم به ذکر است اگر شما به صورت مستقل و بدون وجود کارفرما، برای خودتان کار کنید، میزان رفت و آمد افراد، مجهز بودن مغازه شما به تمامی خدمات و تجهیزات، نزدیک یا دور بودن رقبا از مغازه شما و… همگی بر میزان درآمد شما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

نصب دوربین مداربسته از آن دسته مشاغل پردرآمدی است، که همیشه نیاز به آن وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با یادگیری این حرفه و شناخت تمام دوربین‌های مداربسته هم در این حرفه مشغول به کار شوید.

یادگیری نصب دوربین مداربسته

در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته شما با چه چالش‌هایی روبه رو می‌شوید؟

برخی از چالش‌های فنی و عملی که در این دوره با آن مواجه خواهید شد و شما را به سمت یادگیری بهتر این حرفه سوق خواهد داد، شامل موارد زیر هستند:

  1. آشنایی با نحوه درست برق کشی و کانال کشی
  2. مفاهیم ابتدایی و پایه‌ای برق ساختمان
  3. شناخت انواع کابل‌های دوربین و کاربردشان
  4. شناخت انواع دوربین‌های مداربسته و انواع تکنولوژی
  5. شناخت انواع فیش دوربین‌ها
  6. شناخت راه‌های مختلف انتقال تصویر
  7. آشنایی با کانفیلگت دستگاه ضبط کننده
  8. چگونگی استفاده از نرم افزارهای دوربین‌های مداربسته و…

چگونه می‌توانید به بهترین نصاب دوربین‌های مداربسته تبدیل شوید؟

همه ما می‌دانیم که برای موفق شدن و تبدیل شدن به بهترین در شغل خود، باید از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشیم. اگر شما هم قصد دارید، به بهترین نصاب یا بهترین برقکار ساختمان تبدیل شوید، باید هر روزه در پی یادگیری نکات آموزشی و انجام کارهای عملی بیشتر بوده تا بتوانید سطح دانش و مهارت خود را در این حوزه ارتقا دهید.

علت این امر آن است که یکی از فاکتورهای مهم موفق شدن در نصب دوربین‌های مداربسته، تخصص و تجربه بالا است.

از طرفی هم، امروزه افراد زیادی هستند که در این حوزه کار می‌کنند، بنابراین، مهارت و تجربه بالا می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند و حتی بر روی میزان درآمد شما هم تاثیر بگذارد.

فاکتورهای مهم برای بهترین بودن در نصب دوربین‌های مداربسته شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن مجوز فعالیت به عنوان نصاب دوربین مداربسته از اتحادیه
  • مجهز به تمامی ابزار و تجهیزات نصب، تعمیر و نگهداری دوربین‌ها
  • در نظر گرفتن قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه
  • برقراری تعامل درست با افراد
  • تسلط و شناخت انواع دوربین‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا
  • ارائه خدمات تخصصی و یونیک

اگر قصد ورود به این حیطه شغلی را دارید، بهتر است مشاوره آموزشی دریافت کنید

در زمان نوشتن این مطلب، تمام تلاش خود را کردیم که به پرسش‌های ذهنی شما در رابطه با شرکت در دوره‌های آموزش نصب دوربین مداربسته پاسخ دهیم.

با این وجود چنانچه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به صفحه آموزش نصب دوربین مداربسته در وب سایت مجتمع فنی و حرفه‌ای دارالفنون ری مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02155965666 تماس بگیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*